elisa1955 Geplaatst 18 februari 2011 Geplaatst 18 februari 2011 Ik had in mijn oregon 550 twee gpx bestandjes staan. één bestandje bevatte ruim 900 caches en één bestandje bevatte twee caches. Na een dag moesten de batterijen verwisseld worden. Echter toen de gps weer aan werd gezet, was het bestandje met de ruim 900 caches verdwenen, het bestandje met de twee caches stond er nog wel in. Weet iemand hoe dat kan?
*BaJo* Geplaatst 18 februari 2011 Geplaatst 18 februari 2011 Is het ook echt weg als je de gps aansluit op de pc en in het mapje kijkt? Dan denk ik altijd gelijk dat er een foutje in het bestand zit waardoor hij de gehel gpx niet meer laadt. het wil bij ons namelijk weleens voorkomen dat we een gpx op de oregon zetten en dat er dan geen enkele cache lijkt op te staan.
elisa1955 Geplaatst 18 februari 2011 Auteur Geplaatst 18 februari 2011 Dat ik de gps weer aansloot op de pc, was het gpx bestandje écht weg. Terwijl de ander er nog stond! Het vreemde is dat het na een batterij wissel gebeurde. En er is geen vocht of iets dergelijks bij gekomen!?
Veendammer Geplaatst 19 februari 2011 Geplaatst 19 februari 2011 Hallo Elisa, Het enige wat ik mij kan bedenken is dat het bestand simpelweg niet goed weggeschreven is. Je geeft aan dat het tijdens een batterij-wissel gebeurde. Waren de vorige batterijen plotseling leeg toen je het apparaat gebruikte? Heb je de batterijen verwijderd terwijl het apparaat aan stond? Altijd eerst netjes de GPS uitzetten wanneer je de batterijen verwijderd. Heb je het bestand trouwens in het interne (vaste) geheugen gezet of op een SD kaartje? Houd het in de gaten. Mocht het vaker voorkomen dan lijkt me iets niet in orde. Mocht je GPS nog een oudere firmware hebben, is het wellicht goed om deze eens te updaten. Even de garmin website raadplegen. Download de webupdater: http://www.garmin.nl/page/?id=10 1
elisa1955 Geplaatst 19 februari 2011 Auteur Geplaatst 19 februari 2011 Ik moet inderdaad bekennen dat ik de gps niet uitzet voor ik de batterijen verwissel. Het bestand zat op het interne vaste geheugen. En ± 4 weken terug de laatste update gedaan. Tja ik houd het in de gaten, misschien moet ik voor de zekerheid, er een kopietje van maken op het vaste geheugen!?
Aanbevolen berichten