Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo

Ik heb een vraagje wat ik niet begrijp. Ik wil mezelf de oregon 450 gaan kopen.

En nu heb ik gekeken het verschil tussen de 450 en de 450t is het topokaarten verschil.

Maar de topo kaarten heb ik al dus die wou ik op de 450 gaan gebruiken.

In de omschrijving staat dat de 450T 3D kaartaanduiding heeft.

Wat ik nu niet begrijp is als ik op de gewone 450 topokaarten zet heeft die dan wel of niet 3d

weergave.

Wie weet hoe dat nu in mekaar zit.

Gr Herder

Geplaatst

Volgens de site van Garmin is het enige verschil tussen de 450 en de 450t zijn de topografische kaarten. De 3D weergave zit hem in de DEM compabiliteit dacht ik. En natuurlijk moeten de kaarten dat ook ondersteunen.

Geplaatst (bewerkt)

450: heeft een harde schijf van 850MB. Op het deze schijf kan je TOPO BeNeLux (=550MB) zetten

450T: heeft een 4 GB harde schijf waarvan 3.2GB gebruikt wordt voor de TOPO Europa 1:100.000. Zelf vind ik die TOPO-kaart niets. De 3.2GB kaart heb ik eraf gehaald en op de computer bewaard. Dan heb ik CN2011 erop gezet (2,2GB) en de TOPO BeNeLux (0,55GB) en kan zelf een deel van TOPO Duitsland erop zetten. Standaard is mijn 450T voorzien van CN geheel Europa en Topo BeNeLux.

Daarnaast kan je in beide nog een 8GB micro SD-kaart plaatsen waar je voor een kleine 8GB aan kaart materiaal erop kan zetten.

De 3D mogelijkheid moet in je TOPO-kaart zitten want anders zie je dat niet. Daarin zit geen verschil tussen de 450 en de 450T

bewerkt door smeule
Geplaatst (bewerkt)

450: heeft een harde schijf van 850MB. Op het deze schijf kan je TOPO BeNeLux (=550MB) zetten

450T: heeft een 4 GB harde schijf waarvan 3.2GB gebruikt wordt voor de TOPO Europa 1:100.000. Zelf vind ik die TOPO-kaart niets. De 3.2GB kaart heb ik eraf gehaald en op de computer bewaard. Dan heb ik CN2011 erop gezet (2,2GB) en de TOPO BeNeLux (0,55GB) en kan zelf een deel van TOPO Duitsland erop zetten. Standaard is mijn 450T voorzien van CN geheel Europa en Topo BeNeLux.

Dat ehm, klopt volgens mij niet. Zie de site van Garmin

Beide hebben evenveel intern geheugen. Harde schijven zitten niet in gps-en, tenminste niet in deze. De 450t heeft wat minder over omdat daar de topo kaarten staan voorgeinstalleerd.

In beide kun je idd een micro SD kaart stoppen. In principe maximaal 4Gb maar 8Gb schijnt te werken.

Edit: hm verder zoekend blijkt dat de 450t toch wel aanzienlijk meer geheugen heeft/lijkt te hebben. Op de garmin oregon wiki staat eigenlijk andere info dan op de site van Garmin lojkt, apart. Hoe moeilijk is het om duidelijke specs op je site t zetten.....

bewerkt door Team Gelaen
  • Top! 1
Geplaatst

Dat ehm, klopt volgens mij niet. Zie de site van Garmin

Beide hebben evenveel intern geheugen. Harde schijven zitten niet in gps-en, tenminste niet in deze. De 450t heeft wat minder over omdat daar de topo kaarten staan voorgeinstalleerd.

In beide kun je idd een micro SD kaart stoppen. In principe maximaal 4Gb maar 8Gb schijnt te werken.

Edit: hm verder zoekend blijkt dat de 450t toch wel aanzienlijk meer geheugen heeft/lijkt te hebben. Op de garmin oregon wiki staat eigenlijk andere info dan op de site van Garmin lojkt, apart. Hoe moeilijk is het om duidelijke specs op je site t zetten.....

Harde schijf of intern geheugen of SSD. Feit blijft het verschil van 850MB en 4 GB

Geplaatst

Nou ja, toch wel verschil tussen genoemde geheugentypes denk ik.

En om dan echt precies te zijn, verschil tussen 1Gb eb 4Gb, waarvan 850Mb vrij op de 450 en ongeveer 1 Gb vrij op de 450T ;-)

• 1 month later...
Geplaatst

Fijn dit allemaal te lezen.

Ik ga dus ook de 450T aanschaffen, althans ik krijg m voor mijn verjaardag. Na 1100 caches gevonden te hebben met de EtrexH is het tijd voor innovatie.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...