Spring naar bijdragen

Wp's In Waypoint Manager Afstand Veel Te Groot

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Als ik een WP op honderd meter afstand aanmaak en ik kijk daarna via de Waypoint manager naar dat WP

dan staat er bij de afstand 5827 km. ook aangemaakte WP op bv. 35 km afstand komen in de Waypoint manager

uit op 5800+ km. klik ik zo'n WP aan en ga via de kaart of het kompas naar zo'n WP dan wordt de juiste

afstand wel weergegeven, dit is sinds ik de oregon heb hersteld naar fabrieksinstellingen.

Heeft iemand een idee om welke instelling het gaat, uiteraard heb ik alle instellingen bekeken

maar kan daar niets vinden wat dit veroorzaakt

Het gaat om een Oregon 450 met de laatste soft en firmware

Geplaatst

Als je je Oregon reset, dan denk hij dat hij weer thuis bij Garmin is. En dat is ergens in de Verenigde Staten. Dat zou die 5800 km kunnen verklaren.

Zet de gps aan en laat hem dan een kwartier tot een half uur in de open lucht liggen om weer een goede fix te krijgen en zijn interne almanak bij te werken.

Daarna zou alles weer moeten kloppen.

Geplaatst

Ik heb ook een Oregon 450 en heb daar verder geen problemen mee.

Als datgene dat StefanD schrijf niet helpt.

Beschrijf eens precies welke stappen je doorloopt op je Oregon om het WP aan te maken.

Jan

Geplaatst

Sorry voor mijn late reactie, ik dacht de e-mail notificatie aangezet te hebben, was dus niet zo.

East en West had ik niet omgedraaid.

Ik had al een multi gedaan van ± 4uur met een goede fix, dat was het ook niet.

WP aanmaken, markeer WP - opslaan en bewerken - evt. naam aanpassen en wijzig locatie met de nieuwe coords

daarna bekijk kaart en Ga.

Vanmorgen dacht ik, laat ik eens kijken of er nieuwe firmware / software voor de 450 is, ja 4.32 beta, deze

er op gezet en het probleem is verholpen.

In ieder geval bedank voor het meedenken.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...