suay Geplaatst 10 februari 2011 Geplaatst 10 februari 2011 Als ik een WP op honderd meter afstand aanmaak en ik kijk daarna via de Waypoint manager naar dat WP dan staat er bij de afstand 5827 km. ook aangemaakte WP op bv. 35 km afstand komen in de Waypoint manager uit op 5800+ km. klik ik zo'n WP aan en ga via de kaart of het kompas naar zo'n WP dan wordt de juiste afstand wel weergegeven, dit is sinds ik de oregon heb hersteld naar fabrieksinstellingen. Heeft iemand een idee om welke instelling het gaat, uiteraard heb ik alle instellingen bekeken maar kan daar niets vinden wat dit veroorzaakt Het gaat om een Oregon 450 met de laatste soft en firmware
StefandD Geplaatst 10 februari 2011 Geplaatst 10 februari 2011 Als je je Oregon reset, dan denk hij dat hij weer thuis bij Garmin is. En dat is ergens in de Verenigde Staten. Dat zou die 5800 km kunnen verklaren. Zet de gps aan en laat hem dan een kwartier tot een half uur in de open lucht liggen om weer een goede fix te krijgen en zijn interne almanak bij te werken. Daarna zou alles weer moeten kloppen.
Team Gelaen Geplaatst 10 februari 2011 Geplaatst 10 februari 2011 Ik heb ook een Oregon 450 en heb daar verder geen problemen mee. Als datgene dat StefanD schrijf niet helpt. Beschrijf eens precies welke stappen je doorloopt op je Oregon om het WP aan te maken. Jan
antarctica Geplaatst 10 februari 2011 Geplaatst 10 februari 2011 East en West omgewisseld? Antarctica
suay Geplaatst 17 februari 2011 Auteur Geplaatst 17 februari 2011 Sorry voor mijn late reactie, ik dacht de e-mail notificatie aangezet te hebben, was dus niet zo. East en West had ik niet omgedraaid. Ik had al een multi gedaan van ± 4uur met een goede fix, dat was het ook niet. WP aanmaken, markeer WP - opslaan en bewerken - evt. naam aanpassen en wijzig locatie met de nieuwe coords daarna bekijk kaart en Ga. Vanmorgen dacht ik, laat ik eens kijken of er nieuwe firmware / software voor de 450 is, ja 4.32 beta, deze er op gezet en het probleem is verholpen. In ieder geval bedank voor het meedenken.
Aanbevolen berichten