Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik stel de vraag ook maar hier omdat ik op het andere forum niet veel verder kom.

Probleemomschrijving.

Ik heb een Vista HcX, een computer met XP Pro (maar dat zal het niet zijn) met daarop mapsource 6.16.2 en de kaart van benelux 2010 op zovel mapsource als Vista HcX

Als ik een route laat maken in mapsource, dan krijg ik die gewoon te zien in mapsource. Maar als ik hem overgooi naar mijn Vista begint het probleem.

Hij laat hem enkel als een rechte lijn zien en niet als de route.

Maar ; als ik op mijn Vista de route laat maken (ik klik dus WP1 en WP2 aan) dan krijg ik wel de route te zien, met al die text tussendoor die ik zoek, zoals na 100 LA, rechtdoor, enz.

Gezien het feit dat mijn route die ik uitreken door de Vista wel te zien krijg, lijkt het me dat de instellingen goed staan. En in Mapsource zie ik de route ook. Maar bij de overdracht gaat er iets fout.

Watowatowat?

Geplaatst

staat routering wel goed?

menu->instellen->routering

* begeleidingsmethode, staat bij mij altijd "op verzoek", dan vraagt de gps steeds wat ik wil. Als die op "niet via wegen" staat dan krijg je een rechte lijn...

Geplaatst

staat routering wel goed?

menu->instellen->routering

* begeleidingsmethode, staat bij mij altijd "op verzoek", dan vraagt de gps steeds wat ik wil. Als die op "niet via wegen" staat dan krijg je een rechte lijn...

Moet goed staan, anders kan ik geen route laten maken op mijn Vista. Daarom dus mijn vraag. Staat bij mij trouwnes ook op verzoek. (maar dan in het engels)

Geplaatst

Ik heb een onroute kaart. Zal het vanmiddag wel ff testen thuis.

Routes kan je vinden als apart menu. hoofdmenu-routes. Je kies een route en dan "navigeer". Er komen geen komplete routes vanuit mapsource naar de gps. Enkel punten. De gps rekent de route vervolgens opnieuw uit.

Geplaatst

Ik heb een onroute kaart. Zal het vanmiddag wel ff testen thuis.

Routes kan je vinden als apart menu. hoofdmenu-routes. Je kies een route en dan "navigeer". Er komen geen komplete routes vanuit mapsource naar de gps. Enkel punten. De gps rekent de route vervolgens opnieuw uit.

Ah, dat laatste geeft al iets aan. Daar zal dus bij mij ergens iets fout in gaan. Ik kies nl. enkel begin en eindpunt en laat dan mapsorce uitrekenen. En wat daar uitkomt zet ik over naar de Vista. Ik kies dan die route (ja, via routes) en zeg navigeer, maar dan is er geen route, enkel die rechte lijn.

En als ik vanuit mijn Vista een punt aanklik en dat als next wp pak, dan krijg ik de keuze ; rechtstreekx of via paden. Daar gaat dus ergens iets fout bij mij.

Misschien dan toch ergens een instelling.

Geplaatst

Ik heb een route gemaakt met mapsource.

Een vijftal punten aangeklikt.

Mapsource maakt daar zelf een route van.

Als ik in de eigenschappen van die route kijk dan blijven het 5 punten.

Die punten verstuurt mapsource naar de gps, en zie ik ook inderdaad terug in de vista.

Dan klik ik op navigeer. gps vraagt "volg wegen" of "niet via wegen".

Ik kies volg wegen en dan gaat het goed bij mij.

Geplaatst

Ik heb een route gemaakt met mapsource.

Een vijftal punten aangeklikt.

Mapsource maakt daar zelf een route van.

Als ik in de eigenschappen van die route kijk dan blijven het 5 punten.

Die punten verstuurt mapsource naar de gps, en zie ik ook inderdaad terug in de vista.

Dan klik ik op navigeer. gps vraagt "volg wegen" of "niet via wegen".

Ik kies volg wegen en dan gaat het goed bij mij.

Dan ga ik het toch nog eens proberen.

Bij mij vraagt hij namelijk bij een overgezette route niet om via wegen wel of niet, enkel bij een via de Vista ingevoerder route.

Geplaatst (bewerkt)

ik denk toch dat het aan je opties ligt.

ff naar engels geschakeld

dubbelklikken op menu knop (links onderste)

setup

routing

dan zie je 3 regels

guidance method: moet op "prompted" staan

follow road method: moet op "prompted" staan

next turn pop-up: staat bij mij uit, vind ik hinderlijk, maar heeft geen invloed op de route berekening

follow road options: daar kan je nog meer instellen. oa voertuig (fiets/wandelen/auto)

ik hoop dat het zo lukt

ps vind je NL niet makkelijker?

setup->system->text language->kiezen voor nederlands

bewerkt door Wad-Seekers
Geplaatst

ik denk toch dat het aan je opties ligt.

ff naar engels geschakeld

dubbelklikken op menu knop (links onderste)

setup

routing

dan zie je 3 regels

guidance method: moet op "prompted" staan

follow road method: moet op "prompted" staan

next turn pop-up: staat bij mij uit, vind ik hinderlijk, maar heeft geen invloed op de route berekening

follow road options: daar kan je nog meer instellen. oa voertuig (fiets/wandelen/auto)

ik hoop dat het zo lukt

Stond bij mj zo, anders kan ik geen routes laten berekenen met mijn Vista.

Maar ik probeer het nu even.

Iig bedankt, ik hou je op de hoogte.

Geplaatst

Oke, ik snap er nix van.

Werkt nu wel en ik heb nix veranderd. Er moet dan toch iets fout hebben gestaan.

Iig bedankt. Ik weet nu wel hoe eea echt moet staan, tot nu toe was het gokken.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...