Broosha Geplaatst 3 januari 2011 Geplaatst 3 januari 2011 (bewerkt) Colorado 300 4GB SD kaart Vraag 1) Via de interface van de Colorado kan ik de SD kaart niet als apparte "schijf" of drive letter vinden. Ondanks dat die er in zit. Is dit gebruikelijk of mis ik een optie? vraag 2) Als ik de Garmin via USB koppel aan de PC komt er een nieuwe driveletter. Als ik deze open dan blijkt dit de inhoud van het geheugenkaartje te zijn. Ik zie dus niet de inhoud van het Colorado geheugen zelf. Blijkbaar komen cachepunten en waypoints op mirakuleuze wijze op 2 verschillende plaatsen te staan. Hoe krijg ik hier invloed op, m.a.w. kan ik zelf bepalen waar wat komt? vraag 3) Via Mapsource kom ik dan uiteindelijk in de Garmin zelf (lijkt het) Ik kan echter nergens een optie zien hoeveel "vrije ruimte" ik nog heb in de Colorado zelf. M.a.w nu ik een extra land map wil gaan aanschaffen (die zowel op CD als op CD inclusief SD kaart wordt geleverd)wil ik graag weten of ik die SD wel nodig heb en me dus € 14,- kan besparen. Immers, ik heb al een SD kaart van 4 gb (maar blijkbaar staan worden daar geen kaarten opgezet -> blijkt uit actie bij vraag 2, etgo, die komen blijkbaar in de Colorado zelf?) Kortom, ik worstel met de geheugenruimtes waarvan er blijkbaar 2 zijn, waarover ik zoals het nu lijkt weinig invloed heb in de zin van ordening en ik niet kan zien hoeveel ruimte ik nog heb in de Colorado zelf. Kan iemand me deze brij eens ontwarren? Ik buig alvast in eerbied. 3 januari 2011 bewerkt door Broosha
GerNic Geplaatst 3 januari 2011 Geplaatst 3 januari 2011 Beste Broosha Ik ken deze worsteling met het geheugen ook. Zeker als het gaat wat komt waar te staan. Ik ga het proberen voor je op te schrijven en kom er deze week op terug.
Cernunnos Geplaatst 4 januari 2011 Geplaatst 4 januari 2011 ik heb van de week zelf ook problemen ondervonden met het herkennen van 4 gig geheugen en meer in mijn collorado. Bleek gewoon bepaalde kaartjes niet te herkennen. Verder weigerde mijn kaartslot gewoon dienst en deed het pas weer na een paar ferme tikken! Het opnieuw formateren kan helpen, doe dit dan wel als fat. Verder zorg er ook voor dat je de juiste usb drivers hebt en dat je de colorado goed hebt ingesteld op wat ie moet doen als ie aan de usb kabel hangt.
Track_leader Geplaatst 4 januari 2011 Geplaatst 4 januari 2011 Hebben jullie al hier gekeken http://garmincolorado.wikispaces.com/ Misschien staat hier iets bij....
Broosha Geplaatst 5 januari 2011 Auteur Geplaatst 5 januari 2011 Bedankt zover voor de interesse. @ Track-Leader: je link heeft me tot nu toe goed geholpen. Deze tekst geeft al antwoord op een deel van mijn vraag. Rest mij voorlopig nog na te gaan hoe ik in de Garmin zelf kan loeren en de beschikbare geheugenruimte kan zien.
Aanbevolen berichten