GewoonWij Geplaatst 18 april 2012 Geplaatst 18 april 2012 Nadeel van GSAK op Dropbox is dat GSAK een database is. Als je een database op een netwerk gebruikt (wat Dropbox in feite ook is) kan je problemen krijgen met corruptie. Bij ons crashte GSAK heel veel, vooral tijdens de optie 'Status check' Om crashes tijdens het gebruik van GSAK te voorkomen kan je bestand aanmaken met extensie CMD of BAT met onderstaande inhoud: (Dus bijvoorbeeld een bestand aanmaken gsak.cmd en onderstaande tekst erin zetten) c:\windows\system32\taskkill /F /IM dropbox.exe /T c:\dropbox\gsak\gsak.exe start C:\Users\GewoonWij\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe Uiteraard dien je de juiste paden te gebruiken! Wat dit bestandje doet is hetvolgende, hij sluit Dropbox af en start GSAK op. Wanneer GSAK afsluit wordt Dropbox weer opgestart. Wellicht heeft iemand iets aan deze informatie ;-)
Fotogravinnetje Geplaatst 18 april 2012 Geplaatst 18 april 2012 Ik schakel de synchronisatie handmatig uit, maar zo kan het ook inderdaad
DonderVogel Geplaatst 18 april 2012 Auteur Geplaatst 18 april 2012 Ik schakel de synchronisatie handmatig uit, maar zo kan het ook inderdaad Ik ervaar geen problemen, en gebruik de methode dagelijks. Tenslotte is het de lokale database op je HD die je rechtstreeks editeert, en niet deze op de Dropbox servers. Dropbox zegt zelf als er files "in use" zijn, en gaat deze niet syncen. Maar wel een goeie tip voor als het probleem toch zou opduiken.
Fotogravinnetje Geplaatst 18 april 2012 Geplaatst 18 april 2012 Ik had dus problemen met dat dropbox toch ging synchroniseren terwijl GSAK bezig was. Echt heel irritant. Had gelukkig snel door wat het probleem was.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden