Veendammer Geplaatst 28 november 2010 Geplaatst 28 november 2010 Vaak, wanneer ik met mijn vader aan het cachen ben, zit er een afwijking tussen onze GPS-sen. Mijn GPS: Magellan Explorist 500 Mijn vader: Garmin 60 Wanneer we bij een Waypoint aankomen, dan zit de Garmin vaak het dichtste bij. Mijn GPS heeft dan vaak nog een afwijking van ~20m. Het gekke is dat, na een paar keer heen en weer lopen, mijn GPS uiteindelijk ook nagenoeg het goede punt aangeeft en de afwijking met de Garmin nagenoeg 0 is. Heeft iemand een idee waar deze afwijking vandaan kan komen? PS. Laatst met andere geocachers een tocht gelopen. Ook hierbij had mijn GPS constant een afwijking van ~20m. De andere GPSsen waren tevens Garmins (Oregon geloof ik).
thex Geplaatst 28 november 2010 Geplaatst 28 november 2010 De Maggelan software gaat iets anders om dan de Garmin software met onzekerheid in ontvangen signaal kwaliteit. Het kost de Maggelan wat meer tijd. In het algemeen: de laatste 20 meter naar een cache langzaam naderen, en niet slingerend lopen. GPS even op de grond neerleggen.
Veendammer Geplaatst 28 november 2010 Auteur Geplaatst 28 november 2010 Zo'n vermoeden had ik al. Er valt dus niets aan te doen. Bedankt voor je snelle reactie.
thex Geplaatst 28 november 2010 Geplaatst 28 november 2010 (bewerkt) Ja,Garmin kopen Edit: Oregon 400t staat ook bekend (zie dit forum) om een moeilijk overbrugbare afwijking op de laatste meters d.i.t. tot andere Garmins. 28 november 2010 bewerkt door thex
Aanbevolen berichten