Yipdijck Geplaatst 18 november 2010 Geplaatst 18 november 2010 beste geocachers, Vandaag tijdens het lopen van een cache kregen we x en y coordinaten, deze moesten we omzetten schijnbaar in onze gps, te weten een garmin dakota 20, wie kan ons vertellen hoe we dit de volgende keer in moet voeren, dank jullie wel alvast! Groetjes Kim
Duifjes Geplaatst 18 november 2010 Geplaatst 18 november 2010 (bewerkt) Heeft een Dakota het Nederlandse grid als optie voor coordinaatstelsel? Bij onze Oregon kun je de instelling wijzigen naar NL grid (Stel in, coordinaten...) en dan de X en Y gewoon invoeren. 18 november 2010 bewerkt door Duifjes
yurrie-currie Geplaatst 18 november 2010 Geplaatst 18 november 2010 Hallo download deze tool van gpsgek en er gaat een wereld voor je open. Je kunt het uiteraard ook meteen op je gps omrekenen dan moet je bij stel in de positieweergave even anders instellen naar nederlands grid. succes http://www.gctool.net/ Greetz yurrie-currie
Fotogravinnetje Geplaatst 19 november 2010 Geplaatst 19 november 2010 Zet je GPS op dutch grid, vul de gegeven coords in, zet vervolgens je GPS weer op WGS84 met de bekende notatie (DDD MM.MMM), dan zet je GPS de coordinaten netjes om. Andersom kun je dat dus ook doen: een coord in de bekende notatie invoeren, kaartdatum aanpassen naar dutch grid en je krijgt de RD-coords die bij de ingevoerde WGS84-coords horen (en dat werkt dus ook met andere notaties en kaartdata op dezelfde manier). Succes ermee
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 19 november 2010 Geplaatst 19 november 2010 En voor bezitters van een oude niet zo luxe GPSr (b.v. zonder ingebouwd RD Dutch Grid) is er mijn receptenboek: Use of the RD-grid in your GPS
Yipdijck Geplaatst 19 november 2010 Auteur Geplaatst 19 november 2010 Helemaal top! Ik weet nu hoe ik de x en y coordinaten in moet voeren, nu zou ik alleen nog willan weten hoe ik ze weer als WGS84 in beeld krib omgezet, moet namelijk met de omgezette coords later een opdracht doen! Dank jullie wel voor jullie goede hulp! Mvg
Fotogravinnetje Geplaatst 19 november 2010 Geplaatst 19 november 2010 Je hebt dan dus een waypoint ingevoerd met de kaartdatum op dutch grid. Als je je apparaat dan weer op WGS84 met notatie DDD MM.MMM hebt gezet, zoek je dat bewuste waypoint op en kun je de coords in WGS84 (dus de 'standaard'notatie) aflezen. Succes!
Yipdijck Geplaatst 19 november 2010 Auteur Geplaatst 19 november 2010 Ontzettend bedankt!!! Het gaat nu lukken!! Dank u wel voor uw hulp erg aardig! Mvg
Aanbevolen berichten