Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

beste geocachers,

Vandaag tijdens het lopen van een cache kregen we x en y coordinaten, deze moesten we omzetten schijnbaar in onze gps, te weten een garmin dakota 20, wie kan ons vertellen hoe we dit de volgende keer in moet voeren, dank jullie wel alvast! Groetjes Kim

Geplaatst (bewerkt)

Heeft een Dakota het Nederlandse grid als optie voor coordinaatstelsel?

Bij onze Oregon kun je de instelling wijzigen naar NL grid (Stel in, coordinaten...) en dan de X en Y gewoon invoeren.

bewerkt door Duifjes
Geplaatst

Zet je GPS op dutch grid, vul de gegeven coords in, zet vervolgens je GPS weer op WGS84 met de bekende notatie (DDD MM.MMM), dan zet je GPS de coordinaten netjes om. Andersom kun je dat dus ook doen: een coord in de bekende notatie invoeren, kaartdatum aanpassen naar dutch grid en je krijgt de RD-coords die bij de ingevoerde WGS84-coords horen (en dat werkt dus ook met andere notaties en kaartdata op dezelfde manier). Succes ermee

Geplaatst

Helemaal top! Ik weet nu hoe ik de x en y coordinaten in moet voeren, nu zou ik alleen nog willan weten hoe ik ze weer als WGS84 in beeld krib omgezet, moet namelijk met de omgezette coords later een opdracht doen! Dank jullie wel voor jullie goede hulp! Mvg

Geplaatst

Je hebt dan dus een waypoint ingevoerd met de kaartdatum op dutch grid. Als je je apparaat dan weer op WGS84 met notatie DDD MM.MMM hebt gezet, zoek je dat bewuste waypoint op en kun je de coords in WGS84 (dus de 'standaard'notatie) aflezen. Succes!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...