Spring naar bijdragen
  • 0

Vraag

Geplaatst

Of het nu komt door de wintersport waar men naar toe gaat of dat men er zo graag gaat geocachen (wat makkelijker is zonder sneeuw!), ik weet het niet maar geregeld komt de laatste tijd de vraag onder mijn ogen: "Ozi en Swiss maps? Gaat dat??"

En ja, in theorie kan het. Heel Zwitserland is op4 Cd's te koop en er is uitgevogeld hoe de kaarten in elkaar steken. (mmoie kaarten trouwens)

Er is een C-source beschikbaar die - gecompileerd onder Linux - de klus per officieele CD zou klaren. Maar het is beter als die onder Windhoos te gebruiken zou zijn.

Dus als iemand verstand heeft van een dergelijke portering???? Geef een gil! ;)

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Doorgaans kunnen C-sources redelijk 1 op 1 worden gecompileerd met een C-compiler op Windoos. Ik heb er geen ervaring mee (met C op windoos). Meestal wordt dat met de Microsoft compiler gedaan, maar ook op windoos kun je een open source C-compiler gebruiken.

Dus wie heeft die ervaring wel?

• 0
Geplaatst

Wat altijd lastig kan zijn bij portering is: de bibliotheken.

In dit geval zie ik in de source staan:

#include

#include

#include

#include

Ze zouden bestaan voor Windhoos en wel te vinden zijn want ik denk niet dat ze standaard bij de meeste mensen aanwezig zijn in de verzameling.

En om uit te proberen heeft men een officieele Swiss-map-CD nodig. Ik wilde mijne wel uitlenen tijdelijk aan een deskundige die de noodzakelijke gereedschappen heeft.

• 0
Geplaatst

Om even dit verhaal tot een goed einde te breien: :P

Het is gelukt om de zaak helemaal om te zetten en werkend te krijgen als Delphi source. Dus onder Windows kan met nu via een muis-gestuurd interface de Swiss kaarten van de originele disks halen en Ozi-enabled maken.

De zaak komt als png-file (met 14 kleuren erin) te voorschijn in dezelfde maat (indeling) als de papieren topo-kaarten.

Een niet met name te noemen club lieden heeft inmiddels ook al iets bedacht voor de ijking. :D

• 0
Geplaatst

Dit gaat lukken prof. Ik ga ook eens zoeken naar hoogte data (Dem-files). De amerikaanse zijn wel heel ruw. Misschien bestaan er wel geen andere...Eens even zoeken.

Prof; kun je over onderstaande iets zinnigs zeggen of dit gaat werken in Ozie 3D?

Höhenmodell mit 250 m Maschenweite der ganzen Schweiz auf einer CD-ROM

ältestes digitales Höhenmodell der Schweiz (60-er Jahre)

ideal für Übersichten mit reduzierter Genauigkeit

Formate (Die RIMINI-CD enthält sämtliche Formate)

Originaldaten

Kashmir3D

swisstopo format 2040

swisstopo format matrix

VRML

ArcInfo ASCII Grid

X Y Z

DXF Grid Points

Preis (alles inbegriffen)

CHF 110.00

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...