Spring naar bijdragen

Welk Geocaching Tool Voor Android In Buitenland?


Los(t)Brinkos

Aanbevolen berichten

Ik heb een Android telefoon (HTC Desire) die ik voor paperless geocaching gebruik in Nederland.

Dit gaat zeer goed (met name voor traditional caches)

De gratis applicaties die ik hiervoor gebruik zijn c:geo, Cachepoint, OpenGPX en CacheZoeker.

In Nederland gebruik ik voornamelijk c:geo.

In het buitenland gebruik ik OpenGPX waarin ik de pocket queries laad die ik van geocaching.com download. (premium member)

Nu mijn vraag:

Nu ben ik op zoek naar een map applicatie waarin ik als een extra laag caches uit de pocket querie GPX file zichtbaar kan maken.

Dus zoals in dit voorbeeld van Geohunter

Echter aangezien de kosten voor de data verbinding in het buitenland behoorlijk prijzig kunnen zijn, moeten de kaarten offline (dus op de geheugenkaart van de telefoon) gezet kunnen worden.

Nu zijn er wel Android map applicaties waarin de kaarten offline gezet kunnen worden (o.a. RMaps, OruxMaps OsmAnd, etc), echter hierin kun je geen gpx files laden.

Weet iemand of zo'n applicatie bestaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zo iets dergelijks zoek ik ook al enige tijd. Al moet ik zeggen dat ik voor navigatie naar een cache en vooral voor wat betreft energieverbuik nog altijd de Garmin GPS prefereer. Aangevuld met OpenGPX voor paperless cachen. Als je GPS op telefoon gebruikt dan is de accu binnen no time leeg, bovendien is het met de telefoon bij de eerste aanraking met een stoeptegel vanaf 1 meter hoogte meteen gedaan. (alhoewel dat laatste mij ook met een 'echte gps' is overkomen)

 

Met de laatste versies van c:geo moet het ook mogelijk zijn om maps en spoiler pics en etc te cachen, echter is mij dit nog niet gelukt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...