Spring naar bijdragen

Soorten caches


Henk25

Aanbevolen berichten

traditional_72.gifmulti_72.gif

:unsure: Als er van locatie naar locatie gegeaan moet worden om de cache te pakken te krijgen, spreekt men dan over een 'Multi-Cache' ? Dit omdat ik bij diverse 'Traditional Caches' opdrachten zie staan voor het al dan niet berekenen van een nieuwe locatie. Of is er misschien nog een andere regel dat deze caches 'Traditional Caches' maakt?

Groeten,

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Henk25,

Ook ik ben benieuwd naar het antwoord op je vraag want net als jij ben ik ook in de veronderstelling dat je bij een traditional cache geen hoofdrekenen of andere capriolen meer uit hoeft te halen.

 

Groet,

Maja,

die niet zo goed is in hoofdrekenen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is de eigenlijke regel:

Traditional cache = 1 stash.

Multi cache = meer dan 1 stash, die je achtereenvolgens moet afwerken.

Offset cache = 1 stash, maar op een andere plek dan de gegeven coördinaten. Je moet dus eerst aanwijzingen zoeken, of een puzzle oplossen.

 

Voor de puzzletocht waarbij er niet meer dan 1 stash is, maar waar je wel een aantal plekken af moet gaan om daar iets te zoeken, wat je dan de coördinaten van de stash oplevert, schijnt geen aparte naam te bestaan. Dat is een bron van verwarring. De een noemt het multi omdat je een aantal plekken moet bezoeken, de ander zegt offset omdat er maar 1 stash is. Ik neig naar het laatste, maar vind het jammer dat er dan niet meteen zichtbaar is dat het een tocht langs een aantal locaties is.

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij geldt dat een traditional cache een soort van Top and Go is. je rolt de auto uit en huppelt naar een opgegeven coördinaat en daar vind je de cache.

Als je moet nadenken, rekenen, gegevens moet verzamelen en dan ook nog een aantal coórdinaten moet verzamelen is het voor mij een multicache.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :unsure: De bereikbaarheid van iemand is omgekeerd evenredig met het volume van zijn stem.

 

010588.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...