Tullepetaon Geplaatst 21 augustus 2010 Auteur Geplaatst 21 augustus 2010 Heb je het ook nog geprobeerd zoals in mijn vorige bericht aangegeven? Dus door eerst het rgn-bestand te downloaden en dan met het Updater commando de chipset te flashen? Commando: Updater.exe /autorun usb GPSChipsetTypeM2_RegionFile__290.rgn PeeTee, Hoe werkt dat flashen? Dat heb ik namelijk nog niet geprobeerd. Heb het bestand al wel gedownload.
Peetee Geplaatst 21 augustus 2010 Geplaatst 21 augustus 2010 (bewerkt) In het kort komt het er op neer dat je het rgn-bestand in dezelfde map zet als waar je het programma updater.exe hebt staan. Bij mij is dat in de map C:\Garmin. Verder hangt er er even van af welk besturingssysteem je gebruikt. Als dat bv. Windows XP of ouder is, dan gaat het als volgt: Klik op Start-Uitvoeren en dan tik je in het venster de commandoregel: C:\Garmin\Updater.exe /autorun usb C:\Garmin\GPSChipsetTypeM2_RegionFile__290.rgn Als jouw Updater.exe in een andere map staat dan C:\Garmin, dan gebruik je in bovenstaande commandoregel die andere mapnaam i.p.v. de mapnaam Garmin. 22 augustus 2010 bewerkt door Peetee
Tullepetaon Geplaatst 22 augustus 2010 Auteur Geplaatst 22 augustus 2010 Heb een aantal keer geprobeerd het bestand te flashen zoals je hebt uitgelegd, maar er gebeurt het zelfde als met de webupdater. Hij loopt tot 13% daarna zie de tijd oplopen en komt hij met de volgende melding: Heb trouwens ook verschillende USB poorten gebruikt maar dat gaf ook geen verschil.
Peetee Geplaatst 22 augustus 2010 Geplaatst 22 augustus 2010 Deze tip heeft menig 60cs(x) weer tot leven gewekt, maar misschien werkt het ook op de HCX: de update uitvoeren terwijl je de power- en arrow-up toetsen ingedrukt houdt. Als dat niet werkt zou ik hem toch maar opsturen.
Tullepetaon Geplaatst 22 augustus 2010 Auteur Geplaatst 22 augustus 2010 Deze tip heeft menig 60cs(x) weer tot leven gewekt, maar misschien werkt het ook op de HCX: de update uitvoeren terwijl je de power- en arrow-up toetsen ingedrukt houdt. Als dat niet werkt zou ik hem toch maar opsturen. Dat heb ik een paar dagen geleden al gedaan, ook zonder resultaat. Dat wordt idd opsturen , baal er wel van, kan denk ik niet een paar weken zonder. Ga komende dagen nog wat prutsen, ben toch nog op vakantie en heb alle tijd. volgende week gaat hij op de post. Allemaal bedankt voor de hulp zo ver.
Aanbevolen berichten