Elma123 Geplaatst 16 augustus 2010 Geplaatst 16 augustus 2010 Hoi allemaal Wie kan mij helpen? Sinds vorige week heb ik een Magellan Explorist 600. Ik heb al heel veel voor elkaar, maar 1 dingetje wil maar niet lukken. Wanneer ik van gc.com een cache rechtstreeks naar de gps wil sturen, geeft hij aan dat er geen gps is aangesloten. Dit had ik eerst ook met de computer in het algemeen en in GSAK. Ik heb de gps al geupdate, de drivers van Magellan voor Vista geinstalleerd. Nu herkent de pc de gps. GSAK herkent hem ook en ik kan er ook caches mee naar de gps sturen. Maar rechtstreeks van gc.com lukt dus niet. De site gaf eerst aan dat ik een programmaatje moest downloaden. Gedaan. Maar nog steeds geen herkenning. Wie weet er een oplossing?
Twin Peaks Geplaatst 16 augustus 2010 Geplaatst 16 augustus 2010 Ik zit al met hetzelfde gezeur, vanaf het moment dat ik mijn eXplorist XL heb (bijna 4 jaar) al de genoemde oplossingen al geprobeerd. Apparaat wordt door alle programma's herkend, behalve met uploaden direct uit GC.com. Heb het maar opgegeven en open de door mij uit GC.com gedownloade wpts in EasyGPS en stuur ze van daaruit naar de GPS. Kleine omweg, maar voor de aantallen caches die wij nog doen een relatief kleine moeite. Magellan blinkt sinds een jaar of 6 al niet meer uit in gebruiksvriendelijkheid voor de Geocacher. (Voor die tijd hadden ze bij Magellan volgens mij nog nooit van Geocachen gehoord) Een markt waar Garmin en anderen duidelijk wel potentie in zagen en er gretig op insprongen. Magellan heeft pas sinds kort door, dat ze dat wellicht best wel een hoop klanten heeft gescheeld en doet nu krampachtig pogingen (met bijv. de eXplorist GC) en hun "Magellan Insiders Program" om wat meer inzicht (en dus ook een belangrijker aandeel) in dit marktsegment te krijgen. Hopelijk gaat dit met de nieuwere modellen beter lukken, dan met de oude. Tot die tijd weet ik geen betere oplossing als via eerder genoemde omweg. (zal via Ozi en GSAK ook wel lukken, maar daar doe ik niets mee/heb ik dus weinig ervaring mee)
marieholm Geplaatst 16 augustus 2010 Geplaatst 16 augustus 2010 Wij hebben dezelfde ervaring als Twin peaks. Over de eXplorist zijn wij best tevreden, maar bij de ondersteuning en kaarten minder. Als PM maken wij pocket Queries van max 200 caches die via Magellan Geocache manager naar de eXplorist 500 verstuurd worden. Elma, veel plezier met deze hobby.
Elma123 Geplaatst 16 augustus 2010 Auteur Geplaatst 16 augustus 2010 Dank je wel voor jullie antwoorden. Weet ik in ieder geval dat ik niets verkeerd doe. Gelukkig werkt hij met GSAK prima, dus dan maar even via die omweg.
Twin Peaks Geplaatst 16 augustus 2010 Geplaatst 16 augustus 2010 (bewerkt) Als PM maken wij pocket Queries van max 200 caches die via Magellan Geocache manager naar de eXplorist 500 verstuurd worden. Klopt, via die methode lukte het ook (de Geocache Manager wordt meen ik met de Vantage software meegeleverd) Alleen had ik de ervaring dat niet alle gegevens altijd juist werden getransporteerd. Naam, coords etc. klopte allemaal wel en ook de juiste icoontjes enzo kwamen wel mee, maar de datum "cache gelegd op" was altijd de datum van uploaden en de hints kwamen ook nooit mee. (niet dat ik die echt belangrijk vind, maar soms wel handig) 16 augustus 2010 bewerkt door Twin Peaks
Aanbevolen berichten