Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Vanmorgen een e-mail ontvangen van het feedback-systeem van .com met de mededeling dat er een nieuwe versie van de Groundspeak Android App beschikbaar is. Het topic waarvan ik het bericht ontvangen heb, meldde de fix dat Pocket Queries nu sneller ingelezen zouden worden.

Meteen vanmorgen de proef op de som genomen en..... het is echt VEEL sneller, het inlezen.

Ik had 4 uitgepakte querise (8 GPX) in een directory staan op mijn telefoon en binnen enkele minuten had ik ze alle 4 ingelezen (wel nog in aparte categorien, dus niet in 1 groep). In de eerste versie duurde het inlezen van dezelfde PQ (misschien enkele caches verschillend, omdat ik ondertussen nog wat gevonden heb) veel langer, tot wel meer dan een uur (ook per PQ).

Dit is dus wel al een verbetering in versie 1.0.1 t.o.v. versie 1.0.0. Verdere veranderingen heb ik nog niet ontdekt. Verder de applicatie nog niet intensief gebruikt (gecached in het buitenland en de app niet gebruikt daar).

Team WECA jr

• 2 weeks later...
Geplaatst

Ik ben nieuwsgierig of er ondertussen meer ervaringen zijn met cachen met de Samsung Galaxy S.

Kan je er paperless mee cachen (evt in combi met 6ocsx).

Kan je er wherigo's mee lopen?

Hoe bevalt de Groundspeak App voor Android?

Ik zit er over te denken om mijn oude, niets kunnende Nokia 6021 te gaan vervangen.

Zit alleen nog te twijfelen welke het dan moet gaan worden.

En misschien moet ik ook helemaal niet voor een telefoon gaan met GPS mogelijkheden, maar het lijkt wel makkelijk.

Geplaatst

Ook ik ben erg benieuwd naar deze app van groundspeak, aangezien ik ook net een android heb aangeschaft. Begrijp dat ze eraan blijven sleutelen en app steeds aanpassen met nieuwe versies, maar is het ook wat? En waar voor z'n geld?

Geplaatst

Hier hebben we een Samsung Galaxy S i9000 en 2 GPS (oregon 550 en 60csx).

Einde vorige week waren we een paar dagen er-op-uit en we hadden geen listings geprint. Toch 2 of 3 multi's gedaan. (listings stonden op oregon en in diverse apps op de telefoon, w.o. Groundspeak app en nog 2 andere).

We hebben de multi's dus paperless (ook zonder spoilers) gedaan. Nadeel is dat je moeilijk op je telefoon waardes kunt bijhouden. Hier heb ik buiten het standaard memo-applicatie nog niets op gevonden.

Maar het gaat wel, paperless cachen.

Wherigo: geen idee op android. Nog niet gedaan/bekeken wat de mogelijkheden zijn.

Ik vind de groundspeak app tot nu toe nog aardig tegenvallen: je kunt niet zoeken (online) op titel, wel op plaats (als je geluk hebt, staat de plaatsnaam in de gcnaam). Sorteren op afstand werkt naar mijn idee nog niet (in ieder geval niet met gesavede PQ). Filteren op titel of gc-code is ook niet mogelijk (althans mijn nog niet opgevallen), zodat je je zoekresultaten nog meer kunt verfijnen.

En navigeren naar een wp was niet mogelijk in versie 1.0.0. Geen idee of dat inmiddels al gefixed is... Ik gebruik de GPS om naar een wp te komen/navigeren. Dat werkt toch nog het fijnst. De galaxy krijgt geen nauwkeurigheid na een fix op satelliet signaal.

WECA jr

Geplaatst

Ik weet niet of deze vraag hier thuis hoort, maar dat hoor ik dan wel:)

Ik heb sinds kort een samsung galaxy, en ook voor het eerst zo'n soort telefoon. je schijnt hier ook mee te kunnen cachen...ik heb eens flink gezocht en ik heb c:geo gebruikt....maar hoe werkt dat navigeren?? ik krijg wel een kaart (RM gekozen, zelfs met wandelpaden) en een driehoekje waar ik ben en het punt waar je naar toe wilt....maar kun je ook instellen dat je zo'n roze streep krijgt als bij de oregon, en dat je op de kaart afstanden etc kunt zien??

Het leek me nu nogal onnauwkeurig (in ieder geval met wat ik met de oregon gewend ben)

ziet de applicatie van groundspeak er ongeveer net zo uit als deze met navigeren, of krijg je daar wel een roze streep of iets dergelijks om te laten zien waar je heen moet. Ik hoor het graag

Ik heb de app vandaag gebruikt om te cachen. 2 mystery's en 4 tradi's op mijn HTC Desire.

Mijn bevindingen zijn:

- het is even lastig om alle functionaliteiten te ontdekken en de goede instellingen te vinden

- by de mystery's moet je uiteraard een waypoint toevoegen om ook daadwerkelijk naar de cache te kunnen navigeren.

- bij het navigeren gebruik gemaakt van de map en het compass, geen problemen

- field notes gemaakt bij de eerste 3 caches

- zoeken werkt snel, laden van cache duurt soms wat langer

Nog geen gebruik gemaakt van GPX bestanden.

Hiervoor heb ik c:geo gebruikt. Vooral het zoeken en laden van caches gaat sneller in de groundspeak app tov c:geo.

Of het de 10 dollar waard is tov c:geo weet ik niet, maar ik zal het blijven gebruiken.

• 3 weeks later...
Geplaatst

Ik heb sinds kort een HTC Wildfire.

Als ik echter in de market zoek, dan kan ik deze app niet vinden. Ook de link op de site geeft aan : niet gevonden. En de barcode werkt ook niet.

Ik de app teruggetrokken ofzo?

Geplaatst (bewerkt)

Wat voor versie van android draait deze... ik geloof dat deze app 2.1 en hoger vereist

bewerkt door Cernunnos
overbodige quote verwijderd, tekst staat gewoon boven dit bericht dus is quoten niet nodig.
Geplaatst (bewerkt)

De Wildfire draait Android 2.1.

bewerkt door Cernunnos
overbodige quote verwijderd, tekst staat gewoon boven dit bericht dus is quoten niet nodig.
Geplaatst

Misschien zoeken op geo dan vindt de Market c:geo wel.

Ik heb vorige week een HTC Desire aangeschaft. Erg leuk speledingetje :-)

Ook een Android telefoon met als besturingssysteem Android 2.2 (Froyo).

En c:geo doet het daar prima op.

Heb er ondertussen diverse Cache tooltjes op staan (zie voor lijstje draadje elders op forum http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=16919&pid=273247&st=0entry273247).

Tijdens het cachen afgelopen weekend de cache beschrijvingen deels op de telefoon gelezen, maar navigeren op de GPS 60CSX gedaan.

Nog niet helemaal goed thuis in hoe ik de telefoon het beste kan gebruiken (ben ook goed in per ongeluk verkeerde personen bellen ...) om te navigeren,

maar lees op andere plaats hier op het forum dat dat ook prima gaat. Ben nog wat terughoudend in gebruik van mobiel internet op kosten van de baas.

Van plan om binnenkort een Wherigo te gaan doen (Beam me up Scotty) mbv Whereyougo.

Kreeg de applicatie eerst niet aan de praat, maar sinds vanavond lukt dat ook.

Ben benieuwd!

groet, Karen

• 4 weeks later...
Geplaatst

Vanavond heb ik voor mijn Galaxy S de App Groundspeak aangeschaft.

Ik had hem al op mijn Ipod Touch, alleen heb je dan in het veld geen internetverbinding. Thuis voerde ik dan de GC in en als

we met de GPS de cache niet konden vinden, keek ik op mn Ipod om de laatste logs te lezen.

Het leek me wel handig om de app ook op mijn mobiel te hebben, omdat er een internet verbinding op zit.

Als ik de app open krijg ik meteen een scherm om een gc of de dichtsbijzijnde caches te zoeken. (wat niet lukt)

Een heel ander scherm dus dan op de Ipod.

Ik heb alle instellingen al nagekeken, maar krijg geen verbinding.

Hopelijk ga ik nog uitvinden hoe het werkt of wat ik fout doe, anders is het gewoon zonde van het geld.

Geplaatst

Van de week mijn SE Experia geupdate naar versie Android 2.1. Nu crached de Geacaching app na het aanmelden van de gebruikersnaam.

Zijn er meerdere met dit probleem?

Geplaatst

Ik zelf heb de HTC Desire en werk alleen met c:geo wat een geweldige app is en te verkrijgen via android market!! de geo app heb ik via F T D binnen maar nog niet gebruikt!! cachehunter heb ik er ook op staan maar ook nog niet gebruikt. paperless cachen met de HTC gaat uitstekend allen houd wel je batterij in de gaten want die gaat wel snel leeg!!

• 2 weeks later...
Geplaatst

Op mijn Galaxy S heb ik zowel de Groundspeak app staan als c:geo.

De Groundspeak app is veel sneller dan de c:geo maar de c:geo heeft meer features (zoals projecteren). Als dat nodig is gebruik ik dus c:geo maar die laat mij nogal eens in de steek. Hij kan wel een lijst met "nearby caches" geven maar als ik dan op de goeie klik, kan ie die ineens niet meer vinden met als gevolg dat ik het benodigde tooltje ook niet kan gebruiken.

Waarom is er geen los tooltje om te projecteren of te kruispeilen e.d.?

Waarom bouwt Groundspeak dat niet in in hun (betaalde!) app?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...