Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

De Groundspeak Geocaching app voor Android is nu ook beschikbaar!

Zie hier.

Of scan hier: chartfs.png

Of zoek op Groundspeak in de Android Market.

Ik ga hem nog niet kopen (nog geen tijd om te testen ivm refund) maar voor de $10 die de app kost moet het wel wat zijn t.o.v. de goede gratis apps die er al zijn (zelf fan van c:geo en OpenGPX).

Ben benieuwd naar jullie ervaringen van deze nieuwe app vs de reeds bestaande Android apps. Zeker gezien de kwaliteit en goede verhalen over de iPhone app.

bewerkt door Macsels
Geplaatst

Bedankt voor de tip.

Ik kijk er al tijden naar uit.

Maar kun je ook even aangeven waar ik hem kan vinden?

Mijn zoektocht heeft nog niets opgeleverd

gr

Montebaldo

Geplaatst (bewerkt)

Staat voor de Desire gewoon in de Market. Heb in TS ook een QR code geplaatst.

bewerkt door Mr.Atari
quote verwijderd, het aangehaalde bericht staat erboven!
Geplaatst

had niet goed gekeken, wel gevonden

maar heb jij hem kunnen downloaden??

ik krijg telkens server fout. Zal wel overbelast zijn

wat betekenen die 4 hoofdletters in jouw laatste zin??

deze afkortingen/codering ontgaat mij

gr montebaldo

Geplaatst (bewerkt)

Oeps :( met ts bedoelde ik de topicstart (1e bericht). En een QR code is een universele streepjescode waarin iin dit geval een linkje zit die je met je telefoon kunt scannen. De link verwijst meteen naar de.juiste app in de market.

bewerkt door Mr.Atari
quote verwijderd, het aangehaalde bericht staat erboven!
Geplaatst
- knip -

wat betekenen die 4 hoofdletters in jouw laatste zin??

- knip -

TS = Topic Starter

QR = Quick Response code

Met andere woorden: Kijk eens in bericht #1

Geplaatst

Ik heb inmiddels de applicatie aangeschaft.

De server-fout komt omdat, zo bleek bij mij, de credit-card niet via mijn telefoon aan Google Checkout kon toevoegen.

Ik heb de credit-card via mijn computer-browser aan google checkout toegevoegd, aan het account waarmee je op je telefoon de android market bezoekt. Bij het downloaden/kopen wordt dan wel de credit-card herkent en kun je gewoon kopen.

Vanmiddag de applicatie uitproberen eens zien of het doet wat andere applicaties ook kunnen.

Team WECA

Geplaatst

@ Team Weca: Wat zijn je ervaringen met deze applicatie??

Erg benieuwd naar :rolleyes:

Geplaatst
@ Team Weca: Wat zijn je ervaringen met deze applicatie??

Erg benieuwd naar :rolleyes:

Hier ben ik ook wel benieuwd naar daar ik maandag mijn nw. Samsung Galaxy si900 krijg

Geplaatst

Vooralsnnog moet ik jullie teleurstellen met een review over de Grounspeak Geocaching App for Android!

Ik heb de app in gebruik op een Samsung Galaxy S i9000. De S i900 is voor mij een onbekend type :-P

Waarom: ik heb er nog niet mee gezocht naar een cache.

Wat kan ik wel al vertellen:

* Zip-file moe(s)ten bij versie 1 in de root staan van het telefoon geheugen (dus niet op de ingevoegde SD-kaart).

* GPX-file schijnen in de map Geocaching\Gpx te staan van het telefoon geheugen (niet op ingevoegde SD-kaart). Dit heb ik geloof ik gisteravond geprobeerd, weet niet zeker, maar ik dacht dat het uitlezen van PQ-gpx-en niet werkte vandaar uit.

* Na inloggen op gc.com kan men PQ's downloaden (dit gaat snel).

* inlezen van gedownloadde PQ/of in root geheugen geplaatste ZIP-file ging op mijn telefoon ontzettend traag (zie ook Feedback pagina op gc.com, daar was al een topic geopend door iemand). Soms duurde het meer dan een uur om een zip-file in te lezen. (500 caches).

* PQ's/ZIP's (losse gpx niet geprobeerd) komen als ze geimporteerd zijn, in een aparte categorie (PQ-naam/Zip-naam) te staan. Dus als je een PQ hebt met Tradi's, dan zullen daar geen andere caches aan toegevoegd (kunnen) worden. 1 PQ/Zip = 1 categorie van saved caches. Heb je 4 PQ's gedownload, dan heb je ook die als categorien.

Verder lijkt de app erg basic. Ik ken de iPhone app niet (goed). Maar heb wel al eerder c:geo en geobeagle gebruikt. Die leken uitgebreider dan de app van Groundspeak.

Sorteren van saved caches op "distance" lijkt niet goed te werken: ik zou een op of aflopende sortering verwachten. Maar de bovenste cache staat op b.v. 16km, dan eentje op 22km en de volgende staat op 14km.

Waarom het inlezen van een PQ of zip zo langzaam gaat is mij een raadsel. (spoiler) Foto's worden zo ver ik heb kunnen zien niet direct (bij het inlezen) gedownload (de folder geocaching\images\ blijft leeg). Vanmorgen een e-mail ontvangen van iemand die meldt dat als je foto's van een cache wilt zien, dat deze dan pas gedownload worden (niet uitgeprobeerd).

Ik denk dat ik morgen eens een multi ga doen en misschien wat oppikkers. Dan zou ik meer over het gebruiken van de applicatie kunnen vertellen.

Voor nu blijft het bij bovenstaande.

Gr.

WECA jr

Geplaatst

Bedankt voor je uitgebreide (voorlopige) reactie!

Op andere fora en in de comments in de market zijn de reacties ook nog erg wisselend; laden idd erg traag, geen features die nog niet in andere app zitten (of juist dat andere apps als c:geo meer features hebben) maar de applicatie ziet er ok uit en doet wat zou moeten doen.

Denk dat we in ons achterhoofd moeten houden dat de app nog in ontwikkeling is en dit de eerste release is.

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb de app vandaag gebruikt om te cachen. 2 mystery's en 4 tradi's op mijn HTC Desire.

Mijn bevindingen zijn:

- het is even lastig om alle functionaliteiten te ontdekken en de goede instellingen te vinden

- by de mystery's moet je uiteraard een waypoint toevoegen om ook daadwerkelijk naar de cache te kunnen navigeren.

- bij het navigeren gebruik gemaakt van de map en het compass, geen problemen

- field notes gemaakt bij de eerste 3 caches

- zoeken werkt snel, laden van cache duurt soms wat langer

Nog geen gebruik gemaakt van GPX bestanden.

Hiervoor heb ik c:geo gebruikt. Vooral het zoeken en laden van caches gaat sneller in de groundspeak app tov c:geo.

Of het de 10 dollar waard is tov c:geo weet ik niet, maar ik zal het blijven gebruiken.

bewerkt door wissinki
Geplaatst

Vanwege de regen is er niet veel gekomen van het testen van de Groundspeak app.

We hebben 2 multi's willen doen en een mystery (bonus).

Bij de eerste multi het eerste uit te rekenen WP in willen voeren, wat ging (add waypoint). Hier lijk je het coordinaat type (volgens mij is het DD MM,MMMM (komma + 4 achter de komma) niet te kunnen wijzigen, je kunt punt + 3 cijfer wel invoeren en dat wordt geaccepteerd. Alleen hoe dan naar dat WP te navigeren dat je zojuist hebt toegevoegd????? Ik kan het wp na de Add niet meer vinden, laat staan dat ik er heen kan navigeren.

Dat was meteen de eerste en laatste bevinding, want toen begon het met regenen en hebben we verder alleen de 60csx gebruikt. Ik wilde mijn telefoon niet nat laten worden.

Ik ga eens het gc.com forum en feedback site in de gaten houden voor andere bevindingen.

Een handleiding over het een en ander bij gebruik van de applicatie is wel handig. De help die ingebouwd is, is zeer karig.

Team WECA jr

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb deze applicatie vandaag geinstalleerd op mijn nieuwe samsung galaxy. Dit gaf geen problemen, en het icoontje staat er netjes bij op het scherm.

Nog geen caches gedaan, maar het lopen van een multi lijkt mij een lastige.

Je kan gewoon de coordinaten instellen. tik op het vakje waar je de minuten kan instellen, maak het vakje leeg en noteer de minuten en de seconden (met een punt er tussen)

Als je een waypoint hebt ingevoerd, kan je er naar toe navigeren door op de kaart op het nieuwe waypoint te tikken.

Ik hou jullie op de hoogte! :blink:

bewerkt door Markissimo
Geplaatst

Vanavond even met de samsung bezig geweest synchroniseren met de mac gaat niet simpel even als de mail instellingen voor verzenden werkt niet.

Morgen me even met Groundspeak bezighouden de betaling kan weer niet via pay-pal voor zover ik het nu zie.

Verder is het een mooi toestel en zal het wennen worden.

Ook goed hier te lezen wat een ieder zijn bevindingen zijn :blink:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...