Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Sinds kort ben ik in het bezit van een Oregon 450.

Vóórdat ik deze aanschafte, heb ik geoefend met een Oregon 300.

Bij de Oregon 300 kon ik na het opstarten kiezen uit: fietsen, wandelen of overig.

Deze keuzemogelijkheid kan ik bij de Oregon 450 niet vinden.

Het gevolg is dat ik altijd een roze lijn (hemelsbreed) krijg als ik ergens heen wil. Terwijl ik bij de Oregon 300 ook een uitgestippelde fietsroute kon krijgen, die met blauw was aangegeven (over de weg).

Kan iemand mij vertellen hoe ik bij de Oregon 450 kan kiezen voor fietsroute?

Geplaatst

Je kunt bij de instellingen/routering kiezen op welke wijze een route wordt berekend: off-road (dus langs een rechte lijn) of via wegen. Uiteraard moet je kaart daarvoor geschikt zijn, dus routeerbaar zijn. Niet alle kaarten zijn dat, TOPO-NL bijvoorbeeld niet, maar de Onroute Fietskaart en de OSM Fietskaart zijn dat wel.

De Oregon die je eerder hebt gebruikt had blijkbaar een apart profiel voor Fietsen. Die kun je zelf aanmaken, ook via het menu instellingen. Per profiel kun je instellingen aanmaken, bijv. welke kaart je gebruikt en welke routeringsmethode moet worden gehanteerd.

Geplaatst
Sinds kort ben ik in het bezit van een Oregon 450.

Vóórdat ik deze aanschafte, heb ik geoefend met een Oregon 300.

Bij de Oregon 300 kon ik na het opstarten kiezen uit: fietsen, wandelen of overig.

Deze keuzemogelijkheid kan ik bij de Oregon 450 niet vinden.

Het gevolg is dat ik altijd een roze lijn (hemelsbreed) krijg als ik ergens heen wil. Terwijl ik bij de Oregon 300 ook een uitgestippelde fietsroute kon krijgen, die met blauw was aangegeven (over de weg).

Kan iemand mij vertellen hoe ik bij de Oregon 450 kan kiezen voor fietsroute?

Ben ook in het bezit van een Oregon 300

De 450 werkt bijna hetzelfde.

Als je een route ingevoerd hebt en een rechte gekleurde lijn naar je doel hebt,dan ga je even terug naar het

hoofdmenu en druk nogmaals op- Ga Naar

Druk nu op- Via Weg Herberekenen.

Even wachten,en hij wijst je nu via de weg, fietspad of bospad.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...