Spring naar bijdragen

Garmin Etrex H Altitude Invoeren?


Nemi

Aanbevolen berichten

Sinds een tijdje hebben we een Garmin etrex h. Ik kan er goed mee overweg, alleen is 1 ding me nog niet duidelijk.

Als ik een coordinaat markeer kan ik naast de N en E coordinaten ook de altitude invoeren. Hier staat staandaard ook altijd al wat ingevuld, dit cijfer verschilt steeds en soms staat er een minnetje voor.

Wat betekent altitude nu precies? En hoe weet ik wat ik daar moet invoeren? Of kan ik het cijfer dat er standaard in komt te staan gewoon laten staan?

 

Tot nu toe heb ik het cijfer wat er standaard in komt gewoon laten staan en ik heb alle caches goed kunnen vinden. Maar misschien werkt het nog beter als ik hier iets mee doe?

 

Ben benieuwd!

 

Groetjes, Ellen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Volgens mij is dat de hoogte of zo.

 

Één ding weet ik wel zeker: Het is niet iets wat je nodig hebt bij geocaching.

 

 

Inderdaad, "Altitude" staat voor hoogte. En bij sommige caches kan het best handig zijn.

 

Ik heb de juiste hoogte op mijn GPSr ingesteld bij een NAP-hoogtemeter...

 

Ook als je naar het buitenland gaat of, zoals ik twee jaar terug, in een luchtballon staat,

is het leuk om de juiste hoogte te kunnen zien.

 

:beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, altitude geeft de hoogte aan.

Wanneer je een cache loopt met veel hoogteverschil (bijvoorbeeld GC1711J :beerchug: ) dan kan je hier zien hoe hoog je zit

Op de alimeter page kan je aan het eind van de track het hoogteprofiel zien en eventueel trots op jezelf zijn :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks voor de reacties!

Ik kom alleen net tot een domme ontdekking: het is niet altitude die je kan invoeren maar "elev" of "hgt". Ik neem aan dat dit ook de hoogte is?

Standaard staat hier dus iets ingevuld, steeds weer iets anders. Wat doe ik hiermee als ik een waypoint invoer? Van te voren weet ik tenslotte niet op welke hoogte het coördinaat zich bevind.

bewerkt door Nemi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...