jandomi Geplaatst 26 juni 2010 Geplaatst 26 juni 2010 Allen, Ik ben sinds kort in het bezit van een oregon 550t. Prima apparaat (mag ook wel voor dat geld ;-) maar er is 1 essentieel optie in het gebruik van een gps in combinatie met geocaching wat me niet lukt. Het volgende. Als ik een traditional geocache loop, kan ik me met behulp van het kompas naar 'ground zero' laten leiden. Als ik echter een multi cache loop, waarbij ik meerdere waypoints af moet, kan ik het kompas niet gebruiken. Wat doe ik. Ik kies via de optie 'Waarheen' een waypoint, en kies voor 'Ga'. Op de kaart zie ik dan hoe (welke richting) ik moet lopen. Als ik dan voor 'Kompas' kies, wijst de kompas altijd na de waypoint van de startpostitie van een Geocahe, dus NIET naar een gekozen waypoint!. (dit doet mijn vorige gps de etrex legend hcx wel!) Hoe kan bij het kompas aangeven dat hij moet wijzen naar het waypoint wat ik gekozen heb bij de optie 'Waarheen'?? Groet, jandomi
eitjes Geplaatst 26 juni 2010 Geplaatst 26 juni 2010 Als je bij 'Waarheen?' een waypoint kiest en dit is het waypoint waar je heen wilt navigeren, dan zou het kompas ook gewoon die kant op moeten wijzen. Ik ben bang dat er nog iets mis is, waardoor je toch niet naar het waypoint navigeert, maar nog steeds naar de cache. Waarschijnlijk wordt de afstand dan ook fout weergegeven? Wij hebben ook een 550T en bij ons werkt het wel zoals jij beschrijft dat je het zou willen. Nadeel is dat je dan niet meer gemakkelijk de informatie over de cache in kan zien, want dan moet je weer naar de cache 'navigeren' ipv naar het waypoint (tenzij je hem gewoon aanklikt op de kaart). Succes met het leren ontdekken van je nieuwe apparaat, wij heben hem nu meer dan een half jaar en ontdekken ook geregeld nog nieuwe dingen of handigheidjes!
jandomi Geplaatst 28 juni 2010 Auteur Geplaatst 28 juni 2010 Allen, Ik ben sinds kort in het bezit van een oregon 550t. Prima apparaat (mag ook wel voor dat geld ;-) maar er is 1 essentieel optie in het gebruik van een gps in combinatie met geocaching wat me niet lukt. Het volgende. Als ik een traditional geocache loop, kan ik me met behulp van het kompas naar 'ground zero' laten leiden. Als ik echter een multi cache loop, waarbij ik meerdere waypoints af moet, kan ik het kompas niet gebruiken. Wat doe ik. Ik kies via de optie 'Waarheen' een waypoint, en kies voor 'Ga'. Op de kaart zie ik dan hoe (welke richting) ik moet lopen. Als ik dan voor 'Kompas' kies, wijst de kompas altijd na de waypoint van de startpostitie van een Geocahe, dus NIET naar een gekozen waypoint!. (dit doet mijn vorige gps de etrex legend hcx wel!) Hoe kan bij het kompas aangeven dat hij moet wijzen naar het waypoint wat ik gekozen heb bij de optie 'Waarheen'?? Groet, jandomi Allen, Het is me gelukt. Hoe? Als je he scherm met het kompas voor hebt staan, toets dan rechtsonder op het scherm. Je krijgt dan een keuze scherm 'Selecteer dashboard'. Als ik daar kies voor 'Kleine gegevens velden' of 'Groot gegevensveld' en dan terugkeer naar kompas (links onder) dan krijg ik wel wat ik beoogde te zien. Dank allen voor het meedenken. Jandomi
Aanbevolen berichten