Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik heb een Garmin oregon 450t hierop heb ik zowel City Navigator Europe NT geïnstaleerd als Topo NL.

Ik gebruik de GPS ook als navigatie op mijn motor en gebruik dan natuurlijk de CN Europe.

Echter elke keer als ik het apparaat aanzet moet ik eerst naar "stel in" "kaart" "Topo NL" om deze uit te schakelen omdat ik anders de kaart gegevens van Topo NL te zien krijg en pas na het uitschakelen worden de kaartgegevens van CN Europe zichtbaar.

Mijn vraag is, of er een andere mogelijkheid is dan elke keer eerst de Topo NL uit te moeten schakelen nadat het apparaat is aangezet?

(Topo Deutschland blijft nl wel uitgeschakeld maar Topo België geeft het zelfde probleem als Topo NL)

Edwin, Team The Cache Hunters

Geplaatst
Mijn vraag is, of er een andere mogelijkheid is dan elke keer eerst de Topo NL uit te moeten schakelen nadat het apparaat is aangezet?

(Topo Deutschland blijft nl wel uitgeschakeld maar Topo België geeft het zelfde probleem als Topo NL)

Edwin, Team The Cache Hunters

Hallo Edwin,

Er is inderdaad een andere manier. Je kunt op de Oregon nl. verschillende profielen gebruiken/aanmaken. Je kunt een profiel Motor hernoemen of aanmaken en dan hier de City Navigator kaart op selecteren. Op het Profiel Geocaching bijv. selecteeer je de Topo NL kaart. Alle overige kaarten zet je dan op disabled. Op deze manier hoef je allleen maar van Profiel te wisselen en heb je meteen de goede kaart aan staan.

Gr. Miza

Geplaatst

Daar heb je de profielen voor. Per profiel kun je aangeven welke kaarten je wilt gebruiken. Je hoeft dan alleen nog maar van profiel te wisselen en bovendien kun je dan ook de andere instelling aanpassen aan je normale gebruik voor dat type kaart. Ik heb zo een profiel Auto met CityNavigator, routering over de weg en tracklog uit, een profiel Geocache met TopoNL, directe routering en tracklog aan. Bovendien heb ik de menuvolgorde per profiel aangepast.

Geplaatst (bewerkt)

2reacties en 2 gelijke antwoorden, dan moet het goed komen toch?

Ikhad het standaard profiel aangepast voor motor en daar krijg ik het probleem zoals ik heb beschreven: de uitgeschakelde topo, schakeld vanzelf weer in bij aanzetten van het apparaat. Ik zal eens proberen een extra nieuw profiel aan te maken.

Bedankt voor jullie snelle reacties, Edwin

bewerkt door Mr.Atari
quotes verwijderd tbv leesbaarheid... AUB quoten beperken!
Geplaatst (bewerkt)

Mmmmm, helaas! :thumbup: Nieuw profiel aangemaakt en topo NL uitgescakeld. Apparaat uitgezet. En weer aan en wat blijkt...Topo NL is weer ingeschakeld :thumbup:

Werkt dus nog niet zoals ik graag wil....

bewerkt door Mr.Atari
Geplaatst (bewerkt)

Ah, het profiel welke gekozen is bij het uitschakelen werkt zoals hiervoor gesteld.

Als ik voor het uitschakelen het algemene profiel kies en na het inschakelen weer kies voor het profiel motor dan bliven de instellingnen wel goed.

Dus, mag ik kennelijk niet vergeten om mijn profiel te wisselen voordat ik het apparaat uitschakel.

Is dat misschien iets voor de volgende software update? :dribble:

bewerkt door Mr.Atari
Geplaatst (bewerkt)

Profielen zit zeker niet op een Etrex Vista HCX?

Ik ben ze tenminste niet tegen gekomen, maar als ik bovenstaande lees lijkt het wel erg handig.

gr.

Kees

bewerkt door keze
Geplaatst
Daar heb je de profielen voor. Per profiel kun je aangeven welke kaarten je wilt gebruiken. Je hoeft dan alleen nog maar van profiel te wisselen en bovendien kun je dan ook de andere instelling aanpassen aan je normale gebruik voor dat type kaart. Ik heb zo een profiel Auto met CityNavigator, routering over de weg en tracklog uit, een profiel Geocache met TopoNL, directe routering en tracklog aan. Bovendien heb ik de menuvolgorde per profiel aangepast.

Ik heb een vraag, als jij profiel auto geselecteerd hebt (en topo NL staat dus uit) en je schakeld in dit profiel de GPS uit en vervolgens weer in, is dan Topo NL nog steeds uitgeschakeld?

Edwin

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...