Jorienepien Geplaatst 20 mei 2010 Geplaatst 20 mei 2010 Het zou hem ook kunnen liggen aan de mappenstructuur op het sd kaartje. Je moet de kaart er echt als los bestand opzetten, staat het in een map, dan wordt hij niet herkent.
Mr.Atari Geplaatst 20 mei 2010 Geplaatst 20 mei 2010 euh, volgens mij is dat niet juist. mijn etrex HCx vereist dat de kaart in het mapje garmin staat... misschien is dat zelfs wel het hele probleem...
Grote Griezel Geplaatst 20 mei 2010 Geplaatst 20 mei 2010 Remi, Even voor alle duidelijkheid, je schrijft het volgende in twee verschillende postings: 20-05 19:30 Ik had de kaart FAT geformatteerd. En via Mapsource heel de Benelux geselecteerd en deze overgezet. Dat verliep allemaal prima. 20-05 21:51 Ik heb Open Street Maps geprobeerd maar dat werkt ook niet. Ik krijg toch het idee dat het aan het apparaat ligt. Ik heb de nieuwste software gedownload maar dat helpt niet. Ik krijg in MapSource, als ik wil gaan uploaden de mededeling: 'Uw GPS beschikt niet over het vereiste geheugen om kaarten op te slaan. Als uw GPS een programmeerbare gegevenskaart gebruik, dient u te controleren of deze juist is ingevoegd.' Dus het is een keertje gelukt via Mapsource (allaen zag je toen niets op de GPS), maar daarna lukte het niet meer? Als je wel kunt uploaden via Mapsource betekent dat in ieder geval dat de SD kaart goed in de GPS zit en ook daadwerkelijk wordt gezien. Foutieve kaarten en een corrupt bestandssysteem op de SD kaart kun je dus uitsluiten. Evenals de verbinding tussen de PC en de GPS. Dan blijft eigenlijk alleen over hoe de GPS de data op de SD kaart interpreteert. Daar lijkt dan nog iets mis te gaan. Ik heb in de afgelopen 3 jaar één keer het probleem gehad dat de GPS opeens de kaarten niet meer liet zien. Toen ik de SD kaart vervolgens in een kaartlezer uitlas zag ik allerlei vreemde bestanden staan. Op de een of andere manier was de data op de SD kaart corrupt geraakt. Formatteren met Fat16 en vervolgens vanuit Mapsource opnieuw de kaarten overzetten loste dat op. Je kunt dus wel de SD kaart formatteren. Helaas heb je dat dus al een paar maal gedaan maar leverde dat niets op. Is het wellicht een optie om deze SD kaart wederom te formatteren en in een andere GPS (liefst hetzelfde type) te plaatsen en dan op jouw PC exact dezelfde handelingen met Mapsource uit te voeren met deze andere GPS? Als dat dan wel goed gaat weet je 100% zeker dat het niet aan de SD kaart, niet aan Mapsource, niet aan de PC en niet aan de vebinding ligt. Dan zul je eens kritisch alle instellingen van beide GPS'en met elkaar moeten vergelijken. Zijn die dan ook gelijk, dan vrees ik dat er toch wat met de GPS aan de hand is. Het blijft een vreemd probleem. Ik zou in ieder geval proberen om op deze manier in ieder geval zo veel mogelijk zaken uit te sluiten.
Jorienepien Geplaatst 20 mei 2010 Geplaatst 20 mei 2010 euh, volgens mij is dat niet juist. mijn etrex HCx vereist dat de kaart in het mapje garmin staat... misschien is dat zelfs wel het hele probleem... ja excuus dat bedoel ik ook uiteraard. Maar de kaart dus los in de map garmin. Ik had nml een aantal mapjes op laptop (topo NL, topo FR, topo CH) en dan kopieerde ik een zo'n mapje naar de garmin map. En dan wordt de kaart niet herkent. De kaart moet dus los in de garmin map gezet worden.
Remi Geplaatst 20 mei 2010 Auteur Geplaatst 20 mei 2010 Het overzetten via MapSource is inderdaad één keer gelukt, maar toen kreeg ik niets te zien. Daarna lukte het niet meer. Ik heb helaas geen tweede GPS om te kunnen testen. Ook heb ik al meerdere malen zowel met 'garmin'-mapje en zonder geprobeerd. Ik denk dat ik het apparaat terug ga sturen. Bedankt voor alle hulp!
Remi Geplaatst 22 mei 2010 Auteur Geplaatst 22 mei 2010 De nieuw bestelde GPS is vandaag binnen gekomen. Kaartje erin met kaart en voila het werkt! Zal dus wel aan het apparaat gelegen hebben. Nogmaals iedereen bedankt!
Grote Griezel Geplaatst 22 mei 2010 Geplaatst 22 mei 2010 Top en hartelijk dank voor je terugkoppeling, ik was al benieuwd hoe het zou gaan aflopen. Veel plezier met je GPS gewenst!
Remi Geplaatst 22 mei 2010 Auteur Geplaatst 22 mei 2010 Dank je wel. Ik ga er mooi eens even wat caches en wandelingen inzetten!
Aanbevolen berichten