pe2kmv Geplaatst 10 november 2010 Geplaatst 10 november 2010 Hallo allemaal, Yep, wij hebben een GC. Gewoon besteld via de Duitse Amazon, en zonder verzendkosten geleverd. De prijs is inderdaad 200 Euro, en zeker de moeite waard. Mijn wederhelft wilde een andere, handigere GPS dan de GPSMap 60Cs die ik al jaren heb. De GC is vele malen gebruiksvriendelijker dan de GPSMap. Je kunt er prima mee paperless cachen. Maar bij caches waar beeldmateriaal in de beschrijving zit, moet je natuurlijk even oppassen. Doordat het toestel niet zo bizar functies heeft als de spacy Garmin's, is de bediening erg gemakkelijk. Zo is het invoeren van eigen waypoints en hun omschrijving een stuk gemakkelijker dan bij de GPSMap. Wij gebruiken hem puur voor het cachen, en in het veld is een gemakkelijk bedienbare GPS een stuk gemakkelijker dan een GPS die veel uitgebreidere mogelijkheden biedt. Pro's: - klein maar met een groot display; - precies en met een snelle lock; - goede set basiskaarten; Con's (in zoverre je het nadelen kunt noemen): - geen touchscreen; - geen idee of en hoe ik ander kaartmateriaal (zoals OSM) kan uploaden
team-JRT Geplaatst 5 december 2010 Geplaatst 5 december 2010 Wij zijn van de week ook in notter geweest om te kijken naar een gps apparaat. We cachen nu nog met de iPhone en dat gaat best goed echter niet handig bij regen en ons zoontje van 4 moet het het ook mogen vasthouden. Nee, de iPhone mag hij niet vasthouden :-) Wij zijn geadviseerd nog even geduld te hebben en te wachten op de magellan. Dusssss hopelijk ligt het onder de kerstboom (dit jaar voor de grappenmakers onder ons Hahaha).
team-JRT Geplaatst 20 december 2010 Geplaatst 20 december 2010 Yes! Hij is leverbaar. Van de week maar ophalen. Ben benieuwd hoe alles werkt. We hebben altijd nog de iPhone achter de hand. Hopelijk zijn de kaarten aardig gedetailleerd.
team-JRT Geplaatst 26 december 2010 Geplaatst 26 december 2010 Even een 'update' over mijn ervaring met de CG -kaart materiaal moet je niets van verwachten, er staat zeg naar een wegenkaart op, dus geen zand wegen en wandelwegen. Jammer? Beetje maar, want niet perse nodig lijkt me. -caches makkelijk te laden (met dank aan Bram). Vooral handig zijn de query's via het premium lidmaatschap. (bij aankoop 1 maand trial) -nog niet buitenshuis getest ivm al die sneeuw enz. Komt nog. Tot zover de info die ik heb.
team-JRT Geplaatst 22 januari 2011 Geplaatst 22 januari 2011 Kleine 'update' De Megallan blijkt een heel stuk nauwkeuriger te zijn dan de iPhone (niet zo heel gek natuurlijk) Electronisch kompas mis je soms maar als je een paar meter loopt dan doet hij het weer zeer snel. Caches zijn makkelijk te laden, zowel een query als een enkele cache kan je zo erin zetten. Ook een projectie is makkelijk te doen met deze Megallan en hij telt netjes af per meter. (de laatste 150mtr)
Team Gelaen Geplaatst 22 januari 2011 Geplaatst 22 januari 2011 [..] De Megallan blijkt een heel stuk nauwkeuriger te zijn dan de iPhone (niet zo heel gek natuurlijk) [..] Waarom is dat niet zo heel gek?
team-JRT Geplaatst 22 januari 2011 Geplaatst 22 januari 2011 (bewerkt) Omdat de iPhone toch eigenlijk een telefoon is. En de Magellan heeft bewezen sneller en nauwkeuriger een fix te hebben. Maar met de iPhone heb ik wel de eerste 66 caches gevonden. Kan wel alleen soms meer zoeken, maar dat is natuurlijk wel het spel :-) 28 januari 2011 bewerkt door JMR&T
Team Gelaen Geplaatst 22 januari 2011 Geplaatst 22 januari 2011 Ik geloof niet dat een GPS nauwkeuriger is, wellicht dat de antenne in een GPS wat beter is, tenslotte is het hoofddoel van beide apparaten verschillend. Het is trouwens Magellan.
team-JRT Geplaatst 28 januari 2011 Geplaatst 28 januari 2011 En wat houdt dat dan in volgen jou dat als de antenne beter is? Magellan aangepast in mijn post.
panterrob Geplaatst 29 juni 2011 Geplaatst 29 juni 2011 Vraag, Kan je met de Magellan Explotrist GC ook tracks inladen of oriënteert hij alleen via het kompas naar een waypoint [geocache]? Ik lees daar helemaal niets over. Graag wl ik ook gewoon routes [tracks in gpx formaat] laden om te wandelen. Of moet is daarvoor zijn broertje hebben, de Explorist 310? Thx, Rob
team-JRT Geplaatst 30 juni 2011 Geplaatst 30 juni 2011 Klopt, je kan in de CG geen tracks laden. De CG heeft ook geen topografische kaart. De CG is dus beperkt maar voor het gewone cachewerk een prima apparaat.
team-JRT Geplaatst 14 augustus 2011 Geplaatst 14 augustus 2011 (bewerkt) Even weer een kleine update van onze gebruikerservaring met de GC. We hebben er zo'n dikke 360 mee gevonden en ik vind het volgende * handzaam apparaat, past prima in je handpalm en je kan als het moet er zo uren makkelijk mee rondlopen * batterij verbruik is bij een hele dag cachen 1 a 2 setjes van 2 batterijen (neem er altijd 2 extra mee) * waterdicht, persoonlijk getest door hem in een sloot te laten vallen en nadat die eruit was gewoon weer aan te zetten en verder te cachen :-) * duurzaam, al enkele malen gevallen ook op straat werk, hij stuiterd zo een eindje weg maar daar kan die tegen * makkelijk inladen van meerdere queries (max 10.000 caches) (vond 2700 wel genoeg voor een weekje Denemarken dus niet verder getest) * dubbele caches bij overlappende queries zijn voor zover ik het kan zien niet zichtbaar, je hebt hier dus geen last van. * invoeren wat een 'found' en eventueel je verhaal typen is zo in te voeren op de geocaching.com website (premium lidmaatschap) de logs komen dan op de goede volgorde binnen en je kan eventueel je log aanpassen en met 1 druk op de knop word de cache dan gelogd. * WP makkelijk in te laden. WEL OPLETTEN WELKE VERSIE JE HEBT! Minimaal 1.6 upgraden kan je hier * Zo geen idee? Minpuntje(s): * invoeren van caracters met dat kleine knopje is niet altijd even handig, ik voer bij een log een 'found' in en een tijd. * Geen geografische kaart, maar dat vind ik niet echt een minpuntje eigenlijk. In Denemarken ook niet gemist bij het cachen. Ohja, tegenwoordig kost die niet meer 200 euries maar is die al te koop voor 149,- Een mooi bedrag voor een beginnende cacher toch. Tot zover mijn bevindingen. 14 augustus 2011 bewerkt door JMR&T
Aanbevolen berichten