Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ook wij gebruiken met veel plezier de 450T.

Om beter met het touchscreen te kunnen werken hebben wij een aparte stylus erbij gekocht.

Deze kun je kopen bij iedere telefoonwinkel.

Dit werkt voor bij beter dan met mijn vingers. Je bent nauwkeuriger.

Geplaatst

Laatste nieuwe ervaring: de Wherigo player valt na enige minuten spontaan uit. (heb de 450T nu ruim vier maanden). Na contact met de zaak waar ik hem gekocht heb opgestuurd. Ze hadden nog niet eerder van dit probleem gehoord. Nu eens kijken hoe het staat met de service binnen de garantietijd.

• 2 weeks later...
Geplaatst

Laatste nieuwe ervaring: de Wherigo player valt na enige minuten spontaan uit. (heb de 450T nu ruim vier maanden). Na contact met de zaak waar ik hem gekocht heb opgestuurd. Ze hadden nog niet eerder van dit probleem gehoord. Nu eens kijken hoe het staat met de service binnen de garantietijd.

Dat zal niet aan je Oregon liggen denk ik maar aan een bugje in de firmware ...

• 2 weeks later...
Geplaatst

zijn er al praktijk ervaringen met de nieuwe Oregon 450 (T)?

Betere afleesbaarheid in zonlicht?

nauwkeuriger kompas?

andere items?

gr Montebaldo

Ja, mijn broer ( Speurbeekjes ) is met het ding onder water gegaan en na die tijd deed het ding het nog prima.

Zelf vind ik het ding in gebruik niet altijd makkelijk, bv WP 1 voor 1 verwijderen.

Maar verder doet het ding het erg goed, prima batterijduur.

gr Kalsbeekjes

Geplaatst

Dat zal niet aan je Oregon liggen denk ik maar aan een bugje in de firmware ...

Inmiddels heb ik hem weer terug en hij doet het weer. Een harde reset en een update (die had ik dacht ik gedaan) hebben ze uitgevoerd volgens de bijgevoegd bon, geen kosten en ik weer blij.

Geplaatst

Zelf vind ik het ding in gebruik niet altijd makkelijk, bv WP 1 voor 1 verwijderen.

gr Kalsbeekjes

Via reset kun je alle waypoints in één keer verwijderen.

• 3 weeks later...
Geplaatst

Ik heb een probleem gehad met een software update van de Origon 450. Kon het apparaat op geen enkele manier meer opstarten.

Heb alle tips volgens internet geprobeerd. Na verschillende i-mail contacten met de service afdeling van Garmin heb ik het

apparaat ingeleverd waar ik hem heb gekocht. Na 3 weken kon ik een nieuwe Origon 450 ophalen! Alleen omdat dit Nieuwe

apparaat een andere code had werkte de Topo Benelux niet meer, ook dit is oplost door een nieuwe code die ik van Garmin kreeg.

Ik persoonlijk vind dit toch wel een goede service.

• 1 month later...
Geplaatst

Wij overwegen een Oregon 450t aan te schaffen, maar ik heb nog wel een paar vragen:

- Is het instellen van RD mogelijk? (dacht dat dit vrij standaard was, maar dat blijkt toch anders te liggen bij sommige merken/modellen)

- Tot hoe nauwkeurig kun je een peiling maken? (Bij onze huidige Geko kan je tot op 100 meter nauwkeurig peilen, dus bv. 234 graden op 0,3 km, maar dat is soms lastig in de praktijk, twee cijfers achter de komma zou het eenvoudiger maken)

- Wat voor kaarten kun je erbij kopen en hoe noodzakelijk is dat? Topografische kaart West-Europa 1:100.000 zit erbij, dat lijkt mij voorlopig ruim voldoende (wij zijn natuurlijk niets gewend met een Geko, die heeft geen kaart, alleen een peil waarop je loopt, en dat heeft best zijn charme, vinden wij)

- Welke accessoires blijken in de praktijk handig? (is natuurlijk persoonlijk, maar ik hoor graag wat ervaringen)

Hoop dat iemand met een Oregon 450t deze vragen kan beantwoorden, alvast bedankt!

Manon

Geplaatst (bewerkt)

Hallo Manon,

Ik heb een Oregon 450T en heb even gekeken of ik je vragen kan beantwoorden.

- Het instellen op RD (Durch Grid) is mogelijk.

- als ik het goed heb gedaan kun je peilen tot op de centimeter (0000,00m)

- toen ik mijn Oregon aanschafte, had ik al een topokaart Nederland. Noodzakelijk is het niet, maar ik vind het wel handig, bijvoorbeeld om paden in het bos te zien en zo. Maar als je gewend bent om op de pijl te lopen is de basiskaart al een vooruitgang, hoewel deze niet zo gedetallieerd is.

- als accessoire heb ik een hard cover hoes gekocht, omdat van het touchscreen wordt gezegd dat het niet zo stevig is. Dus als ik hem niet gebruik vind ik het pretig om hem dan veilig op te kunnen bergen. Ik heb laatst gezien dat iemand zijn Oregon op de grond liet vallen (op de stoep) en er was niets aan te zien. Hij was op de zijkant gevallen en die was niet eens beschadigd. Dat was anders geweest als hij op het scherm zou zijn gevallen.

Hopelijk heb je wat aan mijn antwoorden. Succes met de overwegingen.

bewerkt door JackHoe
Geplaatst (bewerkt)

Wij overwegen een Oregon 450t aan te schaffen, maar ik heb nog wel een paar vragen:

<knip>

Als je nog niet gekozen hebt, zou ik toch ook eens de GPSMAP 62s overwegen. (en kost €15 minder dan de 450T)

Waarom: zie mijn post

Als je toch gaat voor de Oregon, zou ik de 450 bestellen, kost €30 minder dan de 450T en de €30 weer investeren in TOPO BeNeLux kaarten.

Hieronder vind je een schermvoorbeeld van de voorgeladen Europese topografische kaart (links) en de BeNeLux topokaart (rechts).

post-333-0-59798400-1294421098.jpgpost-333-0-74571500-1294421120.jpg

Een hemelsgroot verschil...

bewerkt door DanPan
  • 6 months later...
Geplaatst

Tja, 450 of 450T. ligt er aan of je veel reist.

Ik heb hier aan topo kaarten een deel van Noorwegen en een deel Zweden. ( omdat het in de buurt is , straal ca 300 km) Maar als ik in het buitenland ben, Frankrijk, Luxemburg maak niet uit. Dan vindt ik wel handig dat je meer info op je standaard kaart hebt.

In Nederland denk je daar niet zo gauw aan, maar wat denk je van hoogte lijnen, en moeras gebieden. Buiten dat staan er toch veel kleine paden op.

En dat voor 50 euries meer.

Trouwens het loont om te googlen waar de goedkoopste wordt verkocht. Ik had de mijne in Zwolle gekocht.

Blijf je in Nederland, dan is het gemak om enkel de 450 zonder T te kopen.

Verder zijn er veel instellingen om even tijd voor te nemen, om te weten wat ze doen.

De gebruiksaanwijzing heb ik gedownload en op mijn Ipad gezet ( PDF bestand ) doe ik ook met alle andere elect. app. .

Voor de rest vind ik hem lekker snel, ligt lekker in de hand.

Batterijen 1 tot 1 1/2 dag niks minder dan mijn oude map62ex?

Succes met je keuze

Geplaatst

die T versies zijn totaal overbodig, je kunt toch gewoon een OSM kaart er op zetten

1. meer detail

2. kost niets

Geplaatst

Moet je wel een Windows computer hebben, En voor het noorden ( Noorwegen, Zweden, Finland en Denemarken) hebben ze niks :-(

Geplaatst (bewerkt)

90% van de mensen heeft een windows computer en met elk ander os kan het lijkt mij ook door simpel het .img bestand te downloaden en op je sd-kaartje te zetten (heb je geen mapsource nodig).

Ik neem aan dat de topo kaart van de T versies van garmin ook niet al te uitgebreid zijn in het noorden van Scandinavië?

Van de osm site http://garmin.openstreetmap.nl/

This website generates four different configurations of your personal free Garmin map:

* Installer for Garmin MapSource (Windows).

* Installer for Garmin RoadTrip (Mac OSX)

* Combined image for direct manual placement on the GPS device (gmapsupp.img)

* A zip file just containing all the Garmin map tiles as selected on this website. This is useful for Linux users (e.g. Qlandkarte)

bewerkt door *BaJo*
Geplaatst

Moet je wel een Windows computer hebben, En voor het noorden ( Noorwegen, Zweden, Finland en Denemarken) hebben ze niks :-(

Dat hoeft niet hoor. Hier gewoon recent OSM met de Mac op de 450 gezet. Gewoon de gpsupp downloaden en rechtstreeks op de micro sd gezet. Ik heb wel iets anders. Op mijn vorige gps kon ik nadat ik had aangegeven dat ik naar een cache wilde gaan, kiezen of die via wegen gong of niet. Dat kan ik nu niet meer. Bij 'Stel in -> Routering -> keuze maken' heb ik nu alleen maar de keuzes 'offroad', 'tijdonderweg' en nog 1. Ik heb echter niet de keuze 'naar keuze' of 'prompted' zoals ik bij de vorige Garmin wel had. Iemand enig idee hoe ik instel dat ik per keer wil kiezen of ik offroad wil of via wegen?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...