BaMoMa Geplaatst 8 januari 2010 Geplaatst 8 januari 2010 Ik ben benieuwd naar handige scripts / tools / zelfgemaakte rommel Iedereen gebruikt vast wel dingetjes die eigenlijk voor anderen ook best handig kunnen zijn. Misschien kunnen we nog wat leren van elkaar
BaMoMa Geplaatst 8 januari 2010 Auteur Geplaatst 8 januari 2010 Ik zal zelf mijn eerste scriptje posten: Ik heb een aantal pocket queries die heel Nederland + heel Belgie coveren. Deze pocketqueries worden naar gebruikersnaam@domein.nl gestuurd. Dit is een e-mail adres op een linux server die bij mij thuis staat. Op deze server draait onderstaand script. Even kort uitgelegd wat dit script doet: * Hij controleert elk uur of er nieuwe mails zijn (met cron job) * Als deze er zijn wordt het zip bestand uitgepakt en blijven er twee GPX bestanden over. * Deze worden naar een netwerkshare gekopieerd. (X:\Geoupdate) * Wanneer GSAK gestart wordt, worden alle GPX bestanden op X:\Geoupdate ingelezen en verwijderd Op deze manier blijft mijn GSAK altijd up-to-date (Een klein probleempje hierbij is de gearchiveerde caches, omdat deze niet in de pocket queries zitten) Nu snap ik dat niet iedereen een linux server heeft, maar er bestaan vast ook wel (freeware) programma's die mail kunnen uitlezen en de attachments weg kunnen schrijven naar een folder. Je kan dan met een DOS-batch commando en een scheduled task hetzelfde bereiken. #!/bin/bash DIR="/var/vmail/domein/gebruikersnaam/new" if [ "$(ls -A $DIR)" ]; then #verplaats bestanden van mail-adres naar X:\geoupdate mv /var/vmail/domein/gebruikersnaam/new/* /data/geoupdate mv /var/vmail/domein/gebruikersnaam/cur/* /data/geoupdate #haal bijlage (attachments) van mail af. (zip files) for i in /data/geoupdate/*local*; do munpack < $i; rm $i; done #verplaats deze zip files naar X:\geoupdate mv *.zip /data/geoupdate/ chown nobody.shared /data/geoupdate/* chmod 760 /data/geoupdate/* rm *.desc fi
Team Gelaen Geplaatst 8 januari 2010 Geplaatst 8 januari 2010 ehm, GSAK kan dat toch ook eigenlijk zelf? Ik klik op 'get mail' in GSAK en e.e.a. wordt in GSAK ge-update (mail gelezen, uitgepakt en ingelezen). Ook van de mail van mijn linuxserver.
BaMoMa Geplaatst 8 januari 2010 Auteur Geplaatst 8 januari 2010 ehm, GSAK kan dat toch ook eigenlijk zelf? Ik klik op 'get mail' in GSAK en e.e.a. wordt in GSAK ge-update (mail gelezen, uitgepakt en ingelezen). Ook van de mail van mijn linuxserver. Bij mij werkte dat niet (goed). En nu kan ik het niet vergeten. Het gaat gewoon compleet automatisch. Zonder te klikken. In GSAK krijg ik ook een pop-up als er geen updates zijn.
fub Geplaatst 8 januari 2010 Geplaatst 8 januari 2010 Mijn progsel GetCache gebruik ik nog steeds met veel plezier en effect.
Aanbevolen berichten