Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Sinds ik geswitched ben van Windows naar Linux (nu ruim een jaar geleden) was ik op zoek naar tools om het plannen van onze geocache-dagen makkelijker te maken. Al snel stuitte ik op de geo-* tools en GPSBabel. Maar meerdere caches downloaden, combineren, en dan de beschrijvingen een beetje editten zodat er niet te veel papier verspild zou worden, dat was elke keer wel een heel (handmatig) gedoe. En gedoe, daar hou ik niet van!

Als oplossing ben ik gaan knutselen in Python, om een en ander aan te roepen. Het resultaat is GetCache, een klein scriptje om een gegeven lijst van GC-waypoints te downloaden, de gegevens te combineren tot 1 GPX-bestand, die weer te converteren naar KML (handig voor Google Earth), en de beschrijvingen te combineren tot 1 HTML-bestand.

Het is inmiddels gebleken dat het ook voor anderen nuttig kan zijn (met dank aan Team Speurvuur voor suggesties en bugmeldingen), dus in de geest van de Open Source maak ik het script ook voor anderen beschikbaar. Het script en alle gebruiks-informatie is te vinden op http://www.logrus.nl/getcache/.

Suggesties en opmerkingen zijn welkom!

Geplaatst

Bedankt voor het beschikbaar stellen van het script Fub,

Voor linuxgebruikers is het zeker een zeer handige tool

Ik heb een link op mijn site geplaatst.

Geplaatst

Inmiddels is versie 1.3 van GetCache een feit. Verbeteringen zijn:

- Multi-language (voor nu alleen Engels en Nederlands);

- Aantal logs bij de beschrijvingen is in te stellen;

- Mogelijkheid om de afbeeldingen in de beschrijvingen op te halen en lokaal te gebruiken.

Downloaden kan op de GetCache pagina.

Geplaatst
Inmiddels is versie 1.3 van GetCache een feit. Verbeteringen zijn:

- Multi-language (voor nu alleen Engels en Nederlands);

- Aantal logs bij de beschrijvingen is in te stellen;

- Mogelijkheid om de afbeeldingen in de beschrijvingen op te halen en lokaal te gebruiken.

Downloaden kan op de GetCache pagina.

Een hele verbetering! Nu kun je de html+logs op elk willekeurige handhelddevice/phone meenemen (zolang er maar een html reader/browser op zit)

• 8 months later...
Geplaatst

Na een upgrade naar Ubuntu 9.04 (Jaunty Jackalope), klaagde GetCache over de XML-functies. Ik gebruikte nog 'oude' modules die niet meer gesupport worden -- met een truc kreeg ik het nog wel werkend onder 8.10, maar dat werkte ook niet meer onder Jaunty.

Ik heb GetCache dus aangepast om de 'officiele' libxml-module te gebruiken. Hopelijk is dat wel toekomst-vast.

Dat is versie 1.5 geworden, te downloaden vanaf mijn site.

Geplaatst
Na een upgrade naar Ubuntu 9.04 (Jaunty Jackalope), klaagde GetCache over de XML-functies. Ik gebruikte nog 'oude' modules die niet meer gesupport worden -- met een truc kreeg ik het nog wel werkend onder 8.10, maar dat werkte ook niet meer onder Jaunty.

Ik heb GetCache dus aangepast om de 'officiele' libxml-module te gebruiken. Hopelijk is dat wel toekomst-vast.

Dat is versie 1.5 geworden, te downloaden vanaf mijn site.

ACK

bedankt voor de update!!

• 2 months later...
Geplaatst

sinds ubuntu 9.04 / Linux Mint 7 werkt getcache niet meer, zie deze output:

mauce@mauce-desktop ~ # getcache
geo-gpx -u 'speurvuur' -p '' GCPPV7 
Traceback (most recent call last):
 File "/usr/bin/getcache", line 516, in execute
createDescs(self.namebox.get_text(), self.descbox.get_text(), self.cacheList, self.conf)
 File "/usr/bin/getcache", line 298, in createDescs
totalHtml += printCache(doc)
TypeError: cannot concatenate 'str' and 'NoneType' objects

volgens mij voldoe ik aan alle requirements, kan het zijn dat getcache niet meer helemaal uptodate is t.a.v. de nieuwe versies van python-xml?

Hopelijk is dit op te lossen, getcache rulz!!

Geplaatst
volgens mij voldoe ik aan alle requirements, kan het zijn dat getcache niet meer helemaal uptodate is t.a.v. de nieuwe versies van python-xml?
Ik heb hier ook last van -- onderzoek leert dat geo-gpx niet meer de GPX-bestanden oplevert, maar een HTML-pagina met een link er in... Ik heb de laatste versie even gedownload en geinstalleerd, maar ik blijf het probleem houden. Als je de GPX-bestanden handmatig downloadt, dan werkt het wel allemaal.

Even afwachten totdat het gefixed wordt, denk ik. :thumbup:

• 3 weeks later...
Geplaatst
Ik heb hier ook last van -- onderzoek leert dat geo-gpx niet meer de GPX-bestanden oplevert, maar een HTML-pagina met een link er in... Ik heb de laatste versie even gedownload en geinstalleerd, maar ik blijf het probleem houden. Als je de GPX-bestanden handmatig downloadt, dan werkt het wel allemaal.

Even afwachten totdat het gefixed wordt, denk ik. :doctor:

Hoi Fub,

Ik heb ook nog een ander probleem:

mauce@linuxbak ~ # getcache
 File "/usr/bin/getcache", line 87, in <module>
from xml import xpath
 File "/usr/lib/python2.6/dist-packages/_xmlplus/xpath/__init__.py", line 105, in <module>
import Context
 File "/usr/lib/python2.6/dist-packages/_xmlplus/xpath/Context.py", line 15, in <module>
import CoreFunctions
 File "/usr/lib/python2.6/dist-packages/_xmlplus/xpath/CoreFunctions.py", line 20, in <module>
from xml.xpath import Util, Conversions
 File "/usr/lib/python2.6/dist-packages/_xmlplus/xpath/Conversions.py", line 22, in <module>
from xml.utils import boolean
ImportError: cannot import name boolean

Weet jij zo waar ik het hier moet zoeken? het lijkt wel python-xml dat een probleem heeft.

Bvd

• 1 year later...
Geplaatst

Het is al weer een hele tijd geleden en ubuntu heeft ook veel veranderingen meegemaakt, zeker met 11.04.

getcache doet het dan ook niet meer.

mauce@mauce-eeepc:~$ getcache
 File "/usr/bin/getcache", line 520, in execute
   createDescs(self.namebox.get_text(), self.descbox.get_text(), self.cacheList, self.conf)
 File "/usr/bin/getcache", line 300, in createDescs
geo-gpx -u 'speurvuur' -p 'zegikniet' GC2982M 
 File "/usr/bin/getcache", line 520, in execute
 File "/usr/bin/getcache", line 300, in createDescs

Is dit nog eenvoudig te fixen?

Zou tof zijn.

Bvd

Speurvuur

• 3 years later...
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...