Spring naar bijdragen
  • 0

Krijg Mappen Niet Geopend

Vraag

Geplaatst

Hi beste forumleden,

Ik ben een leek op het gebied van geocaching en ik vind het zo geweldig dat ik meteen een GARMIN 60Csx gekocht heb met de TOPO-kaart van NL op een micro-SDcard.

Heb MAPsource ook gedownload en kan deze ook openen maar ik kan de kaarten op de microcard niet openen. Krijg dus de kaarten niet over naar GPS. Ik kan zien dat de kaarten een image -format hebben.

Heb handleiding van MAPSource ook al geprobeerd te raadplegen maar daar kom ik helemaal niet wijs uit. Heb wel al kunnen zien dat ik de kaart niet hoef "vrij"te schakelen met een of andere code ( die ik trouwens ook nergens kan vinden)

Wat doe ik verkeerd?? Heeft iemand een goed advies??

Bij deze alvast reuze bedankt.

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst (bewerkt)

Volgens mij kun je de versie die je koopt op de sdcard niet overzetten naar de PC. Deze is alleen in je GPS te zien.

De versie op DVD kun je wel op je pc laden.

Je kunt het sd kaartje in je gps stoppen en dan heb je de topo erop. Je kunt deze helaas dus niet combineren met bv citynavigator of de onroute fietskaart.

bewerkt door doppie
  • 0
Geplaatst
Volgens mij kun je de versie die je koopt op de sdcard niet overzetten naar de PC. Deze is alleen in je GPS te zien.

De versie op DVD kun je wel op je pc laden.

Je kunt het sd kaartje in je gps stoppen en dan heb je de topo erop. Je kunt deze helaas dus niet combineren met bv citynavigator of de onroute fietskaart.

Beadankt voor de reactie,

ik zal het nog eens verder proberen zodat ik snel aan de slag kan.

Gr

• 0
Geplaatst

Gefeliciteerd met je 60Csx. Prachtig apparaat. Helaas gaat jouw wens niet in vervulling. Doppie heeft gelijk. Op een SD kaartje staat een IMG bestand, waarvan je de inhoud niet kunt overzetten naar een voor Mapsource leesbaar formaat. Je kunt het kaartje wel rechtstreeks in je nieuwe toestel stoppen en dan heb je het kaartmateriaal beschikbaar op je GPS.

Voor Mapsource zal je ander kaartmateriaal moeten kopen op DVD. Vaak moeten die kaarten met een code ontgrendeld worden om ze via Mapsource te kunnen overzetten naar je GPS.

Met een combinatie van City navigator (waarmee je Garmin 60 Csx werkt als een Tomtom) en de Topo kaart van Nederland kom je in ons land een heel eind, wanneer je ermee wilt gaan cachen.

Heel veel plezier er mee!!!

• 0
Geplaatst

Als je een sd kaartje koopt met daarop een garmin kaart (gmapsupp.img) kan deze alleen in een GPS worden gezien.

Als je MapSource op je pc hebt geinstaleerd, kun je met het programmatje GMAPTOOL deze gmapsupp.img

omzetten en gebruiken in Mapsource.

GMAPTOOL is gratis freeware te vinden via google.

groeten PAULUS :P:doctor::cry::blink:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...