Spring naar bijdragen

Hoe Maak Je Een Eigen Coinschatkist Op Geocaching.com ?


Lemfisk

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb al even gezocht of dit onderwerp ergens al terug te vinden is.........maar niets gevonden.

 

Dus stel ik jullie hier zo maar de volgende vraag :

 

Ik zie dat een aantal geocachers een eigen bewaarplek op geocaching.com voor hun coins & TB's hebben.

Over zoiets wil ik ook graag beschikken juist om mijn eigen coins etc. gescheiden te houden van de andere trackables.

Dat lijkt mij erg handig.

 

Maar hoe maak je zoiets aan op . com ? Of moet je daarvoor een premium-member zijn ?

 

Alvast bedankt voor jullie antwoord(en) :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je maakt een cachepagina aan en zet het vinkje uit bij active.

Dan heb jij een cache(pagina) die je kunt gebruiken als schatkist.

Jij kunt daar coins in droppen en er weer uithalen maar iemand anders kan de pagina niet bekijken.

De cache(pagina) moet je dus niet activeren, that's all :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je je coins activeerd, komen ze op jouw naam te staan onder je .com profiel. Bedoel je dat?

 

Schatkist zegt me niks.

 

groetjes GeoVlinder

 

Hoi GeoVlinder, Jammer ,dat bedoel ik juist niet...........dat overzicht ken ik al.

Ik bedoel dat sommigen hun eigen coins (wel geactiveerd, maar (nog) niet op pad gestuurd) op een aparte plek bij .com hebben staan; dus niet direct onder het profiel.

Dit zijn dus geactiveerde trackables, die ze in hun verzameling hebben zitten.

En die verzameling staat apart geregistreerd onder namen als schatkist, coinbox etc.

 

Maar intussen heeft Lepman al de vraag beantwoord......thanks

 

groet, Lemfisk

bewerkt door Lemfisk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat doen ze omdat ze anders een hoop items in hun lijstje hebben staan en dus een opgepikte TB of Coin moeilijk te vinden is.

 

IDD wat lepman zegt, cachepagina aanmaken maar niet activeren

 

Zou misschien wel een leuke feature zijn op dot.com een muntendoosje op je profiel waar een ander ook in kan kijken. (maar denk dat dit al ergens in een ver verleden is aangegeven.

 

Dus als je er niet al teveel hebt kun je ze wel in je lijstje laten staan, anders toch maar een ongeactiveerde cachepagina aanmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou misschien wel een leuke feature zijn op dot.com een muntendoosje op je profiel waar een ander ook in kan kijken. (maar denk dat dit al ergens in een ver verleden is aangegeven.

 

Ik denk dat dit een heel goed idee is en zolang het er nog niet is, zeker nog een keer voorstellen daar, bijv. aan een programmeur van .com. :crybaby:

 

Een misschien hele goede reden voor hen om ja te zeggen, naast dat het leuk is voor ons, is dat men nu ongeactiveerde cache-pagina's gebruikt voor dit doeleinde. Ik weet niet of ze daar zo blij mee zijn?

 

Zeker aangeven dus, deze wens! Nog beter natuurlijk als je niet alleen de wens uit, maar met een uitgewerkt iets komt, wat ze zo kant en klaar kunnen gebruiken, dan is ja zeggen helemaal makkelijk en is het er ook meteen, ipv dat het op de stapel met vele nog uit te werken verzoeken komt. Denk ik hoor.

 

groetjes GeoVlinder

 

ps Muntendoosje: schatkist!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou misschien wel een leuke feature zijn op dot.com een muntendoosje op je profiel waar een ander ook in kan kijken. (maar denk dat dit al ergens in een ver verleden is aangegeven.

 

Ik denk dat dit een heel goed idee is en zolang het er nog niet is, zeker nog een keer voorstellen daar, bijv. aan een programmeur van .com. :crybaby:

 

Een misschien hele goede reden voor hen om ja te zeggen, naast dat het leuk is voor ons, is dat men nu ongeactiveerde cache-pagina's gebruikt voor dit doeleinde. Ik weet niet of ze daar zo blij mee zijn?

 

Zeker aangeven dus, deze wens! Nog beter natuurlijk als je niet alleen de wens uit, maar met een uitgewerkt iets komt, wat ze zo kant en klaar kunnen gebruiken, dan is ja zeggen helemaal makkelijk en is het er ook meteen, ipv dat het op de stapel met vele nog uit te werken verzoeken komt. Denk ik hoor.

 

groetjes GeoVlinder

 

ps Muntendoosje: schatkist!

 

Ben geen programmeur, misschien een programmeur onder ons die creatief is??

Treasure-chest met een mooi schatkistlogootje (of een eigen foto/plaatje).

In hoeverre denk je dat je dit uitgewerkt moet zijn zodat .com JA zegt??

 

en waar geef ik dit aan ?? forum gc.com??

bewerkt door handleiding
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat doen ze omdat ze anders een hoop items in hun lijstje hebben staan en dus een opgepikte TB of Coin moeilijk te vinden is.

 

IDD wat lepman zegt, cachepagina aanmaken maar niet activeren

Activeren wordt hier bedoeld niet aanbieden ter review.

Zou misschien wel een leuke feature zijn op dot.com een muntendoosje op je profiel waar een ander ook in kan kijken. (maar denk dat dit al ergens in een ver verleden is aangegeven.

 

Dus als je er niet al teveel hebt kun je ze wel in je lijstje laten staan, anders toch maar een ongeactiveerde cachepagina aanmaken.

 

Hoeft niet, je kunt namelijk gewoon onder de folder trackables kijken bij het profiel van iemand. Daar staan alle geactiveerde TB's en geocoins onder die naam. Of ze op reis zijn of in een unactivated cache zitten maakt daarbij niet uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het goed heb is er niet zo heel lang geleden een keer onderhoud aan de site verricht.

Daarna bleken er ineens nieuwe functies bijgekomen te zijn (waaronder Trackable Collection, volgens mij precies wat hierboven bedoeld wordt).

Die functies stonden boven aan je persoonlijke pagina, in t rijtje met ook je eigen caches enzo (www.geocaching.com/my)

Binnen no-time waren de functies alleen ook weer verdwenen!?!?

Misschien dat er anderen zijn die weten hoe het precies zat met die functies, waarom ze weer weg zijn gehaald en of daar verder nog wat mee gebeurd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat doen ze omdat ze anders een hoop items in hun lijstje hebben staan en dus een opgepikte TB of Coin moeilijk te vinden is.

 

IDD wat lepman zegt, cachepagina aanmaken maar niet activeren

Activeren wordt hier bedoeld niet aanbieden ter review.

Zou misschien wel een leuke feature zijn op dot.com een muntendoosje op je profiel waar een ander ook in kan kijken. (maar denk dat dit al ergens in een ver verleden is aangegeven.

 

Dus als je er niet al teveel hebt kun je ze wel in je lijstje laten staan, anders toch maar een ongeactiveerde cachepagina aanmaken.

 

Hoeft niet, je kunt namelijk gewoon onder de folder trackables kijken bij het profiel van iemand. Daar staan alle geactiveerde TB's en geocoins onder die naam. Of ze op reis zijn of in een unactivated cache zitten maakt daarbij niet uit.

 

Al is het alleen maar een nieuwe feature voor members, scheelt toch een aantal GC codes voor nieuwe pagina's

En je kan dit altijd uitbreiden en misschein wel een trading of zoiets voor aanmaken (vinkje aanzetten) om te ruilen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een eigen munten bewaarhoekje zat in de laatste update van .com maar omdat de bende voor geen meter werkte hebben ze het er snel weer vanaf gehaald. Waarschijnlijk zal het in de toekomst dus weer terug komen.

 

Wat wel handig is als je een cache pagina maakt bij .com is hem ook meteen archiveren dan is hij ook gelijk weg uit allerlei lijstjes bij mensen van .com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou misschien wel een leuke feature zijn op dot.com een muntendoosje op je profiel waar een ander ook in kan kijken. (maar denk dat dit al ergens in een ver verleden is aangegeven.

 

Ik denk dat dit een heel goed idee is en zolang het er nog niet is, zeker nog een keer voorstellen daar, bijv. aan een programmeur van .com. ;)

 

Een misschien hele goede reden voor hen om ja te zeggen, naast dat het leuk is voor ons, is dat men nu ongeactiveerde cache-pagina's gebruikt voor dit doeleinde. Ik weet niet of ze daar zo blij mee zijn?

 

Zeker aangeven dus, deze wens! Nog beter natuurlijk als je niet alleen de wens uit, maar met een uitgewerkt iets komt, wat ze zo kant en klaar kunnen gebruiken, dan is ja zeggen helemaal makkelijk en is het er ook meteen, ipv dat het op de stapel met vele nog uit te werken verzoeken komt. Denk ik hoor.

 

groetjes GeoVlinder

 

ps Muntendoosje: schatkist!

 

Ben geen programmeur, misschien een programmeur onder ons die creatief is??

Treasure-chest met een mooi schatkistlogootje (of een eigen foto/plaatje).

In hoeverre denk je dat je dit uitgewerkt moet zijn zodat .com JA zegt??

 

en waar geef ik dit aan ?? forum gc.com??

 

Ik ben wel heel erg creatief, maar niet met de pc helaas. :crybaby:

 

Ik denk dat dat uitwerken in principe in zijn geheel moet zijn gedaan, maar dat is volgens mij niet zoveel werk. Als iemand in 1 dag een website kan maken, moet dit zeker ook in weinig tijd gemaakt kunnen worden, denk ik.

 

Als iemand anders het maakt, wil ik wel uitzoeken aan wie we dat precies moeten aanbieden. :thumbup:

 

Het feit dat ze het wel al geprobeerd hebben, wil zeggen dat ze sowieso al ja zeggen, als het maar werkt!

Toch leuk als een door jou gemaakt dingetje door duizenden mensen over de hele wereld wordt gebruikt? ;)

 

Wie durft?

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...