Glennevis Geplaatst 23 december 2009 Geplaatst 23 december 2009 Beste, Ik zit met een probleemje. Wanneer ik in Mapsource bij "Beeld" op " Weergeven in google earth" druk krijg in een foutmelding "Er is een fout opgetreden bij weergave van Google Earth". Het inzomen van GE blokkeert totdat ik de foutmelding bevestig en wordt er ingezoomd op een oude track die ik ooit eens gemaakt heb. Nochtans is deze track nergens te bespeuren in MS. "Tijdelijke plaatsen" wordt aangevinkt in GE en een submenu met melding "Mapsource" wordt aangemaakt. Zelfs als ik "Geen kaart" aan vink in mapsource krijg ik de foutmelding. Ik vermoed dat er een fout zit in deze track maar waar wordt die ergens bewaard? De bedoeling was om via GSAK en MS naar GE enkel mijn NOT FOUNDS te exporteren. nen hele boterham , maar hopelijk een beetje duidelijk. Stef
0 StefandD Geplaatst 24 december 2009 Geplaatst 24 december 2009 Probeer eens je geheugen- en schijfcache leeg te maken en je standaardinstellingen te herstellen. Anders weet ik niets anders dan GE verwijderen, controleren of de map waar GE in geïnstalleerd is leeg/weg is en dan GE weer opnieuw installeren.
0 Glennevis Geplaatst 25 december 2009 Auteur Geplaatst 25 december 2009 Niemand ? Format c: /U hé, grapjas. Dan is het veiliger dat ik stop met geocaching.
0 Glennevis Geplaatst 25 december 2009 Auteur Geplaatst 25 december 2009 Probeer eens je geheugen- en schijfcache leeg te maken en je standaardinstellingen te herstellen.Anders weet ik niets anders dan GE verwijderen, controleren of de map waar GE in geïnstalleerd is leeg/weg is en dan GE weer opnieuw installeren. Ik heb mapsource en google earth al verwijderd en terug geïnstalleerd. Ergens wordt de oude route bewaard. Maar vindt hem niet terug in MP of GE. Toch komt die te voorschijn wanneer van ik PM exporteer naar GE. Zelfs wanneer alle kaarten in MP uitvink. Stef
0 Glennevis Geplaatst 25 december 2009 Auteur Geplaatst 25 december 2009 Probeer eens je geheugen- en schijfcache leeg te maken en je standaardinstellingen te herstellen. Heb net geprobeerd. Zonder verbetering thx voor de reactie Stef
0 Powk Geplaatst 25 december 2009 Geplaatst 25 december 2009 (bewerkt) k zit met een probleemje.Wanneer ik in Mapsource bij "Beeld" op " Weergeven in google earth" druk krijg in een foutmelding "Er is een fout opgetreden bij weergave van Google Earth". Het inzomen van GE blokkeert totdat ik de foutmelding bevestig en wordt er ingezoomd op een oude track die ik ooit eens gemaakt heb. Nochtans is deze track nergens te bespeuren in MS. "Tijdelijke plaatsen" wordt aangevinkt in GE en een submenu met melding "Mapsource" wordt aangemaakt. Zelfs als ik "Geen kaart" aan vink in mapsource krijg ik de foutmelding. Ik vermoed dat er een fout zit in deze track maar waar wordt die ergens bewaard? Kijk eens in deze map en verplaats eventueel tijdelijk de gegevens naar een andere map, zodat deze map leeg is. C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Application Data\Google\GoogleEarth Het is misschien nodig om bij mapopties aan te geven dat verborgen mappen en bestanden moeten worden weergegeven. Edit: Even de oorspronkelijke vraag bijgevoegd. 25 december 2009 bewerkt door Powk
0 Glennevis Geplaatst 25 december 2009 Auteur Geplaatst 25 december 2009 Kijk eens in deze map en verplaats eventueel tijdelijk de gegevens naar een andere map, zodat deze map leeg is.C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Application Data\Google\GoogleEarth Het is misschien nodig om bij mapopties aan te geven dat verborgen mappen en bestanden moeten worden weergegeven. Edit: Even de oorspronkelijke vraag bijgevoegd. Daar vind ik idd myplaces, als ik die dan verwijder dan zijn er tracks weg. Maar diegene die telkens onder " tijdelijke plaatsen" komt blijft hardnekkig te voorschijn komen nadat ik in mapsource op OK druk bij de foutmelding die dan verschijnt. Deze track wordt vervolgens weergegeven in GE. Alvast bedankt voor de reactie. Stef
0 Sienepientje Geplaatst 26 december 2009 Geplaatst 26 december 2009 (bewerkt) Kijk eens in deze map en verplaats eventueel tijdelijk de gegevens naar een andere map, zodat deze map leeg is.C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Application Data\Google\GoogleEarth Het is misschien nodig om bij mapopties aan te geven dat verborgen mappen en bestanden moeten worden weergegeven. Edit: Even de oorspronkelijke vraag bijgevoegd. Daar vind ik idd myplaces, als ik die dan verwijder dan zijn er tracks weg. Maar diegene die telkens onder " tijdelijke plaatsen" komt blijft hardnekkig te voorschijn komen nadat ik in mapsource op OK druk bij de foutmelding die dan verschijnt. Deze track wordt vervolgens weergegeven in GE. Alvast bedankt voor de reactie. Stef Ik had sinds ongeveer twee weken dat als ik vanuit mapsource view in GE koos mijn GE wel opstartte maar tevens ook steeds de installer van GE opstartte welke een foutmelding gaf. Op OK drukken deed 'm dan wel verder gaan, maar ik zag ook steeds de tijdelijke plaatste weer van oudere sessies. Vanmorgen was ik het zat en heb ik: - in de registry gekeken waar m'n cache was opgeslagen. In de registry kan je dat hier: HKEY_CURRENT_USER\Software\Google\Google Earth Plus vinden. - GE eraf gedeinstalleerd. - Met de hand het restant uit mn cache leeggegooid. Mijn cache stond in C:\Users\Sientje\AppData\LocalLow\Google\GoogleEarth - PC opnieuw opgestart - GE opnieuw geinstalleerd. Bij mij is het nu verholpen. Suc6 26 december 2009 bewerkt door Sienepientje
0 Glennevis Geplaatst 26 december 2009 Auteur Geplaatst 26 december 2009 - in de registry gekeken waar m'n cache was opgeslagen. In de registry kan je dat hier: HKEY_CURRENT_USER\Software\Google\Google Earth Plus vinden. - GE eraf gedeinstalleerd. - Met de hand het restant uit mn cache leeggegooid. Mijn cache stond in C:\Users\Sientje\AppData\LocalLow\Google\GoogleEarth - PC opnieuw opgestart - GE opnieuw geinstalleerd. Bij mij is het nu verholpen. Suc6 Heb je dan die sleutel verwijderd of leeggemaakt ? Het verwijderen GE heb je gedaan via Software verwijderen ? alvast bedankt voor de reactie. Stef
0 Sienepientje Geplaatst 26 december 2009 Geplaatst 26 december 2009 (bewerkt) - in de registry gekeken waar m'n cache was opgeslagen. In de registry kan je dat hier: HKEY_CURRENT_USER\Software\Google\Google Earth Plus vinden.- GE eraf gedeinstalleerd. - Met de hand het restant uit mn cache leeggegooid. Mijn cache stond in C:\Users\Sientje\AppData\LocalLow\Google\GoogleEarth - PC opnieuw opgestart - GE opnieuw geinstalleerd. Bij mij is het nu verholpen. Suc6 Heb je dan die sleutel verwijderd of leeggemaakt ? Het verwijderen GE heb je gedaan via Software verwijderen ? --> Ik heb NIETS in de registry verwijderd of veranderd! Ik heb daar enkel gekeken naar de instellingen. Verwijderen GE inderdaad "netjes" gedaan via software in conf. scherm. Bij mij hielp het, maar het is natuurlijk ook mogelijk dat je een fout in je registry hebt zitten. Maar dan zou je je registry moeten vergelijken met iemand die dezelfde configuratie heeft. Ik heb Win7 Home Premium UK, Google Earth 5.1.3533.1731 (laatste download) en Mapsource 6.15.6 Vraagje: zie je je oude tracks alleen staan als je GE vanuit Mapsource doet? Of ook als je GE zonder Mapsource direct opstart? Dan kan je wellicht het probleem isoleren. Ik had er alleen last van met opstarten van GE vanuit Mapsource, maar niet als ik GE direct opstartte. 26 december 2009 bewerkt door Sienepientje
0 Glennevis Geplaatst 26 december 2009 Auteur Geplaatst 26 december 2009 (bewerkt) Vraagje: zie je je oude tracks alleen staan als je GE vanuit Mapsource doet? Of ook als je GE zonder Mapsource direct opstart? Dan kan je wellicht het probleem isoleren. Ik had er alleen last van met opstarten van GE vanuit Mapsource, maar niet als ik GE direct opstartte. Heb alles gedaan wat je hebt voorgesteld. Zondere positief gevolg Ik zie inderdaad die oude track enkel als ik van MS naar GE ga. Als ik GE onmiddellijke opstart is er geen enkel probleem. Daarom vermoed ik dat het ergens met MS te maken heeft en dat die oude track, hoewel nergens t ezien in MS, ergens wordt bewaard. Maar waar ? Stef 26 december 2009 bewerkt door Glennevis
0 Skjal Geplaatst 26 december 2009 Geplaatst 26 december 2009 Misschien eens een keer met ccleaner de fouten in je register laten opsporen en repareren?
0 Sienepientje Geplaatst 26 december 2009 Geplaatst 26 december 2009 Heb alles gedaan wat je hebt voorgesteld. Zondere positief gevolg Ik zie inderdaad die oude track enkel als ik van MS naar GE ga. Als ik GE onmiddellijke opstart is er geen enkel probleem. Daarom vermoed ik dat het ergens met MS te maken heeft en dat die oude track, hoewel nergens t ezien in MS, ergens wordt bewaard. Maar waar ? Stef Jammer, vooral omdat het echt helemaal klinkt als hetzelfde probleem, en dit bij mij wel de oplossing was. K kan helaas op mn pc niet meer voor je naar foutmeldingen e.d. kijken omdat het daar opgelost is. Op mn laptop echter heb ik nog wel hetzelfde probleem, dus wie weet of ik daar wat kan achterhalen. Helaas niet meer vandaag, dus wordt morgen of overmorgen.
Vraag
Glennevis
Beste,
Ik zit met een probleemje.
Wanneer ik in Mapsource bij "Beeld" op " Weergeven in google earth" druk krijg in een foutmelding
"Er is een fout opgetreden bij weergave van Google Earth".
Het inzomen van GE blokkeert totdat ik de foutmelding bevestig en wordt er ingezoomd op een oude track die ik ooit eens gemaakt heb.
Nochtans is deze track nergens te bespeuren in MS.
"Tijdelijke plaatsen" wordt aangevinkt in GE en een submenu met melding "Mapsource" wordt aangemaakt.
Zelfs als ik "Geen kaart" aan vink in mapsource krijg ik de foutmelding.
Ik vermoed dat er een fout zit in deze track maar waar wordt die ergens bewaard?
De bedoeling was om via GSAK en MS naar GE enkel mijn NOT FOUNDS te exporteren.
nen hele boterham , maar hopelijk een beetje duidelijk.
Stef
14 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten