pieloe Geplaatst 16 december 2009 Geplaatst 16 december 2009 Als ik een track gelopen heb geeft mijn trip computer een bepaalde afstand aan. Als ik daarna de track in mapsource bekijk geeft deze een grotere afstand aan. Op mijn tripcomputer was het 6,81 km. Mapsource gaf 7,4 km aan. Welke waarde klopt nu. weet iemand dat? groetjes Pieloe
Honsbeek Geplaatst 20 december 2009 Geplaatst 20 december 2009 Als ik een track gelopen heb geeft mijn trip computer een bepaalde afstand aan. Als ik daarna de track in mapsource bekijk geeft deze een grotere afstand aan. Op mijn tripcomputer was het 6,81 km. Mapsource gaf 7,4 km aan. Welke waarde klopt nu. weet iemand dat? groetjes Pieloe of wat voor voertuig stond mapsource ingesteld. kan zijn dat die de berekening heeft gemaakt voor auto, terwijl voor voetganger de track korter is.
Team Gelaen Geplaatst 21 december 2009 Geplaatst 21 december 2009 Als ik een track gelopen heb geeft mijn trip computer een bepaalde afstand aan. Als ik daarna de track in mapsource bekijk geeft deze een grotere afstand aan. Op mijn tripcomputer was het 6,81 km. Mapsource gaf 7,4 km aan. Welke waarde klopt nu. weet iemand dat? groetjes Pieloe of wat voor voertuig stond mapsource ingesteld. kan zijn dat die de berekening heeft gemaakt voor auto, terwijl voor voetganger de track korter is. Dat lijkt me toch wel heel erg vreemd. 110 meter voor een auto is 100 meter voor een voetganger? Of mis ik iets? Een track is toch gewoon precies waar je geweest bent? Wat ik me kan voorstellen is dat mapsource op basis van de track een correctie uitvoert en daardoor een andere aftstand krijgt. Ik weet niet of je in mapsource ook de meetpunten kunt zien?
StefandD Geplaatst 21 december 2009 Geplaatst 21 december 2009 De tripcomputer meet constant de gelopen afstand, de tracklog zet om de zoveel tijd een puntje neer en telt de afstanden tussen die puntjes bij elkaar op. Dat laatste geeft een kleine afwijking t.o.v. de tripcomputer, wat na een flinke wandeling inderdaad een paar 100 meter kan schelen. Het kan ook zijn dat je de de tripcomputer en tracklog niet tegelijk reset, waardoor de een een langere tijd/afstand meet dan de andere. Zelfs als je stilstaat kunnen sommige gps'en nog gaan 'wandelen' en meten zo onterecht een afstand.
Waldio Geplaatst 21 december 2009 Geplaatst 21 december 2009 Misschien berekend MapSource de route via wegen en de tripcomputer hemelsbreed?
Japio Geplaatst 11 mei 2010 Geplaatst 11 mei 2010 Sinds vorige week ben ik de gelukkige bezitter van een Oregon 450. Dit na jaren plezier gehad te hebben van mijn GPSMAP 60 Csx. Je wilt wel eens wat nieuws uiteindelijk.... Afgelopen woensdag heb ik een zelf getekende track van 10,8 km gelopen met de Oregon. Bij terugkomst gaf de tripcomputer een afstand van 9,62 km aan. Dit verwonderde mij tenzeerste. Thuis heb ik de gelopen track ingelezen in MapSource en deze gaf een afstand aan van 10,9 km. Nadat ik de rustpunten (de gps laat ik altijd aanstaan) had bijgewerkt, werd het resultaat 10,8 km, exact de getekende afstand. Een verschil van 1 km op deze betrekkelijke korte afstand vind ik zeer vreemd. Bij mijn 60Csx waren er ook wel afwijkingen, maar deze bleven beperkt tot een 100 meter. Wie weet de oorzaak??
Aanbevolen berichten