Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
de kompasnaald geeft nu in middendeel een indicatie hoever je naast de directe lijn naar het waypoint zit

Dat laatste lijkt me iets van een specifieke gps en niet iets dat met de meeste gps-en kan.

Geplaatst
de kompasnaald geeft nu in middendeel een indicatie hoever je naast de directe lijn naar het waypoint zit

Dat laatste lijkt me iets van een specifieke gps en niet iets dat met de meeste gps-en kan.

De oudere versies hebben deze optie ook.

Wordt volgens mij gebruikt als je op het water zit

Geplaatst (bewerkt)

Kalkendotters: klopt; prachtige optie. Zit in ieder geval op de GPSmap60Cx. Projecteer een waypoint op de gewenste koers en neem een willekeurige, maar voldoende afstand; zet de koersaanwijzing aan (resulteert in een rechte lijn tussen beide originele punten) en op de kompas pagina is de koersaanwijzer te zien met in het midden de afwijking. Ook hier moet in het menu de optie 'coarse' aangezet worden en niet 'bearing'. De resolutie op het kompas scherm is bij de 60Cx ook nog in te stellen met de 'in' en de 'out' knop: ik meen op 250 meter, 1,25km en 5 km. Tenslotte kun je in de datavelden nog de afwijking van je oorspronkelijke koers (ik meen dat dat op z'n Engels 'Off Course' heet) zien. Met al deze instellingen zie je op de kompasroos je afwijking en lees je hem exact uit in het dataveld. Nauwkeuriger krijg je hem niet...

bewerkt door t-bones
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...