Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo!

Ik heb net een week mijn etrex H in huis (mijn eerste GPS), maar vergeleken met alle lovende reviews her en der valt hij me kwa nauwkeurigheid wel een beetje tegen.

Na wat rommelen met wat instellingen, is de nauwkeurigheid van waypoints -als ik die terugzoek op GoogleMaps- nu wel voldoende (maar dat kan ook liggen aan het nu van dag tot dag snel dunner wordende bladerdek). Maar doe ik een trackback dan gaat het aanvankelijk heel netjes, maar dan ineens gaat hij sterk afwijken en loop ik soms 20 meter naast het spoor. En dat terwijl hij nu een nauwkeurigheid aangeeft van tussen de 4 en 6 meter.

Ik heb hem nu staan op "Auto, resolution high". Dat maakt weinig verschil met "Distance, value 5m". WAAS uit.

Loop ik in een rechte lijn dan schiet de Noordpijl hinderlijk heen en weer met 20-45°.

Over de GoTo functie ben ik ook niet erg te spreken. Blijft soms tientallen meters strak naar links wijzen terwijl het doel toch echt 100m vóór me uit ligt.

Zijn dit normale afwijkingen? Kan ik er nog iets aan doen? Speelt de zware bewolking van de afgelopen dagen nog een rol?

Bij voorbaat dank voor elke suggestie!

Geplaatst

Er zijn allerlei factoren die van invloed zijn op de ontvangst. Een zwaar wolkendek is daar er zeker 1 van.

Andere factoren: bladerdek in bos, gebouwen, metaal, enz...

Wat ik als tip over het gebruik van een GPS in elk geval meegekregen heb, draag 'm niet tegen je lichaam, want ook je lichaam beïnvloedt de nauwkeurigheid. Het best kun je de GPS even op de vlakke hand met een gestrekte arm voor je houden, kijken wat hij dan doet.

Geplaatst

Hai,

Ik heb er ook zo eentje... liep eerst met mijn ipaq en tomtom over straat..

in heb soms ook last van een afwijking... maar als ik samen met mijn vriendin loop en die heeft en oregon 300.

Klopt het toch ook vaak wel..

alleen idd in een bos of veel gebouwen en een wolkendek wil die van haar nog wel eens beter zijn..

het is nou eenmaal zo helaas..

maar ja ik heb er toch veel plezier van..

gr en s6

Geplaatst
Er zijn allerlei factoren die van invloed zijn op de ontvangst. Een zwaar wolkendek is daar er zeker 1 van.

Andere factoren: bladerdek in bos, gebouwen, metaal, enz...

Wat ik als tip over het gebruik van een GPS in elk geval meegekregen heb, draag 'm niet tegen je lichaam, want ook je lichaam beïnvloedt de nauwkeurigheid. Het best kun je de GPS even op de vlakke hand met een gestrekte arm voor je houden, kijken wat hij dan doet.

Waar je ook rekening mee moet houden is nat bladerdak, dit beinvloed de nauwkeurigheid ook.

Je heb een goedkope GPS, en de resultaten zijn daar ook naar.

Het is vaak zo "hoe duurder hoe beter"

Toch is dit een leuke GPS om mee te beginnen, of als 2de GPS te hebben (voor de kids ofzo)

Houd wel rekenig mee met het feit:

Er is geen een GPS die je een cache tot op 1 meter aanwijst, het moet een sport blijven.

Ook met die van €1000.00 en meer, moet altijd gaan zoeken.

De GPS blijft een hulpmiddel, de menselijke inventiviteit leidt tot het vinden.....

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...