Spring naar bijdragen

Verschil


Nimrodson

Aanbevolen berichten

Geachte leden , Kunt u mij mededelen wat het verschil is tussen een coördinaat van Google earth en een van de gps van Garmin met andere woorden google schrijft het zo:51 19 37 62 N 6 54 11 17 O en mijn Gps 60CSx zo:51 19.636N en

006.54.183 O.

Mijn vraag is waarom heb ik twee soorten van coördinaten en hoe kan ik dit omrekenen.

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Geachte leden , Kunt u mij mededelen wat het verschil is tussen een coördinaat van Google earth en een van de gps van Garmin met andere woorden google schrijft het zo:51 19 37 62 N 6 54 11 17 O en mijn Gps 60CSx zo:51 19.636N en

006.54.183 O.

Mijn vraag is waarom heb ik twee soorten van coördinaten en hoe kan ik dit omrekenen.

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Zijn 2 vormen van notatie. De eerste is Graden, minuten en seconden en de tweede is Graden met decimale minuten.

 

Als je google earth bedoelt. Die kan je ook zo instellen dat deze de door geocachers gebruikte notatie weergeeft.

Staat onder Extra-->opties en dan bij "breedte/lengte weergeven" de button op Graden/decimale minuten zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel ze klein zijn, zijn de tekens die je niet hebt meegegeven van essentieel belang.

Google earth schrijft niet : 51 19 37 62 N 6 54 11 17 O

maar 51˚ 19’ 37.62’’ N N 6˚ 54’ 11.17’’ O

 

Een positie op de aarde wordt vastgelegd in graden, minuten en seconden. Eén graad (hier 51 en 6) is 60 minuten (hier 19 en 54) en één minuut is 60 seconden. Google earth geeft de seconden in honderdste van seconden. Doorgaans wordt bij geocachen de notatie gg mm.mmm gebruikt. De seconden zijn dan omgerekend als decimale graden.

In je GPS kan je zelf kiezen hoe je de coördinaten gepresenteerd wilt hebben. Dit gaat via instellen eenheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...