Spring naar bijdragen
  • 0

Mapsource USA op een Europeese Vista ?

Vraag

Geplaatst

Beste GPS-sers,

Vraagje: Werken detailkaarten van Mapsource USA ook op een Europeese Garmin ETrex Vista?

En als je dan van de kaart afloopt val je in het niemands-niet-land?

grtx, leon.

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Je kunt gelijk welke detailkaart van Mapsource dan ook in een Garmin GPS (met geheugen en kaartmogelijkheid) zetten.

Gebruik zelf de omgekeerde volgorde, Europa detaillkaarten in geimporteerde US GPS.

• 0
Geplaatst

En kan je ook die basiskaarten (van Europa naar USA en terug) overzetten?

• 0
Geplaatst

Nee, helaas dit werkt voor zover ik weet (nog) niet.

Kennelijk is dit truckje bedacht om te voorkomen dat er grijs import gepleegd wordt.

Ik heb zelf een Emap met inmiddels voldoende geheugen (64 Mb) die uit Amerika komt. Heeft dus het basisgeheugen van Amerika in plaats van Europa. Zonder detailkaarten te laden heb je er in Europa dus niets aan. Ik heb de detailkaarten van Nederland geladen en zolang mijn schaal maar onder de 20 km blijft, gebruikt de Emap deze in plaats van de basiskaart.

Andersom, in Amerika is het dus exact het zelfde.

Wel is het zo dat als je van de basiskaart "afvalt", je nagenoeg niets meer op het scherm over hebt. Misschien is dit op te lossen door bv ook de worldmap te laden.

Belangrijk is dus dat je over voldoende geheuhgen beschikt om kaartmateriaal te laden.

De Garmins werken altijd in een bepaalde volgorde de geladen kaarten af. Eerst de kaart met het meeste detail, dan minder en minder tot de basismap.

succes. Erik

• 0
Geplaatst

Daarbij even opgemerkt dat je de basiskaart uit kunt schakelen en dus altijd gebruik kunt maken van de detailkaarten. Dus ongeacht het zoomlevel, gebruik je altijd de detailkaart. Nederland past er dan op huisnummerniveau ongeveer voor 1/3 in. (bij 24 Mb geheugen)

Bij gebruik van de worldmap of een oudere versie van mapsource, past er meer in. Nadeel van de grijze import is dus inderdaad de US basemap en mogelijke garantieproblemen, daar staat tegenover de een GPS incl heffingen de helft kost van wat je hier kwijt bent...

Danny :crybaby:

• 0
Gast leon-xvii
Geplaatst

> ... Misschien is dit op te lossen door bv ook de worldmap te laden.

Worldmap? Die ken ik niet. Waar is die te verkrijgen?

grtx, leon.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...