Spring naar bijdragen

Gegevens Uit Magellan Meridian Gold

Aanbevolen berichten

Geplaatst

hallo,

ik heb een oude Magellan Meridian gold, in deze zit een route en die wens ik eruit te halen. Normaal werk ik met Garmin en weet ik niet hoe een Magellan werkt.

Is er iemand die mij hiermee kan helpen ?

ik heb ook geen kabels om deze aan te sluiten,

al bedankt....

quint

Geplaatst

Mijn eerste GPS is/ was een Magellan Meridian Gold en de enige manieren gegevens (in bulk) toe te voegen of er uit te halen was de bijbehorende seriële kabel te gebruiken. Waypoints en routes kunnen ook handmatig worden ingevoerd, of overgezet maar dan dat moet je zelf punt voor punt doen.

De route die je uit de GPS wenst te halen, is dat een tracklog of een route van waypoint naar waypoint? In het eerste geval heb je de seriële kabel nodig en in het tweede geval kun je de route zelf (waypoint voor waypoint) overzetten door dezelfde waypoints op de computer aan te maken. Deze twee methoden ken ik en daar heb ik mee gewerkt.

Er is misschien één uitzondering op het bovenstaande mogelijk. Deze mogelijkheid ken ik alleen van horen, ik heb deze methode zelf nooit toegepast. Wanneer je gebruik maakt van een SD-kaart in de Magellan Meridian Gold (te vinden in batterijcompartiment) kan de Magellan Meridian Gold zo zijn ingesteld dat de gevraagde gegevens direct op de computer uit kunnen worden lezen van de SD-kaart.

Met vriendelijke groet,

Furcas

Geplaatst

hallo,

serieele kabel heb ik niet en op de SD kaart staan de gegevens niet, het is een route die in de magellan zit. Door de SD kaart eruit te halen start de magellan nu zelf niet meer op, iemand een idee ?

is redelijk belangerijk dat ik die route uit de Magellan kan halen ....

thx,

quint

Geplaatst

Afgaand op je vorige bericht zie ik slechts twee mogelijkheden:

1. Een kabel voor de Magellan Meridian Gold kopen (eBay, marktplaats, etc.);

2. Proberen contact te krijgen met een lokale geocacher die gebruik maakt van een Magellan Meridian Gold zodat deze de track/ route voor je uit kan lezen en bijvoorbeeld naar je eigen e-mail kan versturen of op jouw USB-stick/ SD-kaart kan zetten.

Met vriendelijke groet,

Furcas

Geplaatst (bewerkt)

Je kunt de route opslaan op de SD kaart, via het menu van de GPS

menu->kaarthulpprogramma's->wp/route opslaan (bovenste menu)

Die sd kaart kun je nu in een kaartlezer stoppen. Het gemaakt .wpt bestand kun je dan inlezen in een geschikt programma, volgens mij kan dat in easygps

Evt. kun je met gpsbabel het formaat nog wijzigen.

Edit: als je in (Zuid)Limburg woont, kunnen we wellicht wat afspreken.

Jan

bewerkt door Team Gelaen
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...