Thistle Geplaatst 24 juli 2009 Geplaatst 24 juli 2009 Mapsource versie : 6.15.6 USB drivers : 2.7 : 2.10 : 2.3 : 2.1 Colorado 300 : 295 Beta De Colorado verbindt zich netjes met de PC (XP) Alles ernaartoe sturen gaat prima... Bij de keuze "inlezen van apparaat", krijg ik de melding "het geselecteerde apparaat bevat geen waypoints, routes of tracks". In verkenner kan ik de diverse gpx files gewoon zien staan. In het apparaat zelf ook geen probleem, alle waypoints zijn aanwezig en gewoon te gebruiken. Heeft iemand dezelfde ervaring of zelfs al een oplossing bedacht ?
Cernunnos Geplaatst 26 juli 2009 Geplaatst 26 juli 2009 Mapsource versie : 6.15.6USB drivers : 2.7 : 2.10 : 2.3 : 2.1 Colorado 300 : 295 Beta De Colorado verbindt zich netjes met de PC (XP) Alles ernaartoe sturen gaat prima... Bij de keuze "inlezen van apparaat", krijg ik de melding "het geselecteerde apparaat bevat geen waypoints, routes of tracks". In verkenner kan ik de diverse gpx files gewoon zien staan. In het apparaat zelf ook geen probleem, alle waypoints zijn aanwezig en gewoon te gebruiken. Heeft iemand dezelfde ervaring of zelfs al een oplossing bedacht ? Volgens mij worden de waypoints in de gpx file anders behandeld door de garmin. Ze worden niet gezien als route, waypoint oid. Vandaar dat je er dus ook geen terug kunt halen van je colorado naar je pc. Wel kun je de gpx files met de windows verkenner terug kopieren naar de pc. Ook kan er in de gpx map een file staan die je gevonden caches bijhoud bij het paperless cachen. Kun je dus dan ook gelijk backuppen. Om zeker te weten of dit het is zou je met je colorado even buiten een waypoint kunnen marken. Daarna de colorado weer aan de pc en kijken of je dan wel een waypoint hebt. Ik hoop dat ik je vraag heb kunnen beantwoorden. Stel anders rustig verder vragen ter verduidelijking. gr
Thistle Geplaatst 31 juli 2009 Auteur Geplaatst 31 juli 2009 Volgens mij worden de waypoints in de gpx file anders behandeld door de garmin. Ze worden niet gezien als route, waypoint oid. Vandaar dat je er dus ook geen terug kunt halen van je colorado naar je pc. Wel kun je de gpx files met de windows verkenner terug kopieren naar de pc. Ook kan er in de gpx map een file staan die je gevonden caches bijhoud bij het paperless cachen. Kun je dus dan ook gelijk backuppen.Om zeker te weten of dit het is zou je met je colorado even buiten een waypoint kunnen marken. Daarna de colorado weer aan de pc en kijken of je dan wel een waypoint hebt. Ik hoop dat ik je vraag heb kunnen beantwoorden. Stel anders rustig verder vragen ter verduidelijking. gr Bedankt voor je reactie, Wat je verteld is waar, wanneer de Collorado wordt aangesloten op de computer maakt hij o.a. en file temp.gpx aan in de gpx directory waar alle waypoints in gezet worden. Maar je kan ook gewoon met Mapsource waypoints, tracks en zo inlezen, en dat deed ie niet. Ondertussen mijn (Etrex) Vista aangesloten en die werkte prima, hierna de Collorado op mijn notebook aangesloten (draait op windows vista) en die gaf dezelfde foutmeldingen. Toen maar oude versie van besturingssoftware teruggezet op de Collorado, was alles kwijt maar hij doet het weer. In iedergeval bedankt voor je hulp... Gary
Cernunnos Geplaatst 1 augustus 2009 Geplaatst 1 augustus 2009 Volgens mij worden de waypoints in de gpx file anders behandeld door de garmin. Ze worden niet gezien als route, waypoint oid. Vandaar dat je er dus ook geen terug kunt halen van je colorado naar je pc. Wel kun je de gpx files met de windows verkenner terug kopieren naar de pc. Ook kan er in de gpx map een file staan die je gevonden caches bijhoud bij het paperless cachen. Kun je dus dan ook gelijk backuppen.Om zeker te weten of dit het is zou je met je colorado even buiten een waypoint kunnen marken. Daarna de colorado weer aan de pc en kijken of je dan wel een waypoint hebt. Ik hoop dat ik je vraag heb kunnen beantwoorden. Stel anders rustig verder vragen ter verduidelijking. gr Bedankt voor je reactie, Wat je verteld is waar, wanneer de Collorado wordt aangesloten op de computer maakt hij o.a. en file temp.gpx aan in de gpx directory waar alle waypoints in gezet worden. Maar je kan ook gewoon met Mapsource waypoints, tracks en zo inlezen, en dat deed ie niet. Ondertussen mijn (Etrex) Vista aangesloten en die werkte prima, hierna de Collorado op mijn notebook aangesloten (draait op windows vista) en die gaf dezelfde foutmeldingen. Toen maar oude versie van besturingssoftware teruggezet op de Collorado, was alles kwijt maar hij doet het weer. In iedergeval bedankt voor je hulp... Gary Na het lezen van je laatste reactie was je probleem mij duidelijker geworden. Ik heb recent ook de nieuwe firmware 2.95 er op gezet. Niets veilig gesteld op de col. Bij mij werkt het echter gewoon zoals het moet. Net nog even nieuwe routes aangemaakt maar ook dat leverde geen problemen op. Wat bij jou dus het probleem is weet ik ook niet. Het werkt dus nu in ieder geval wel bij je. Dat is het belangrijkste. gr Cerny
Aanbevolen berichten