Spring naar bijdragen

Garmin Mobile Xt Op Ppc


The Scorpios

Aanbevolen berichten

Op de gsm draait Garmin Mobile XT als een tierelier maar op de ppc (handiger op vakantie, groter schermpje, de oude vertrouwde Mio 168 heeft dan ook alle (ahum 90) cacheomschrijvingen bij de hand.) krijg ik de instellingen niet goed.

 

Heb ergens gelezen dat ik gpsproxy moet instellen en die geeft ook een fix. Maar Garmin Mobile XT blijft zeuren om eigen gps. Ik moet hem toch kunnen misleiden ?! Maar wat en hoe en waarom zet in dan in gpsproxy. Of is een ander hulpproje handiger?

 

Wie kan me de goede weg ophelpen :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Op de gsm draait Garmin Mobile XT als een tierelier maar op de ppc (handiger op vakantie, groter schermpje, de oude vertrouwde Mio 168 heeft dan ook alle (ahum 90) cacheomschrijvingen bij de hand.) krijg ik de instellingen niet goed.

 

Heb ergens gelezen dat ik gpsproxy moet instellen en die geeft ook een fix. Maar Garmin Mobile XT blijft zeuren om eigen gps. Ik moet hem toch kunnen misleiden ?! Maar wat en hoe en waarom zet in dan in gpsproxy. Of is een ander hulpproje handiger?

 

Wie kan me de goede weg ophelpen :thumbup:

 

 

http://franson.com/gpsgate/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk hier eens, misschien is het iets voor je.

 

Ik heb een versie garmin mobile xt 5.0. Ik heb op mijn Mio168 al ingebouwde gps die werkt. Ook met gpsproxy doet die het, Maar Garmin blijft vragen om een Garmin gps. Dus blijkbaar moet ik die instellingen van gpsproxy zo instellen dat Mobile XT de binnenkomende gegevens ziet als zijnde van een garmin gps. Maar hoe doe ik dat? Of met andere woorden, welke compoorten moet ik gebruiken voor in en uit?

 

Dat wat op de site van weedboer staat, is heel duidelijk :thumbup: zo werkt het nl prima op mijn HTC Touch. Maar het zou toch ook moeten kunnen op de ppc? Of ben ik nou blond uh grijs? :thumbup:

 

Nelleke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk hier eens, misschien is het iets voor je.

 

Ik heb een versie garmin mobile xt 5.0. Ik heb op mijn Mio168 al ingebouwde gps die werkt. Ook met gpsproxy doet die het, Maar Garmin blijft vragen om een Garmin gps. Dus blijkbaar moet ik die instellingen van gpsproxy zo instellen dat Mobile XT de binnenkomende gegevens ziet als zijnde van een garmin gps. Maar hoe doe ik dat? Of met andere woorden, welke compoorten moet ik gebruiken voor in en uit?

 

Dat wat op de site van weedboer staat, is heel duidelijk :blush: zo werkt het nl prima op mijn HTC Touch. Maar het zou toch ook moeten kunnen op de ppc? Of ben ik nou blond uh grijs? ;)

 

Nelleke

 

Wat bedoel je precies met PPC een htc touch is een pocket pc, welliswaar met een telefoon erin, als je een ppc bedoelt zonder telefoon erin maar met windows mobile erop zouden dezelfde instellingen als in de htc moeten werken. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk hier eens, misschien is het iets voor je.

 

Ik heb een versie garmin mobile xt 5.0. Ik heb op mijn Mio168 al ingebouwde gps die werkt. Ook met gpsproxy doet die het, Maar Garmin blijft vragen om een Garmin gps. Dus blijkbaar moet ik die instellingen van gpsproxy zo instellen dat Mobile XT de binnenkomende gegevens ziet als zijnde van een garmin gps. Maar hoe doe ik dat? Of met andere woorden, welke compoorten moet ik gebruiken voor in en uit?

 

Dat wat op de site van weedboer staat, is heel duidelijk :lol1: zo werkt het nl prima op mijn HTC Touch. Maar het zou toch ook moeten kunnen op de ppc? Of ben ik nou blond uh grijs? B)

 

Nelleke

 

Wat bedoel je precies met PPC een htc touch is een pocket pc, welliswaar met een telefoon erin, als je een ppc bedoelt zonder telefoon erin maar met windows mobile erop zouden dezelfde instellingen als in de htc moeten werken. :)

 

Ik was inderdaad niet compleet en duidelijk. Ik heb een HTC Touch, aangeschaft voor telefoon, maar ik gebruik het dus nu ook voor TT. Maar dan zou Garmin Mobile XT ook handig kunnen zijn omdat ons vakantieland geen TT-maps heeft maar wel garmin/mapsource kaarten. En zonder iets te moeten doen, vond garmin de ingebouwde gps en het werkt als een tierelier.

 

Goh ik heb ook nog een pda/ppc/Mio168 die mijn man gebruik voor navigatie (tja niet iedereen wil gelijk het nieuwste) en daarop heb ik gsak-exportfile staan. Omdat daar ook een gps inzit én omdat schermpje iets minder klein is, geprobeerd dezelfde versie te installeren op die Mio168 dus. maar dan ziet Garmin dus niet de gps. Ok, ooit wel eens gelezen dat je dan bv gpsproxy kunt gebruiken omde juiste poort in te geven waarop garmin dan de gps zou lezen. En dan laatste lukt dus ook niet, heb keuze uit aantal inkomende poorten maar die heb ik nu wel goed (denk ik) want ik krijg een fix. Maar de uitgaande (=doorgeef??)poort lukt niet. Meerdere mogelijkheden met meerdere bautrate en na uren proberen geen stap verder. Dus dat is het probleem in Jip-en-Janneke-taal.

 

Nu vraag ik me af: zou het verschil maken welke versie Mobile XT ik gebruik? Welke instellingen op gpsproxy (de andere lijken er mijn inziens heel erg veel op maar deze heb ik al, gratis) Heb daarin ook wel geprobeerd maar nada resultaat.

 

Ben ik nu duidelijker? Is er nu iemand die me een hint kan geven?

 

Nelleke :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...