kalkendotters Geplaatst 26 januari 2011 Geplaatst 26 januari 2011 Daarmee heb je zelf de oplossing al gegeven: -upload eerst de ene helft van de kaart -test of de kaart nog goed werkt -hernoem het gmapsupp.img bestand naar bv frankrijk1.img -upload de andere helft -test of de kaart nog goed werkt -hernoem de gmapsupp.img naar bv frankrijk2.img -test of de kaart nog goed werkt
cirkel Geplaatst 26 januari 2011 Geplaatst 26 januari 2011 Daarmee heb je zelf de oplossing al gegeven: -upload eerst de ene helft van de kaart -test of de kaart nog goed werkt -hernoem het gmapsupp.img bestand naar bv frankrijk1.img -upload de andere helft -test of de kaart nog goed werkt -hernoem de gmapsupp.img naar bv frankrijk2.img -test of de kaart nog goed werkt Hoe werkt dat dan, moet ik dan elke keer de filenaam hernoemen op mijn pc als ik naar een ander gebied wil ? groetjes Cirkel
kalkendotters Geplaatst 26 januari 2011 Geplaatst 26 januari 2011 Met de nieuwe firmware herkent de 60csx (en de 62,68,oregon,colorado) meerdere .img bestanden. Hierdoor hoef je dus niet meer alle mapdelen tegelijk te selecteren in Mapsource en te versturen. Je kunt nu per kaart of per gebied een bestand aanmaken, en dat op de GPS een zinvolle naam geven. Dat scheelt behoorlijk wat reken- en verstuurtijd als je een nieuw gebied op de GPS wilt zetten (of eraf wilt halen)
cirkel Geplaatst 26 januari 2011 Geplaatst 26 januari 2011 (bewerkt) Ik heb nu op een 4 Gb kaartje benelux.img en frankrijknoord.img staan in de folder garmin. ik heb deze hernoemd op mijn pc Maar de GPS detecteert nu geen kaarten. Bij kaartinfo zie ik wel dat de kaartgroote 4 Gb is. Doe ik nog wat verkeerd ? 26 januari 2011 bewerkt door cirkel
Eilandgast Geplaatst 30 januari 2011 Geplaatst 30 januari 2011 Met de nieuwe firmware herkent de 60csx (en de 62,68,oregon,colorado) meerdere .img bestanden. Hierdoor hoef je dus niet meer alle mapdelen tegelijk te selecteren in Mapsource en te versturen. Je kunt nu per kaart of per gebied een bestand aanmaken, en dat op de GPS een zinvolle naam geven. Dat scheelt behoorlijk wat reken- en verstuurtijd als je een nieuw gebied op de GPS wilt zetten (of eraf wilt halen) Op welke nieuwe firmware doel je? Ik heb software versie 4.00 en GPS SW versie 3.00s. Is er nieuwere en zo ja waar is die te vinden?
Utrecht56 Geplaatst 21 februari 2011 Geplaatst 21 februari 2011 Hallo, ik ben nieuw hier maar misschien heb ik toch nog wat informatie. Issue 1: Hoe is je kaartje geformatteerd? Als je hem externe disk aan je computer hangt via USB of in een kaartlezer stopt, rechts klikken en op eigenschappen. Als er FAT32 staat, dat moet je maximaal 32 Gb kunnen adresseren. Als er echter FAT of FAT16 staat dan heb je een oud formaat en die gaat niet verder dan 2 Gb hoe groot je kaart ook is. Oplossing: 1. Alles van de SD kaart naar je PC kopieren (liefst dubbel op twee locaties want je weet maar nooit.. ) 2. Het SD kaartje formatteren.(natuurlijk met als formaat FAT32) Letop: niet de optie snel formateren gebruiken. 3. Alles van de PC weer naar je SD kaart terugzetten. Issue 2: Hoe groot is je kaart? "Garminsupp.img" als die groter is/wordt dan 4 Gb, vergeet het dan maar, dat kan het OS van je apparaat niet adresseren. Oplossing 1: als je kaartje maar 4 Gb is. Koopt een extra SD kaart van 4 Gb en splits je kaart in twee delen die niet groter zijn dan 4 Gb. Je moet dan wel even SD kaartjes wisselen als je over de kaartgrens heengaat. Oplossing 2: alleen als je een kaartje van 8 Gb of groter hebt. Maak een nieuwe "gaminsupp.img" op je kaartje (van meer dan 4 Gb)als je klaar bent dit bestand hernoemen naar bijvoorbeeld "kaart_1.img" en dan met mapsource de rest op je kaartje zetten (dan staat er dus weer een garminsupp.img) Als je wilt wissel hang je je garmin apparaat als disk aan je PC of stop je je kaartje in je kaarlezer en dan: 1. Rename "gaminsupp.img" naar bijvoorbeeld "kaart_2.img" 2. Rename "kaart_1.img" (of andere naam als je daarvoor koos naar "garminsupp.img" Apparaat losmaken en opnieuw starten. Klaar Hallo, ik ben nieuw hier maar misschien heb ik toch nog wat informatie. Issue 1: Hoe is je kaartje geformatteerd? Als je de Garmin als externe disk aan je PC hangt via USB of in een kaartlezer stopt, rechts klikken en op eigenschappen. Als er FAT32 staat, dat moet je in principe maximaal 32 Gb kunnen adresseren en is daar dus geen probleem => issue 2. Als er echter FAT of FAT16 staat dan heb je een oud formaat en dat gaat niet verder dan 2 Gb hoe groot je kaart ook is. Oplossing: 1. Alles van de SD kaart naar je PC kopieren (liefst dubbel op twee locaties want je weet maar nooit.. ) 2. Het SD kaartje formatteren.(natuurlijk met als formaat FAT32) Let op: niet de optie snel formateren gebruiken. 3. Alles van de PC weer naar je SD kaart terugzetten. Issue 2: Hoe groot is je kaart? "Garminsupp.img" als die groter is/wordt dan 4 Gb, vergeet het dan maar, dat kan het OS van je apparaat niet adresseren. Oplossing 1: als je kaartje maar 4 Gb is. Koopt een extra SD kaart van 4 Gb en splits je kaart in twee delen die niet groter zijn dan 4 Gb. Je moet dan wel even SD kaartjes wisselen als je over de kaartgrens heengaat. Oplossing 2: alleen als je een kaartje van 8 Gb of groter hebt. Maak een nieuwe "gaminsupp.img" op je kaartje ( kleiner dan 4 Gb)als je klaar bent dit bestand hernoemen naar bijvoorbeeld "kaart_1.img" en dan met mapsource de rest op je kaartje zetten (dan staat er dus weer een garminsupp.img) Als je wilt wissel hang je je garmin apparaat als disk aan je PC of stop je je kaartje in je kaarlezer en dan: 1. Rename "gaminsupp.img" naar bijvoorbeeld "kaart_2.img" 2. Rename "kaart_1.img" (of andere naam als je daarvoor koos naar "garminsupp.img" Apparaat losmaken en opnieuw starten. Klaar
Aanbevolen berichten