Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Afgelopen weekend heb ik mijn eerste cache gelopen met mijn splinternieuwe garmin 60CSx. Ik heb de topokaart van nederland op cd-rom en via het bijbehoordende programma op de sd kaart van de gps gezet.

De coordinaten die ik via 'mark' in de gps heb gezet als waypoint geeft mijn gps een eindje buiten het pad, aan de rechterkant. Als ik echter dezelfde coordinaten met behulp van gpscoordinaten.nl plaats, dan zet deze site het waypoint vlak naast het pad aan de linkerkant!

Gezien in de cache niet vond met de hulp van mn gps, en wel met behulp van de plaats die gpscoordinaten.nl aangaf, klopt er waarschijnlijk iets niet in mn gps. Ik heb de manier van coordinaat-noteren (graden, minuten) gecontrolleerd, en ook de cijfers van het coordinaat zelf wel twintig keer gecheckt, maar daar zaten geen foutjes in.

Kan het zijn dat mijn topokaart niet goed geinstalleerd is? in het boekje staat dat ik m voor t eerst in open veld en zonder gebouwen en auto's etc. in de buurt moet aanzetten, maar das hiet haast onmogelijk. Kan dat het euvel zijn?

Ik hoop dat iemand kan helpen.

Grtz. Marleen

Geplaatst

controleer even je instellingen, heb ik ook gehad, had toen een afwijking van 200 meter.

eenmaal goed ingesteld was alles goed.

Geplaatst

Als het gaat om een kleine afwijking op de topokaart is dat best wel eens mogelijk.

Zo zijn bepaalde punten die op City Navigator net links van een pad staan op de topokaart wel eens net rechts van datzelfde pad te vinden.

Als het gaat om grotere afwijkingen (meer dan 50 meter of zo) dan heeft het zoals de vorige reactie ook al aangeeft vaak met de instellingen van je GPS te maken.

Kaartdatum moet staan op WGS84, notatie op hddd mm.mmm

Greetz en succes ermee, Bloodwoosj.

• 1 month later...
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...