P. van der Poel Geplaatst 1 juni 2009 Geplaatst 1 juni 2009 Al een aantal dagen ben ik aan het zoeken naar de voor mij ideale GPS. De keuze is inmiddels terug gebracht tot twee types. De Extrex Vista HCx of de Oregon 300. Zover ik kan zien is de Oregon 300 de meest uitgebreide en makkelijkst te bedienen van de twee. Hier en daar lees ik echter wel dat de GPS van de Extrex Vista HCx een stuk gevoeliger en nauwkeuriger is dan die van de Oregon 300. Met name in dicht bladerdek schijnt de Oregon 300 nog wel eens in de problemen te komen. Is dit inderdaad waar of is de Oregon met de laatste software updates net zo gevoelig en nauwkeurig als de Extre Vista HCx?
jo-anne Geplaatst 1 juni 2009 Geplaatst 1 juni 2009 Ik had een Vista HCx en heb nu een Oregon 300 en ik merk geen groot versschil in nauwkeurigheid. Er zijn wel wat kleine nadelen (of ik ben nog niet helemaal thuis in de Oregon?), maar zeker ook voordelen. Uiteraard zitten functies op waar ik (nog) geen gebruik van maak, maar de mogelijkheden die de Oregon me biedt vind ik persoonlijk een vooruitgang ten opzichte van de Vista HCx.
fam. Fransen Geplaatst 2 juni 2009 Geplaatst 2 juni 2009 Ik ben begonnen met een Alan map 500, daarna een PDA met gps en nu de Oregon 300. Met geocachen merk ik weinig verschil tussen deze drie. Nauwkeurigheid is (zeker wanneer het kompas bijstaat) wat mij betreft prima.
wout147 Geplaatst 2 juni 2009 Geplaatst 2 juni 2009 Ik heb sinds een paar weken een 300, en gebruik als vergelijking m'n Vista er nog wel eens naast voor de lol. Ik vind de Oregon zeker niet slechter qua nauwkeurigheid. De afstand tot een punt is wat minder "springerig" dan bij de Vista, alleen het elektronisch kompas van de Vista vind ik beter. (Ja, gecalibreerd allebei) Stilstaand geeft de Vista de richting beter weer dan de Oregon. Nogmaals, dit is mijn perceptie van deze 2 apparaten. Overigens, qua bedieningsgemak scoort de Oregon 10x meer punten dan de Vista, en dat is voor mij minstens zo belangrijk
Remunj Geplaatst 2 juni 2009 Geplaatst 2 juni 2009 Ik gebruik ze beide, de Vista op de tweewieler in de bijbehorende klem, de Oregon om de cache te zoeken. De Oregon wint het duidelijk van de Vista m.b.t. het bedieningsgemak, alleen heb ik soms een wat te dikke vinger. Maar persoonlijk vind ik de kaart beduidend beter op de Oregon dan de Vista.
Tim Geplaatst 2 juni 2009 Geplaatst 2 juni 2009 wij hebben ook de oregon, en zijn er erg happy mee nauwkeurig genoeg, zelfs bij bladerdak enzo bedienen is wennen en er is uitgebreidere handleiding als je mailt stuur ik m je op is wel pdf greetz
Aanbevolen berichten