Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Vorige week heb ik tweede hands een gps 60 gekocht, bevalt tot nu toe prima, wat handzamer voor geocachen dan een pda.

Maar nou vraag ik me af of er een makkelijke manier is om een doel in te voeren (of nieuwe waypoints) Vooral by mystery caches is het erg omslachtig om steeds via het menu een nieuw waypoint te maken waarna je kunt navigeren.

Gewone multi's gaan prima via de pc enzo.

Ook vroeg ik me af of je vanaf je locatie een nieuw waypoint kunt peilen? Dus zoveel meter zoveel graden van het noorden.

groetjes,

Reinder

Geplaatst
Hallo,

Vorige week heb ik tweede hands een gps 60 gekocht, bevalt tot nu toe prima, wat handzamer voor geocachen dan een pda.

Maar nou vraag ik me af of er een makkelijke manier is om een doel in te voeren (of nieuwe waypoints) Vooral by mystery caches is het erg omslachtig om steeds via het menu een nieuw waypoint te maken waarna je kunt navigeren.

Ook vroeg ik me af of je vanaf je locatie een nieuw waypoint kunt peilen? Dus zoveel meter zoveel graden van het noorden.

groetjes,

Reinder

Nou heb ik zelf geen GPS60 dus ik kan je vraag over de waypoints niet beantwoorden. :rolleyes: Maar een waypoint peilen is niet zo moeilijk, op je GPS heet het projecteren. Als je op de 'pagina' van een waypoint bent staat er vast ergens Project of Projecteren of zoiets. Daar kun je een aantal meters in een aantal graden invoeren. Veel succes! :blush:

Geplaatst (bewerkt)

Als een wp vantevoren niet bekend is, en die moet je halverwege een tocht invoeren, dan moet dat altijd via de manier zoals jij die omschrijft.

Opgeloste mysteries kun je eventueel bijhouden in GSAK, en dan in één keer naar je gps laden.

Het projecteren gaat als volgt, als je een projectie vanaf WP A wilt doen, toest dan FIND, WAYPOINTS, selecteer WP A en druk op ENTER. Je ziet nu de eigenschappen van WP A in je scherm. Druk nu op MENU, en daarna op Projecteer Waypoint. Je kunt nu de graden en de meters/kilometers kiezen. Succes.

bewerkt door Malyenki
Geplaatst
Hallo,

groetjes,

Reinder

Heb je de gewone 60? Ik weet niet of er verschil in zit... maar bij de 60CSx is dat...

Invoeren waypoint: druk op de knop "mark"

Projecteren: druk vervolgens op "menu"

Opzoeken zojuist gemaakt waypoint : druk op de knop "find"

Je kan overigens de gebruiksaanwijzingen van de verschillende garmins hier vinden, mocht je die niet erbij hebben ontvangen.

Geplaatst (bewerkt)

De "mark" knop op de gps 60 is hier inderdaad belangrijk

Met de zoek functie bovenaan rechts op dit forum heb ik dit oude draadje gevonden.

Daarin is er sprake van een een functieoverzicht.

Ik kan je adviseren dat functieoverzicht te bemachtigen. Een zeer uitgebreid overzicht dat voor de huidige 60csx ook nog steeds een schat aan info heeftEven op de link klikken en dan onderaan het schermpje "downloaden" ( desnoods via een mailtje naar de schrijver) Zelf heb ik daar destijds , bij de start met een gps map60cs erg veel aan gehad. Het is vele malen uitgebreider dan de slechte handleidingen van garmin.

Succes.

bewerkt door Cache in het handje
  • 2 weeks later...
Geplaatst

Bij het projecteren kun je links onderin de graden kiezen, en in het rechtervakje de afstand, wat ik eerst niet in de gaten had is dat je die afstand kunt aanpassen in km, meters of andere eenheden, je gaat daarvoor naar het vakje km en past de eenheid aan.

Standaard staat daar nl. km met 2 cijfers achter de komma, dan lijkt het of je alleen per 10 meter kunt projecteren.

Dit staat niet in de handleiding.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...