fastfolkert Geplaatst 10 mei 2009 Geplaatst 10 mei 2009 Hoi Forum, Ik ben bezig met een earthcache, maar krijg van geoware tot nu toe geen toestemming omdat "the educational info" te summier zou zijn, en ook de logvraag niet "geo-related" is....... Het gaat hier om een (afgesloten) zee-arm bij het Lauwersmeer, en ik vertel daar wat over de onstaansgeschiedenis ervan, en dat hij nu is afgedamd door een sluis. De logvraag is dat er op een bepaalde plek een foto moet worden genomen en nog wst andere vragen. Naar mijn idee allemaal netjes geologisch/aardkundig verantwoord. Uiteraard is alles netjes in het engels aangevraagd. Heeft iemand tips hoe ik die lui van Geoware ervan kan overtuigen dat ze deze earthcache gaan accepteren? Alvast dank!
delta123 Geplaatst 10 mei 2009 Geplaatst 10 mei 2009 Volgens mij eisen ze dat er een infobord oid aanwezig moet zijn. Is dat er?
barny Geplaatst 10 mei 2009 Geplaatst 10 mei 2009 (bewerkt) Je hebt een PB. Waarom nu weer alles per PB, ook ik ben bezig met een aardecache, waar ik niet te veel van mag laten blijken anders zouden het sommige personen onderons het weer als reclame kunnen opvatten….. Maar van alle opmerkingen en adviezen die gegeven zouden worden kan niet ik alleen wat leren maar ook vele andere die misschien tegen het zelfde probleem aanlopen. En wat ik anders niet begrijp dat er zonodig een post geplaatst word dat iemand een PB stuurt,de ontvanger ziet het vanzelf wel, dus een onnodige draadjes vervuilende onhebbelijkheid. Barny @ N52 26.950 E5 58.675 tussen 60 LT en alllemaal gezellig kweterende vogels. edit: een plaatsbepaling toevoegen 10 mei 2009 bewerkt door barny
Cache in het handje Geplaatst 10 mei 2009 Geplaatst 10 mei 2009 Ja, ik zou het ook waarderen als eventuele aanpak en oplossingen hier op het draadje mee te lezen zijn. Dat is nou net waar dit forum voor mij de meeste waarde heeft. Het leren van anderen.
Team Professor X Geplaatst 10 mei 2009 Geplaatst 10 mei 2009 (bewerkt) Volgens mij eisen ze dat er een infobord oid aanwezig moet zijn. Is dat er? Nee, gelukkig juist niet. Want de mooiste aardkundige lokaties zijn nog een beetje onontdekt voor het "grote publiek" . Maar zonder dollen.... Ikzelf heb mijn tweede pingo helemaal zonder infobord. En kreeg ook terecht een antwoord van Geoware dat men iets meer moet mailen dan een jaartal op een bordje van de eigenaar. Zo heb ik nu gevraagd, hoe herken je of zie je dat je bij een pingo staat? Dus de tekst van de cache goed lezen en dan de eigenschappen terugvinden in het veld en daar dan een vraag over stellen. Foto van jezelf bij het meertje en voila....goedgekeurd. En inderdaad...wat staat er in de PB? Het wekt de nieuwsgierigheid van de cachers zeker. 10 mei 2009 bewerkt door Team Professor X
fastfolkert Geplaatst 10 mei 2009 Auteur Geplaatst 10 mei 2009 Bedankt iedereen zover; veel replies op een vroege zondagochtend met prima cacheweer Bij nader inzien denk ik idd. dat mijn earthcache misschien iets te weinig zichtbaar is in het veld (maar wel op een kaart). Een zee-arm is minder duidelijk/zichtbaar dan bijv. een Pingo-meertje of ijstijd-heuvels. Ik zal proberen mijn beschrijving toch een beetje "op te leuken" met zaken die je ter plaatse kunt zien. Wordt vervolgd!
Fire5 Geplaatst 10 mei 2009 Geplaatst 10 mei 2009 ....., ook ik ben bezig met een aardecache, .... Huh? barny, voel je je wel goed? Jij gaat dan vast de eerste aardecache verzinnen met (!) een kissie? Ben benieuwd! Fire5
Aanbevolen berichten