miracles65 Geplaatst 3 mei 2009 Auteur Geplaatst 3 mei 2009 In afwachting van drivers die ervoor zorgen dat mijn Windows Vista gaat communiceren met de Magellan Geocache Manager, heb ik andere wegen gezocht om ook met mijn Basic Membership coordinaten op mijn magellan Explorist 210 kan krijgen. Voor mezelf heb ik dat even in Word gezet, en mocht er nog eens iemand tegen hetzelfde probleem oploopt, kopieer ik de tekst even hierbij. Zover allemaal bedankt voor de reacties. Blijf ze vooral sturen. Wanneer je een Multi-cache hebt gevonden die je wilt lopen, dan kopieer je de URL van de betreffende pagina. Je gaat vervolgens naar de website http://boulter.com/gps/grabber/ en plakt bovenin de URL van de cache. Ook geef je een naam op van de cache. Je kan hier nog namen van de WP’s aanpassen. Hiervan laat je door de website een LOC-bestand maken. Deze bevat alle WP’s. Vanuit MapSend of VantagePoint open je het LOC-bestand. Hiervan kun je in MapSend nu een route maken via het inladen van de WP’s, deze zichtbaar maken op de kaart, en daarna te verbinden met elkaar met het lijntje. Deze sla je nu op op de GPS als RTE bestand. Je kunt in beide programma’s ook de punten opslaan als GS bestand. In VantagePoint doe je dat door te exporteren. In dit programma heb ik nog niet kunnen ontdekken hoe een route gemaakt moet worden. Voor je ze naar je GPS zend, kun je de waypoints e.v.t. bewerken (tekst, icoon, hint) Ik sla multi’s op in de map Geocache in een submap met de naam van de cache. Via “Actieve kaart” kies je dan wat je zichtbaar wilt hebben in het Geocache deel. Multi’s die je als route op slaat doe je in de map routes. Traditionals sla ik los op in de map Geocache.
G-en-M Geplaatst 4 mei 2009 Geplaatst 4 mei 2009 herkenbaar deze problemen. Een collega van mij heeft een explorist 210 gekocht en kon in vista ook niets doen. Omdat ik bij ons op het werk de systeembeheerder ben kwam hij direct bij mij of ik misschien wat wist. Ik heb het hele zaakje mee naar huis genomen en heb geprobeerd. In vista heb ik geen enkel programma aan de praat gekregen. Hierna pakte ik windows XP en heb alles weer netjes geinstalleerd zonder problemen. Met geocache manager (staat op cd met drivers van de 210) kon ik prima de cache locaties overzetten al gaat dit wel met een omweg. De gpx bestanden kan je inladen via het programma en dan moet je ze opslaan als .gs op de externe hardeschijf die van de magellan is. Hierna kon ik een goto maken naar een geocache en daar lbeef het bij. Als ik bij de eerste WP was gekomen ging hij niet automatisch volgende selecteren en kon ik die ook nergens vinden. Gelukkig had ik de wp coord's opgeschreven en kon een handmatige mark maken naar het volgende. Echt handig vond ik niet. Kan iemand bevestigen of dit normaal is?
DeDekkers Geplaatst 11 mei 2009 Geplaatst 11 mei 2009 Hier hetzelfde probleem. Ik heb al zoveel geprobeerd maar mijn vista herkend mijn Explorist 210 ook niet..... Rest mij om het allemaal handmatig in te voeren, wat hoogst irritant is oftewel veel werk. Ik hoop dat iemand het juiste programmaatje weet die Vista wel herkend...
elandjes Geplaatst 11 mei 2009 Geplaatst 11 mei 2009 Bij mij werkt de exporis prima samen met Vista. Kijk voor meer informatie en de drivers op de website van magellan . Als er nog vragen zijn dan verneem ik dat wel
marieholm Geplaatst 11 mei 2009 Geplaatst 11 mei 2009 Probeer eens onder vantagepoint zie bericht 26. Succes
miracles65 Geplaatst 11 mei 2009 Auteur Geplaatst 11 mei 2009 DeDekkers, Marieholm heeft gelijk VantagePoint of de simpele variant erop, MapSendLite werkt prima. De progjes zijn bijna hetzelfde, alleen VantagePoint ziet er wat gelikter uit. Met mijn Explorist 210 werkt het.
DeDekkers Geplaatst 14 mei 2009 Geplaatst 14 mei 2009 Hoi, Ik heb mijn software er maar weer eens af gegoooid en Vantage opnieuw geinstalleerd. Maar hij blijft zeggen dat hij het apparaat niet herkent..... Rest bij mij nog de vraag. Hoe ziet jullie kabeltje eruit? Ik vraag me af of die wel goed is namelijk. In het apparaat schroef ik hem vast. Maar halverwege de draad zit een soort van dubbele stekker. De ene kant verbind de draad verder, aan de andere kant zit een aansluitinkje (soort mannetjes stekker) Verder heb ik Norton er op zitten, zou dat invloed kunnen hebben? Bedankt trouwens voor het mee denken!
Team Firefox Geplaatst 14 mei 2009 Geplaatst 14 mei 2009 Verder heb ik Norton er op zitten, zou dat invloed kunnen hebben? Waarschijnlijk niet, maar schakel hem eens uit en kijk wat er gebeurt Verder: sloop Norton van je PC en zet er een echte virusscanner op!
DeDekkers Geplaatst 14 mei 2009 Geplaatst 14 mei 2009 Nu een tool via Magellan gedownload en..... HIJ DOET HET! Helemaal top. Dit scheelt een hoop werk.
miracles65 Geplaatst 15 mei 2009 Auteur Geplaatst 15 mei 2009 En DeDekkers, over welke software hebben we het dan. Je maakt mij in ieder geval benieuwd.
hardemanburg Geplaatst 23 juni 2009 Geplaatst 23 juni 2009 Let op dat je de kabel op de goede manier aansluit. Hij moet achterlangs naar beneden lopen!
Aanbevolen berichten