Spring naar bijdragen

OZIexplorer en etrex Vista


Gast oldtimer

Aanbevolen berichten

Wie kan me helpen?

 

Ik ben een beginner en loop momenteel tegen het volgende probleem aan:

 

Ik heb een kaart van Terschelling en wil deze met OZIexplorer calibreren. (dat is gelukt).

Vervolgens heb ik 10 willekeurige WP's gemaakt en als een route aangesloten. ( ook gelukt ).

Hierna wil ik de route in me ETREX Vista downloaden en dat lukt me niet. Ik krijg de volgende melding: "Invalid floating point operation"

Ik begrijp dat het in de configuratie zit van OZI en me GPS, echter ik probeer van alles maar het lukt me niet. Ook heb ik GO-GPS. nl geraadpleegd maar hier word ik ook niets wijzer van.

Wanneer ik op mijn GPS de interface verander naar NMEA in/NMEA uit dan krijg ik de melding" data record exceeds max record lenght- is Garmin GPS interface set to GRMN/GRMN (Garmin) mode.

 

Wie kan me helpen???

 

groet

 

Ton

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het is nu mosterd na de maaltijd maar de Terschelling kaart is gesignaleerd in de files afdeling van de yahoo group gps-europe (met Ozi-ijking.!).

Routes kan je niet via NMEA transporteren de GPS in. Je moet die op Garmin/Garmin hebben gezet.

In Ozi moet je zien (ja in configuration) bij GPS en COM hoe het staat. Kies je in GPS de juiste type dan zou Ozi alles zo zetten als hoort (aantal waypoints, aantal routes, grootte enz.) UP en download moet op WGS84 staan.

De instellingen van de com-poort: dat staat ergens in de handleiding van je GPS. Ik heb zo eentje niet dus ik kan het niet met zekerheid zeggen.

Iemand die kan zeggen hoe het voor een Vista moet?

 

Wat ook kan is dat de route kwa waypoint aantal niet in de Vista past. Maar ozi zou daar rekening mee moeten houden als je type GPS goed is gezet in configuratie.

Krijg je het ook met alleen waypoints uploaden? En tracks?

Lukt download wel?

 

Missschien is er iemand met Vista en Ozi die telefonische helpdesk kan spelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...