Spring naar bijdragen

EasyGPS; Instellingen computer en GPS


GeoTeeth

Aanbevolen berichten

Hallo,

ben nu aan het pielen met Easy gPS en mijn GPS.

Even een paar vragen.

Voor de instelling van mijn GPS moet ik wat invullen:

1) Hoe geef je de coordinaten weer? In ' Decimal Degrees' of in ' Degrees, Minutes, MInutes' ?

2) Welke Com port moet ik instellen: COM1 of Com3: en kan je dat op de PC zien?

 

groet,

GeoTeeth

:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Heerlijk he dat pielen.....

daar besteed ik met veel liefde altijd ook heel wat tijd aan....maar goed easy gps....

 

 

[*] Coordinaten kan je laten weergeven in zowel HDDD.DDDDD° of in HDDD°MM.MMM (in de laatste versie van Easy GPS in ieder geval). Dit stel je in bij [File] en dan [Preferences] en dan bij het tabblad [Coordinates].

 

 

[*] Compoort stel je in afhankelijk van welke compoort je gps op zit. Zorg dat dit met elkaar overeenkomt, anders werkt de boel niet.

 

Hopelijk het je er wat aan,

Groeten remco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:yes: Hallo Hawkeyes,

 

Begrijp niet goed waarom en waarop jij met veel liefde ........aan het snijden bent met een stomp mes.

Maar ja, ieder zijn meug.

Echter ik weet waar de settings moet invullen; daar worden namelijk de opties genoemd die ik in mijn vraag heb vermeld.

Wat is de meeste gebruikelijke notatie: In ' Decimal Degrees' of in ' Degrees, Minutes, MInutes'; dat zijn de twee variabelen waaruit ik moet kiezen.

en hoe weet je welke COM poort je GPS zit (Khep een Magellan SportraK Basic).

 

groet, GeoTeeth

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...Wat is de meeste gebruikelijke notatie: In ' Decimal Degrees' of in ' Degrees, Minutes, MInutes'...welke COM poort je GPS...

[*]Gebruikelijk voor Geocaching is HDDD°MM.MMM.

 

 

[*]Com poort is doorgaans COM1 (als je maar 1 seriele poort (RS 232) hebt op je compu)

 

Het kan zijn dat deze compoort vastgehouden wordt door een progje voor active sync van je telefoon of pda. Dan moet je eerst dat progje dissen en dan kan je pas aan de slag met je GPS.

 

Groeten remco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...