Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Mag 't ook buiten Nederland zijn? Caches die me bijblijven en die ik in gesprekken ook wel noem om de fun van geocaching uit te leggen: GCNNE9 'Into the darkness: minecrawlers' in Oostenrijk. Een verlaten mijn in de middle-of-nowhere die zelfs met kinderen is te doen. GCJPN4 'Donjons & Mountains' in België bij Namen. Vier fantastische waypoints die een dag inspanning vergen. Meest avontuurlijke cache die ik ken. GCVVN9 'Forgotten darkness' in Luxemburg. Een verlaten en mooie treintunnel onder een heuvel door.

In Nederland vind ik vooral die caches leuk waarbij er samenhang is tussen het verhaal (of het mysterie), de omgeving en de cache. Goed voorbeeld hiervan is GCTE0N 'Die grauen Wölfe'. Ik ben trouwens sowieso fan van de Lopikerwaard: geweldig jaarlijks event 'MZLE' en vele leuke caches.

Goed (want positief) initiatief dit draadje :thumbup:

Geplaatst

Mijn absolute favoriet is "de uilse bossen" ,gelegd door Paske, net over de grens bij Roosendaal in het Belgische Essen. Alle WP's zijn op een andere elke keer weer verrassende wijze vestopt. En dan de caches die Geotrol legt, waarvan de meesten in de omgeving van Ruchpen. Stuk voor stuk aan te bevelen. Ik ben druk doende zelf een multi te maken, en zal zeker verder borduren op de wijze waarop deze twee heren hun caches maken.

Geplaatst

Ik heb nog niet zoveel caches gedaan, maar wij waren helemaal ondersteboven van Typisch hollands

Wij cachen voornamelijk met de kinderen en ik wil hen heel graag gemotiveerd houden...

Een heerlijke boswandeling (niet al te lang, dus goed te doen met de kids)..korte afstanden tussen de WP's (wat het voor de kinderen ook heel spannend houdt) en dan bij elk waypoint een echte verassing...prachtig bedacht.

Oh en wat ik ook heeel fijn vind aan deze, is dat we de cache ook echt gevonden hebben, dat houdt er bij de kids de moed in en dan hebben ze de volgende keer weer zin... :thumbup:

En ik ben het met je eens dat geo d'ors wel een aanknopingspunt zijn, maar er zijn zoveel verschillende redenenen om een cache als GOED te waarderen...en dat blijkt niet uit de geo d'ors....

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...