MPX-NL Geplaatst 16 maart 2009 Geplaatst 16 maart 2009 Wat is kort? ik denk dat ik wel 12 uur haal op een setje el cheapo 2400mAh penlites. En ik heb eigenlijk altijd wel de backlight aan van mijn Colorado aan.Heb je wel een goede lader? veel van die dingen stoppen de accu's niet eens half vol... Eeh: tja, denk het wel: ik gebruik vrij nieuwe NiMh-batterijen met een capaciteit van 2600mAh: de Colorado slurpt ze in twee/drie uur leeg. Stop ik die 'lege' batterijen vervolgens in mijn 60 dan kunnen ze nog uren mee. Het probleem wordt in diverse fora beschreven en ook door garmin erkent een update zou het moeten oplossen, maar in mijn geval helaas niet. Heb er mee leren leven... Dat een Colorado en Oregon veel meer stroom zuipen dan een ander type is wel duidelijk maar als je 2600mA in 3 uur leegtrekt klopt er toch iets niet zou ik denken. Een goede lader kost geld en met een bouwmarkt lader verziek je binnen de korste keren je cellen zodat er van die 2600mA maar weinig overblijft. Een Oregon/Colorado trekt met backlight ca 200mA, laat het met navigeren en berekenen enz 300mA zijn, dan zou ie nog altijd minimaal 8 uur mee moeten gaan.
Team jemar Geplaatst 16 maart 2009 Geplaatst 16 maart 2009 Tja, was het maar een bouwmarktlader: dan wist ik waar het probleem in zat. Het is een vrij dure lader. Maar goed: ik ben in druk emailverkeer gewikkeld met Garmin. Ik wacht even af...
*BaJo* Geplaatst 16 maart 2009 Geplaatst 16 maart 2009 hiero met duracell 2650mAh batterijen gaat de colorado toch wel een uurtje of 12 mee met de achtergrondverlichting altijd op de hoogste stand
Patita 2006 Geplaatst 16 maart 2009 Geplaatst 16 maart 2009 De Oregon gebruikt ook meer batterijen maar niet zo extreem (Teminste niet meer) de batterij aanduiding voor NiNh-batterijen was niet juist. Na een nieuwe software update (2.86 beta) gaan mijn 2700mAh batterijen 1 hele dag mee. Ik heb laatst tijdens het WW6 event van 10.00u tot 22.00u met één set gedaan. De achtergrond verlichting staat dan op volledige sterke 30sec. In mijn map60 gaan de de batterijen 3 tot 4 keer zolang mee. Nu even over de Oregon zelf. Ik ben zeer tevreden in het begin heb wel moeten wennen en zeker toen de capaciteitsmeter van de batterijen niet goed aangaf was ik niet zeker of ik de juiste keuze had gemaakt met het kopen van een Oregon t400. Nu enkele maanden later wil ik absolute niet anders meer. Dit komt door het gebruiksgemak van het menu. Je kunt heel snel reageren, door het touchscreen zit heel snel in een ander deel van het menu en ook coördinaten invoeren gaat snel. Het scherm is wat aan de donkere kant maar het niet zo dat je niks ziet, dit is eigenlijk het enige negatieve wat ik aan de Oregon kan vinden. Ik kan daar mee leven. Over de Colorado kan ik niet oordelen want die heb ik niet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden