Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Wat heb je nodig in de auto om een GPS (Meridian Gold) gekoppeld aan een laptop, te laten werken als een navigatie systeem. Software, kaarten enz...

En wat zijn jullie ervaringen. Bevalt 't of is het niks?

Bernez

Geplaatst

ik heb er geen ervaring ermee (i.c.m. laptop), maar met OziExplorer kun je al een heel eind komen. De CE versie (voor PocketPC) van dit programma heeft al routeprompting functionaliteit, gebaseerd op de hoek/bearing naar het volgende waypoint, deze functionaliteit wordt volgens mij ook aan de PC versie toegevoegd. Je moet dus wel vantevoren waypoints plaatsen op de route die je wilt rijden. Je kunt ook zelf opgenomen WAV files afspelen bij de waypoints.

Je zou ook eens MapSource kunnen bekijken als je dat hebt, hier zit geloof ik wel een routeplanner functie bij (althans bij de nieuwste metroguide en R&R Europe).

Geplaatst

Ik heb een e-Map waarin MapSource kaarten kunnen worden ingeladen, wat vaak erg handig is.

Ik heb hem laatst aangesloten op mijn laptop en met Mapsource werkte dit erg goed als navigatiesysteem. Mooi gekleurde wegennet op een groot scherm. Dit kan ook met andere GPS-en. Let wel op dat je een nieuwere versie van Mapsource (4.zoveel) hebt, bij oudere versies zit deze optie er nog niet in.

Enige nadeel is dat er geen routeplanning software in Mapsource zelf zit. Ik weet niets van kaarten waarin dat wel zou zitten. Lijkt me wel wat.

Geplaatst

Ik heb wel eens geëxperimenteerd met Microsoft Mappoint 2001 aan mijn Etrex Ventura. Dat gaf leuk op de kaart waar ik was op dat moment (zelfs op welke baan van de snelweg, maar dat kan toeval zijn). Microsoft Mappoint is ook meteen route planner, maar er zitten volgens mij geen trucjes in die geluiden als "over 100m rechtsaf" uit het speakertje doen toveren. Wat ik vervelend vindt, is dat het e.e.a. nogal afleidt van je primaire taak achter het stuur.

Geplaatst

De Nieuwe Route 66 is ook geschikt voor GPS maar dan vertel ik ongetwijfeld niks nieuws. Waar zwerver over sprak met stemmetjes die je vertellen wanneer je af moet slaan ken ik wel. maar dat zoek ik nog even voor je uit. Want dat is al weer een tijdje terug dat ik dat op het net gezien heb.

Gast 77-1011013881
Geplaatst
Hier staat een proggie met stemmetje (gratis)
Geplaatst

Bedank allemaal,

DJ, de CoPilot 2002 vind ik te duur. ???

Megaheks, wat een gedoe om die proggie te krijgen. Het is wel gelukt maar ik moet eerste een serieel naar USB adapter zien te krijgen voordat ik 't kan testen. :(

Geoman, Carnavigator is inderdaad zeeeer duur, dus geen optie voor mij. :D

Bernez

Gast 77-1011013881
Geplaatst
Het is wel gelukt maar ik moet eerste een serieel naar USB adapter zien te krijgen voordat ik 't kan testen.

Hihihihi ik val in herhaling bij bv VOBIS ;)  ;)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...