Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb jouw opmerking voor mijzelf niet als vervelend ervaren en hem ter harte genomen. Kennelijk maak ik de laatste jaren zoveel gebruik van de gps dat m'n topo kennis eronder begint te leiden. :lol:

Maar wat ik wel jammer vind is dat ik bij een vraag van een betrekkelijk nieuw lid er weinig opbouwend en behulpzaam gereageerd wordt. Er is daarover kortgeleden al het een en ander in dit forum besproken. En het spijt me maar ook bij jouw "terechte" opmerking denk ik dan: waarom geef je niet gewoon antwoord op de oorspronkelijk gestelde vraag?

Uit je laatste reactie haal ik namelijk wel ineens de info waar de vraagsteller iets aan heeft.

Geplaatst (bewerkt)
Dit klinkt goed maar uit eigen ervaring weet ik dat op terreinen met archelogische waarde zoals bij hunnebedden geen caches mogen komen.

Dit heeft niets met deze archeoloog te maken. Dit besluit is genomen i.o.m diverse betrokken instanties zoals Drentse landschap, archelogen e.d.

Dit houd in dat men dit gewoon weg niet wil hebben, dit om de omgeving niet aan te tasten. Iets wat ik zeer goed kan begrijpen.

Er zijn plaatsen in drenthe waar de grond van een andere eigenaar is dan het hunnebed(Deze worden beheerd door het drentse landschap). Hier geldt gewoon geen caches ookal mag het van de grondeigenaar.

Dit is waarschijnlijk ook de reden waarom de hunnebed-serie van joppie2 in het archief is gegaan.

Ik kan wel even contact opnemen met mijn contactpersoon bij deze instanties om te kijken of hun standpunt is veranderd maar het lijkt me sterk.

Hun standpunt is niet veranderd. Deze archeoloog heeft mij dus verteld dat de cache NIET op het terrein mag liggen, omdat deze wettelijk is beschermd, maar WEL ernaast. Ik heb dus SAMEN MET de provinciaal archeooog een geschikte locatie uitgezocht.

Tjappie

Ik snap de hoofdletters niet goed?? Je bevestigt alleen maar wat ik zeg.

Trouwens: Als je naast het wettelijk beschermde gebied een lokatie zoekt heb je waarschijnlijk ook met een andere grondeigenaar te maken.

Ik was even licht geïrriteerd betreft alle reacties omtrent het plaatsen van mijn eigen cache. Het cachen vinden wij zo leuk, dat wij er 100% voor gaan. Ook wil ik graag een steentje kunnen bijdragen aan de geweldige organisatie die er achter zit. Dus nu stel ik een vraag uit goede doen om te helpen, krijg ik het gevoel (door de reacties) dat hetgeen wat ik gedaan heb totaal fout is.

Qua toestemming van het plaatsen van mijn cache weet ik dat ik het (voor mijn gevoel) goed heb gedaan.

Omdat de cache op hetzelfde grondgebied ligt maar juist niet in het wettelijk beschermde gedeelte hoef ik dus geen contact te hebben met een andere eigenaar. Ik begrijp dat jullie je bedenkingen hebben bij de toestemming van de archeoloog en daarom heb ik gisteravond ook een meel naar hem gedaan of mij dus in contact kon brengen met de eigenaar/beheerder van dat grondgebied.

Waar het omdraait is of ik een steentje kon bijdragen en dat was de vraag. Niet of ik het wel of niet goed heb gedaan qua toestemming. Zie ook de reactie van "Cache in het handje" en "BY Angels"

Tjappie W

bewerkt door Tjappie W
Geplaatst (bewerkt)
Ik heb jouw opmerking voor mijzelf niet als vervelend ervaren en hem ter harte genomen. Kennelijk maak ik de laatste jaren zoveel gebruik van de gps dat m'n topo kennis eronder begint te leiden. :lol:

Maar wat ik wel jammer vind is dat ik bij een vraag van een betrekkelijk nieuw lid er weinig opbouwend en behulpzaam gereageerd wordt. Er is daarover kortgeleden al het een en ander in dit forum besproken. En het spijt me maar ook bij jouw "terechte" opmerking denk ik dan: waarom geef je niet gewoon antwoord op de oorspronkelijk gestelde vraag?

Uit je laatste reactie haal ik namelijk wel ineens de info waar de vraagsteller iets aan heeft.

Ik had er idd even off topic bij moeten zetten, want ik reageerde alleen op jou.

Maar nu weer on topic en direct en persoonlijk gericht aan Tjappie: Ik vind je verder kijken dan eigen cache super. En als het contact met de archeoloog niet een bruikbaar idee mag blijken te zijn (ik weet niet of dat zo is), doet dat niets af aan de inzet die je hier toont (maar zou het natuurlijk gewoon jammer zijn voor het idee).

/*edit*/ zinsopbouw verbetert.

bewerkt door Nemelis
Geplaatst

Na de reacties op dit topic heb ik dus een meel gestuurd naar de archeoloog betreft de toestemming van het plaatsen van de cache. Hij heeft (voor mij) contact op genomen met de beheerder van het terrein en die gaf de volgende reactie:

Geachte heer Tjabringa,

Als beheerder van het hunebedterrein geef ik u toestemming om op de door dhr Wijnand van der Sanden aangewezen plaats een Geocache te plaatsen.

Met vr groet,

Stichting Het Drentse Landschap

Teddy Bezuijen

Dus qua toestemming is alles nu geregeld :crybaby: .

Tjappie

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...