Spring naar bijdragen

Cirkel Rond Pijl (driehoek) Die Positie Op Kaart Aangeeft

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

(Garmin Etrex Legend HCX)

Is er iemand die ons zou kunnen vertellen wat de cirkel rond de "postie op de kaart pijl" inhoudt?

En hoe kan die cirkel verwijderd worden?

Alvast bedankt,

Tejoos

bewerkt door tejoos
Geplaatst

Wij hebben een gewone etrex. Ook hierop is die cirkel te zien Ik denk dat het om zo'n zelfde cirkel gaat.

De cirkel heeft te maken met de miswijzing. Hoe groter de miswijzing, hoe groter de cirkel. Anders gezegd houdt het dus in dat je je ergens binnen de cirkel begeeft. Door de miswijzing kan je gps je positie niet precies aangeven. Als het goed is wordt de cirkel ook kleiner als je uitzoomt.

Bij ons is die cirkel niet uit te zetten.

Succes. :)

Amy en Emiel.

Geplaatst
Wij hebben een gewone etrex. Ook hierop is die cirkel te zien Ik denk dat het om zo'n zelfde cirkel gaat.

De cirkel heeft te maken met de miswijzing. Hoe groter de miswijzing, hoe groter de cirkel. Anders gezegd houdt het dus in dat je je ergens binnen de cirkel begeeft. Door de miswijzing kan je gps je positie niet precies aangeven. Als het goed is wordt de cirkel ook kleiner als je uitzoomt.

Succes. :yes:

Amy en Emiel.

Amy en Emiel,

Hartelijk dank voor jullie reactie.

Via een PB hebben wij een vergelijkbare uitleg gekregen over de "cirkel".

Het is ons duidelijk.

Theo (één van de Tejoos)

Dit draadje kan wat ons betreft op slot.

Geplaatst

De grootte wordt niet alleen bepaald door de miswijzing (de nauwkeurigheid van je GPS positie), maar ook met de nauwkeurigheid van de kaart die je gebruikt. Bij de basis kaart is de cirkel een stuk groter dan bij een topologische kaart.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...