scuba68 Geplaatst 19 januari 2009 Geplaatst 19 januari 2009 Heeft een gebruiker van Mapsend Europa een idee hoe het komt dat ik het niet kan insalleren op de pc? Het programma geeft steeds een Driver Error en hoe vind ik deze Driver voor Vista of XP? Of heeft iemand dit bestandje de Driver dus? groeten
Team Gelaen Geplaatst 19 januari 2009 Geplaatst 19 januari 2009 (bewerkt) Ik heb (nog) geen idee wat je bedoelt. Ik heb Mapsend Directroute Europa en Mapsend Europa beide draaien op Windows XP home. Jaren geleden al zonder problemen geinstalleerd. Je zult meer informatie moeten geven. Wanneer krijg je die fout? Of krijg je een Drive Error en is er iets niet in orde met de CD of de CD-drive? Edit: Effe gegoogeld, als je Vista gebruikt helpt dit wellicht: I think I have solved my problem. As someone else in another post suggested I installed the Map Send Topo software in XP compatibility mode. For those like me not so fluent in computerese here is what I did Insert topo installation disk into drive (When the autorun prompt pops up hit cancel to stop the autorun) Click on COMPUTER (Windows Vista) Highlight disk drive with topo installation CD Right click and select OPEN Highlight SETUP (the application) If you can't see which file is the application switch your view to details Right click and select PROPERTIES Select COMPATIBILITY tab Check box next to RUN IN COMPATIBILITY MODE (WINDOWS XP SERVICE PACK 2) Hit OKAY until you are back reading the files on the topo installation CD Double click on SETUP (the application) to begin the installation Hope this helps. At least until Magellan comes up with something. Good Luck. Suc6 19 januari 2009 bewerkt door Team Gelaen
eSeR2008 Geplaatst 19 januari 2009 Geplaatst 19 januari 2009 Team Gelaen lijkt een beetje op wat ik hier ook poste http://forum.geocaching.nl/index.php?showt...mp;#entry203372
Team Gelaen Geplaatst 19 januari 2009 Geplaatst 19 januari 2009 Ja inderdaad, die info had ik ook gezien. Dacht al dat het alleen vista was, maar in de titel van de post blijkt ook XP. Lijkt me idd de goede oplossing.
Team Gelaen Geplaatst 28 juni 2009 Geplaatst 28 juni 2009 Net Mapsend directroute geinstalleerd in Windows 7. Na een foutmelding in het begin, de setup gestart in de Windows XP (sp2) compabiliteitsmode en.... werkt als een zonnetje. En dat nog wel in een Virtual box. Als ik nu de seriele communicatie ook nog aan de gang krijg via VirutalBox....
G-en-M Geplaatst 3 augustus 2009 Geplaatst 3 augustus 2009 ik heb mapsend werkend onder xp in vmware en virtual box. alleen gebruik ik hier een magellan explorist 210 die via usb aangesloten wordt. Onder windows 7 komt virtual pc, daarmee kan je een xp versie gratis downloaden en gebruiken voor programma's die niet werken. Meer hierover kan ik pas op 7 augustus zeggen omdat hij dan uitkomt voor technet, dan kan ik ook kijken of er ondersteuning is voor seriele poorten.
Aanbevolen berichten