Team Noorderlingen Geplaatst 26 december 2008 Geplaatst 26 december 2008 Dag Allen, In de Vista Hcx kunnen SD kaartjes van 2Gb. Dit is uiteraard prachtig en nodigt uit om niet selectief gelijk de hele geheugenkaart vol te plempen met alle kaarten die je bezit. Dit heb ik dus ook gedaan . Even CN Europe erop en alle Topo van NL. Als je tegels hebt die 'over elkaar heen' liggen, dan kan je deze gezamenlijk laten zien door een van de kaartsets (bv Topo) transparant te maken. Soms heeft dit wel zijn beperkingen, want bij het routeren op de City Navigator, valt soms de rode routeberekening weg door de transparante overlay van TopoNL. Ook heb ik het idee dat de tegelopbouw bij het tekenen erg traag wordt van maps over elkaar. Nu heeft de Hcx de mogelijkheid om in het kaart-instellingen menu kaarten aan-of-uit te vinken, echter deze functionaliteit vind ik te beperkt. (of ik gebruik hem verkeerd) Bij mij in het lijstje zie ik steeds maar 1 tegelnaam staan die ik aan of uit kan vinken. De lijst met tegelnamen is daarbij ook nog eens niet alfabetisch gesorteerd. Het is dus een hele klus om tegels wel-of-niet aan te zetten als er zo'n 500 tegels op de memory card zijn geladen. Eigenlijk haast onbegonnen werk als je voor een NL provincie op zoek bent in de lange waslijst van tegels om een aantal tegels uit te vinken. Nu heb ik bij een collega gezien dat hij op zijn colorado per map-set (TopoNL, CN, TopoDE, etc....) een hele set in één keer aan of uit kan zetten. Dus niet per los tegeltje, maar per set van tegels per verschillend product. Is zoiets ook mogelijk met de Vista Hcx, of zijn hierbij de mogelijkheden te beperkt? Ik heb nu het idee dat het aan-uit zetten van tegels op de Hcx een nutteloze feature is als je meer dan 20 tegels op je GPSr laadt. Dan wordt het scrollen en vinken te omslachtig. Groet, Team Noorderlingen
LTeunis Geplaatst 26 december 2008 Geplaatst 26 december 2008 Druk dan nog een keertje op menu. Misschien?
Team NN Geplaatst 26 december 2008 Geplaatst 26 december 2008 Ga naar Hoofdmenu --> Instellen --> Kaart --> druk daar op de menuknop en je kan bij je kaarten kiezen voor Toon of Hide
Team Noorderlingen Geplaatst 26 december 2008 Auteur Geplaatst 26 december 2008 Tjonge... zo simpel..... nooit gerealiseerd dat onder dat menu nog weer een menu sch il ging. `t werkt. Thx. Draadje mag dicht.
Aanbevolen berichten